Klovin romuriviin on tullut autot 51 ja 334. 51:stä on buscom irti. Myös yhdestä säfflestä on päästy eroon kun 150 on ilman buscomia korjaamokatoksessa
NF #108 havaitaan tälläkin hetkellä koulutusajossa Rautatientorilla ilman myyntilaitteita
Klovin romuriviin on tullut autot 51 ja 334. 51:stä on buscom irti. Myös yhdestä säfflestä on päästy eroon kun 150 on ilman buscomia korjaamokatoksessa
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Jonkun pitäis ostaa näitä busseja ja laittaa talteen johonkin museoonSe on niin masentavaa kun ne ajetaan loppuun jossain Kazakstanissa...
Åbergin linjan viimeinen Lahti 400 numerolla #3 poistuu ajosta Pe 3.6., joten nyt on kiire jos haluaa sillä vielä matkustaa. Auto ajelee linjan 105/B ruuhkavuoroissa. Tuo taitaa muuten olla koko HSL-alueen viimeinen Lahti 400 korilla oleva bussi? Korsisaaren puolimatalat autot 82 ja 83 taitavat olla mallia 402 vaikka ovatkin tätä Åbergin lahtikkoa muutaman vuoden vanhempia.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.06.2011 kello 09:50. Syy: Äberg -> Åberg, 3.5. -> 3.6.
mihinköhän aikaan toi Åbergiläinen liikkuu?
Åbergin linjan viimeinen Lahti 400 numerolla 3 (HGR-433) on nyt Scan-autolla myynnissä, hinta 10 000€ ja kuntoluokitus HYVÄ!
9.6
Tuupakan häkkiin on ajettu Veoliat 145,147,148,149,150 sekä Nobinalta vuokratut 403,407,409,414,422 ja 423. Kaikki ilman buscomeja ja myyntilaitteita.
Kyllä autot 145-150 jotka siis ovat nyt Tuupakan häkissä olivat ainakin kuskin kannalta vielä erinomaisessa kunnossa. Ainut huono puoli näissä autoissa oli vain kilpilaite
Aikanaan kun noin vuonna 2025 esim. Ivecot poistuvat niin en millään jaksa uskoa, että ne ovat niin hyvässä kunnossa kuin autot 145-150 nyt olivat.
Sopimuksien päätymisien johdosta autotarve vähenee 36:lla mutta tarjonnan muutokset muutamilla linjoilla kasvattavat sitä kahdella. Lisäksi voi laskea muutaman vara-auton, joista osaa tarvitaan taas vuodenvaihteessa Herttoniemen uusilla linjoilla. Eli jos tuo luku, 37 poistettavaa, pitää paikkansa, ei vara-autoprosentti juurikaan eroa talviliikenteeseen verrattuna. Ja jälleen kerran viime talvi osoitti, että Nobinalla oli suuria vaikeuksia saada oikeanlaista tai ylipäänsä kalustoa liikenteeseen. Liekö sitten tavoitteena pitää vara-autojen määrä mahdollisimman optimaalisella tasolla, koska jokaisesta autosta on kuitenkin maksettava vakuutukset yms. olivatpa ne ajossa tai varikolla seisomassa.
Nämä on nyt viety takaisin Kloviin.
Westendin Linja 7 on yhtiön varikolla ilman Buscomia. Buscomien kanssa varikolla oli vielä vanhemman kaartin busseista 6, 9, 25, 71 ja 215. Sen sijaan siellä ei näkynyt iltaruuhkan jälkeen busseja 18, 74 - 77 tai 105 - 107. 107 kuulemma ainakin olisi palautettu Turkuun.
Tuupakan häkkiin on päätynyt lisää kalustoa, nyt siellä seisovat myös Veoliat 136, 137, 142, 144, 158, 175, 181, 185, 194, 227, 229, 272, 277, 279, 364, 365, 368, 369, 386 ja 387. Ainakin autoista 142, 144, 272, 277 ja 279 on poistettu buscomit ja myyntilaitteet.