Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/37

Viestiketju: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

  1. #1
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    HSL:n hallituksen esityslistalta löytyy luonnos Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen liikennöintisuunnitelmasta koskien ajanjaksoa 6.6.2011 - 3.6.2012: linkki

    Tässä listattuna keskeisimpiä muutoksia, jotka astuvat syysliikenteen alussa voimaan:

    Helsinki


    • 20N katkaistaan välille Postikatu - Katajaharju, 43 liikennöi pidempään
    • 21V:llä aloitetaan sunnuntailiikenne
    • 42 siirtyy kulkemaan Maununnevan kautta korvaten linjaa 47
    • 57 itäinen päätepiste siirtyy 68(X):n päätepisteelle Von Daehnin kadulle (toteutuu jo kesällä)
    • 68X siirtyy kulkemaan Viikinrannan kautta (toteutuu jo kesällä)
    • 71V siirretään Pihlajiston ja Viikinrannan kautta Kustaa Vaasan tielle kulkevaksi (toteutuu jo kesällä)
    • 75A alkaa kiertämään Jakomäessä Jakomäentien kautta (toteutuu jo kesällä)
    • osa linjan 77A vuoroista muuttuu tunnuksella 577 liikennöitäväksi linjaksi Jakomäki - Malmi - Siltamäki - Tikkurila
    • linjan 85 haaroittaminen Jollaksessa Jollas-instituutille (selvitysasteella)
    • 90 jää reitille Vuosaari (M) - Kallvikintie. Aurinkolahteen liikennöidään ympyrälinjaa 90K Vuotien kautta ja edelleen nykyistä 90 reittiä Vuosaaren metroasemalle. Osa linjan 90B vuoroista ajetaan Aurinkolahden kautta tunnuksella 90BK. (toteutuu jo kesällä)
    • karsitaan yksi ruuhka-auto joko 94A:lta tai 97(V):ltä, jolloin 97:n perusreitistä tulisi vain ruuhkalinja


    Espoo


    • kaikki linjan 22(B) vuorot ajetaan reitillä (22) Leppävaara - Hämevaara. Siuntiontien katkaisun vuoksi linja 23 siirretään kulkemaan ruuhka-aikoina Säterinmetsästä nykyistä 22 reittiä Sinimäkeen ja edelleen Laajalahteen. Päivällä linjan vuorot kulkevat tunnuksella 23B (iltaisin ja viikonloppuisin 23N) Uusmäki - Nihtisilta (Vitikka). Lisäksi ajetaan ruuhka-aikoina linjaa 23V Leppävaara - Painiitty - Uusmäki
    • 87 Espoon Keskus - Siikaniemi muutetaan numeroksi 88 ja 87A Espoon Keskus - Kolmiranta numeroksi 87. Samalla 28:lta siirretään ruuhka-auto 88:lle, jolloin 87 ja 88 liikennöivät yhdessä 30 min vuorovälillä ruuhka-aikaan


    Vantaa


    • 43 jatketaan Martinlaaksosta Myyrmäen asemalle ja 45:llä aloitetaan viikonloppuliikenne
    • 53 siirtyy kulkemaan Malminiityssä Koivukyläntien ja Leinikkitien sijasta Talvikkitietä Koivukylänväylälle. Uudet K-vuorot kulkevat Hiekkaharjussa Tarhurintien kautta (toteutetaan jo kesällä)


    Seutulinjat


    • linjoille 102 ja 103 lisätään 5 teliautoa nykyisen 2 lisäksi
    • 105B lakkautetaan, kun linjan 107 liikennettä lisätään
    • 194 muuttuu vain ruuhka-aikoina liikennöitäväksi ja 195:llä päiväliikenteen vuoroväli tihennetään 20 minuuttiin
    • Linjan 213 uusi N-reitti kulkee varhaisaamulla ja illalla Laajalahden kautta (toteutetaan jo kesällä)
    • kesäliikenteen alkaessa 231:n viimeinen lähtö Elielinaukiolta jatkaa N-tunnuksella Hämevaarasta Järvenperään
    • 231:n kaikki vuorot alkavat kulkea Mäkkylässä reittiä ... - Turuntie - Mäkkylän puistotie - Kehä 1 - Turuntie jne.
    • 248K muuttuu 247:ksi (248KA 247A:ksi)
    • 474:n A-, V- ja uudet K-vuorot alkavat poiketa Editan pihassa Hakuninmaalla
    • osa linjan 501 vuoroista ajetaan V-vuoroina Lauttasaaresta Otaniemeen
    • viikonloppuisin nykyinen 54B liikennöi Valimon sijasta tunnuksella 512K Leppävaaraan
    • 611:n N-vuorot muuttuvat perusreitille Simonsiltaan
    • 633N jatkaa Keravan asemalta Sorsakorpeen ja A-vuorot ajavat asemalta Virrenkulmaan
    • 651 siirtyy kulkemaan Ylästön sijasta Tulkintien kautta. 650:lle lisätään tarjontaa
    • linjoilla 731 ja 738 tutkitaan mahdollisuutta siirtää osa ruuhka-ajan vuoroista Kalasatamaan
    Viimeisin muokkaaja JT; 22.01.2011 kello 00:19.

  2. #2
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2821

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Eikö se h45 muuttaminen 309:ksi kuulu tämän suunnitelman vuosiin?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 22.01.2011 kello 09:14. Syy: kieliasu

  3. #3
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    231:n kaikki vuorot alkavat kulkea Mäkkylässä reittiä ... - Turuntie - Mäkkylän puistotie - Kehä 1 - Turuntie jne.
    Ei hyvä! Kehä 1 on sellainen ruuhkasumppu muutenkin että ajoaikoja olisi saanut pienennettyä kun olisi siirretty koko linja pois sieltä.

    Oma ehdotukseni olisi ollut että jätetään linjalta K kirjain pois ja linja ajaa 231 tunnuksella reitin ...Lintuvaarantie - Turuntie - Mäkkylänpuistotie - Mäkkyläntie - Henrikinte - Pitäjänmäentie... Muutenkin kun nykyään tuo K on useammin ajettu kun ilman K:ta


    Ja tuohon 247/248 muutokseen, miksei 248 voi ajaa jupperiin asti niinkuin ennen ja 247 tunnus muutetaan tunnukseksi 204 tai 244 (niinkuin ennen) ja se korvaa nykyisen 248K reitin ruuhka-aikana. Tuskin jupperista/jupperiin on karamalmilta kuitenkaan niin paljon liikkujaa..


    Ja vielä tuo 54b -> 512k ? On k kirjain vähän harhaan johtava (niinkuin b 54:llä) miksei 522 niinkuin ennen
    Viimeisin muokkaaja Nak; 22.01.2011 kello 11:04. Syy: historia toistaa itseään
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #4
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Ja tuohon 247/248 muutokseen, miksei 248 voi ajaa jupperiin asti niinkuin ennen ja 247 tunnus muutetaan tunnukseksi 204 tai 244 (niinkuin ennen) ja se korvaa nykyisen 248K reitin ruuhka-aikana. Tuskin jupperista/jupperiin on karamalmilta kuitenkaan niin paljon liikkujaa..


    Ja vielä tuo 54b -> 512k ? On k kirjain vähän harhaan johtava (niinkuin b 54:llä) miksei 522 niinkuin ennen
    Ei kai nykysuunnittelijoilla muisti noin pitkälle riitä...
    Samalla tavalla huvitti reilu vuosi sitten, kun sitä Solaris-niveltä kokeillessa mainittiin tarkoituksen olleen testata nivelbussin soveltuvuutta. No, äkkiä laskien vuoden 1991 syksyllä pelkästään Helsingin sisäisessä liikenteessä oli 102 nivelbussia! (HKL 80 kpl Volvoja, STA 21 Volvoa + 1 Mersu) Ja lisäksi seutuliikenteessä vielä muutama (Hakunilan Liikenne, Westendin Linja, Linjamatka/Vanhankylän Linja, P. Tyllilä Linja, Espoon Autosta en ole varma, oliko ne Juhanilan letkut siellä enää 1991.)
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  5. #5

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Ja vielä tuo 54b -> 512k ? On k kirjain vähän harhaan johtava (niinkuin b 54:llä) miksei 522 niinkuin ennen
    522 ei muistaakseni kulkenut aikanaan Pitäjänmäen kautta. Jos siis oikein ymmärsin niin tämä 512K kulkisi. Mutta silti 522 olisi kyllä sopivampi numero.

    Tulevaisuudessa voisi olla ihan järkevää laittaa h54 ja 512 samaan kilpailutuspakettiin. Vähän outoa että PL ajaa linjoja 512 ja 512A ja HelB linjaa 512K.

  6. #6
    Automies avatar
    Liittynyt
    25.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    • viikonloppuisin nykyinen 54B liikennöi Valimon sijasta tunnuksella 512K Leppävaaraan
    Liikennöikö tätä sitten PL vai HelB?

  7. #7

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut wade Näytä viesti
    522 ei muistaakseni kulkenut aikanaan Pitäjänmäen kautta. Jos siis oikein ymmärsin niin tämä 512K kulkisi. Mutta silti 522 olisi kyllä sopivampi numero.
    522 nimenomaan kulki Lassilan ja Pitäjänmäen aseman kautta Leppävaaraan!

  8. #8
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    522 nimenomaan kulki Lassilan ja Pitäjänmäen aseman kautta Leppävaaraan!
    Ja 522K 512K:n reittiä. Miksi siis vanha linjatunnus ei säily vaikka linja on tasan sama?

  9. #9
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Johan elellään Helsingissäkin kuin Taka-Vantaan pelloilla. Varmaan nämä 90, 90A, 90B, 90K, 90BK:t ja 54B:n viikonloppuvuorot tunnuksella 512K (miksei tuonne ole saatu toista kirjainta, eikö 512BK olisi vielä kivempi?) sinänsä parantavat palvelua, mutta kyllä ne tekevät samalla systeemistä niin sekavan, ettei tuollaisesta tajua enää kukaan muu mitään kuin se pellon metsämökissä asustava.

    77A:nkin tapauksessa kannattaisi käyttää selkeyden nimissä hiukan enemmän rahaa ja korvata vaan koko linjan tuolla 577:lla eikä niin, että osa vuoroista on sitä, osa tätä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #10

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Johan elellään Helsingissäkin kuin Taka-Vantaan pelloilla. Varmaan nämä 90, 90A, 90B, 90K, 90BK:t ja 54B:n viikonloppuvuorot tunnuksella 512K (miksei tuonne ole saatu toista kirjainta, eikö 512BK olisi vielä kivempi?) sinänsä parantavat palvelua, mutta kyllä ne tekevät samalla systeemistä niin sekavan, ettei tuollaisesta tajua enää kukaan muu mitään kuin se pellon metsämökissä asustava.
    Nimenomaan, 90K:n tunnukseksi sopisi paljon paremmin 90A (koska kiertää myötäpäivään). Vuosaaren sataman linjoilla todella pitäisi saada käyttöön joku oma numero, jolloin 90B olisi xx, 90BK olisi xxK ja 90A olisi xxN. 99:ä ei varmaan voi käyttää koska kyseistä numeroa tullaan käyttämään vielä muutamaan kertaan metroa korvaavien linjojen numeroina.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    522 nimenomaan kulki Lassilan ja Pitäjänmäen aseman kautta Leppävaaraan!
    Selvä, ihmettelen itsekin etten muista mitä reittiä tuo 522(K) aikanaan kulki vaikka sitä paljon lapsena käytinkin Kiitos korjauksesta.

  11. #11

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut wade Näytä viesti
    Selvä, ihmettelen itsekin etten muista mitä reittiä tuo 522(K) aikanaan kulki vaikka sitä paljon lapsena käytinkin Kiitos korjauksesta.
    Ei kaikkea voi muistaa. Tuo 522K kiersi vielä Maunulan ja Oulunkylän kautta, niinkuin 512 nyt

  12. #12

    Liittynyt
    11.12.2010
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Alun perin kirjoitti Camo Lissabone
    Ei kai nykysuunnittelijoilla muisti noin pitkälle riitä...
    Samalla tavalla huvitti reilu vuosi sitten, kun sitä Solaris-niveltä kokeillessa mainittiin tarkoituksen olleen testata nivelbussin soveltuvuutta. No, äkkiä laskien vuoden 1991 syksyllä pelkästään Helsingin sisäisessä liikenteessä oli 102 nivelbussia! (HKL 80 kpl Volvoja, STA 21 Volvoa + 1 Mersu) Ja lisäksi seutuliikenteessä vielä muutama (Hakunilan Liikenne, Westendin Linja, Linjamatka/Vanhankylän Linja, P. Tyllilä Linja, Espoon Autosta en ole varma, oliko ne Juhanilan letkut siellä enää 1991.)
    1990-luvun alussa Suomessa oli käytössä kaikkiaan yli 150 nivelbussia, pääasiassa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella.

  13. #13
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Tietysti nykytekniikan Solariksen hybridinivel on hieman eri asia kuin 30 vuotta sitten tehdyt autot, oikeastaan tuossa testattiin pääasiassa juuri hybridiyyttä.

  14. #14
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Tuo 213 N ei kyllä ole mikään järin järkevä ratkaisu.. kiertäs mielummin vaikka Koivuhovin ja Tuomarilan kuin Laajalahden..

  15. #15
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

    Vuosaaressa tuo 90 muutos tuntuu kyllä älyttömältä, Vuosaari(M)-Kallvikintie pääsee jo nyt 78:lla ruuhka-aikaan 8min välein, päivällä, illalla ja vkl. 20min välein. Aivan samat vuorovälit on linjalla 96 Porslahdentielle ja jos se on kerran siellä riittävä niin miksi pitää 90:stä Kallvikintien apulinjana? Yksinkertaisinta olisi ollut lakkauttaa nykyinen 90 ja jatkaa linjaa 78 Aurinkolahteen. Satamalinjan 90B tunnuksen olisi tällöin voinut lyhentää pelkäksi ysikymppiseksi.

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012
    kirjoittanut chauffer foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 02.03.2013, 02:44
  2. Helsingin seudun lähijunaliikenne 2012
    kirjoittanut aki foorumissa Junat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 26.04.2011, 19:52
  3. Vakiovuoroliikenne Pirkanmaalla 2011-2012
    kirjoittanut deepthroat foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.03.2011, 22:48
  4. VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Junat
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 17.03.2008, 00:33
  5. HKL:n tavoitteet vuodelle 2012
    kirjoittanut JE foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 18.09.2005, 19:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •