Havaintoja HSL-alueelta - helmikuu 2011

15.2. ja 16.2. VT 334(?) / s732 (6.25 Havukoskelta) etuoven etummainen ovi aukeaa itsestään tiukemmassa jarrutuksessa.
 
16.2

h52/ HelB 318 (Scania Ikarus E94F)

HelB 244 tuli 245:n tilalle joka ei halunnut käynnistyä Munkkiniemen aukiolla.
 
WL 10 linjalla 195 palaa tällä hetkellä Tukholmankadun pysäkillä. Satuin itse olemaan kyydissä, joten kuvia tulee myöhemmin.
 
16.02.2011

PL882/h58 (ainakin iltaruuhkassa)

Näitä h40:sen vakioautoja (eli siis PL-Scalat 855, 865, 882, 889-891) ei (mielestäni/havaintojeni mukaan) näe usein muuta kuin niiden kotilinjalla. Ainakin tänään siis poikkeus.
 
17.2

VT 375 City L teli / v69K
NF 358 / h76B
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
VT 570 (Irisbus Crossway LE)/h74, ulkopuolen ovivalot paloivat koko ajan, eli ovien ollessa auki sekä kiinni. Kuljettaja laittanut tarkotuksella, vahingossa vai jokin vika?

Ehdottomasti vika, näitä valoja ei kuljettaja voi säätää itse. Itsellä käynyt niin että valot paloivat ja tämä tarkoittaa sitä että tunnistimen mukaan on joku ovi auki vaikka ovet oli hyvin kiinní. Näinollen pysäkkijarru ei lähtenyt pois päältä. Mielenkiintoista että tässä tapauksessa valot ilmeisesti paloivat myös ajon aikana vaikka tosiaan valot palavat vain ovien ollessa auki ja tällöin pitäisi olla myös pysäkkijarru päällä:eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vähän jälkijättöisesti:

14.2. Kerava:

VT 403 (ex NF) / 973


16.2. Kerava:

VT 403 (ex NF) /738K

Keravalla huomaa Nobinalaisen bussin jo kaukaa edestäpäin, vaikkei kylkiä näkisikään; Veolialla kun ei tainnut ennen tätä olla yhtään autoa LCD-kilvillä?! Kaikki on LED- tai läppäpistematriiseja liikennöitsijästä riippumatta (+ tietysti Porvoon liikenteen nauhakilvet, jotka nekin harvenemaan päin täällä).
 
Takaisin
Ylös