Uudet bussit, syksy 2011

Pehmeissä istuimissa on vaan yksi ongelma... Jenginuoret & puukko :(

Ainakin täällä Vantaalla ovat saaneet Veolian ja Nobinan pehmeäpenkkiset Carrus city L-autot olla rauhassa, itse en ole kertaakaan törmännyt puukolla auki viillettyihin penkkeihin. Tuo ongelma taisi olla isompi joskus 80-90 luvuilla kuin nykypäivänä.
 
Pari Nokian N8-kännykällä kuvattua videota Westendin Linjan Golden Dragoneista. Bussin sisällä kuvatussa pätkässä minulla oli kuvanvakautus päällä, joka aiheutti hieman hassuja efektejä bussin heiluessa, eikä se suinkaan oikeasti taipuile, kuten videossa näyttää.

http://www.youtube.com/watch?v=zwEGPy7Dq_w

http://www.youtube.com/watch?v=RUmsHaXfQw4&feature=related

Muuten nuo "kiinattaret" vaikuttivat ihan kelvollisilta kaupunkibusseilta; led-valoin toteutettu sisävalaistus ja matkustamon takaosan riittävän korkea "terraario" olivat positiivisia, mieleenjääneitä juttuja. Ihan ok nuo bussit, sanon minä.
 
Pari Nokian N8-kännykällä kuvattua videota Westendin Linjan Golden Dragoneista. Bussin sisällä kuvatussa pätkässä minulla oli kuvanvakautus päällä, joka aiheutti hieman hassuja efektejä bussin heiluessa, eikä se suinkaan oikeasti taipuile, kuten videossa näyttää.

http://www.youtube.com/watch?v=zwEGPy7Dq_w

http://www.youtube.com/watch?v=RUmsHaXfQw4&feature=related

Muuten nuo "kiinattaret" vaikuttivat ihan kelvollisilta kaupunkibusseilta; led-valoin toteutettu sisävalaistus ja matkustamon takaosan riittävän korkea "terraario" olivat positiivisia, mieleenjääneitä juttuja. Ihan ok nuo bussit, sanon minä.

Mukavasti "paiskautuvat" auki ja kiinni ainakin tuo takaovi :D Miten nuo penkit, ovatko pehmeempiä kuin nykyään yleensä HSL-alueen uusissa kaupunkibusseissa on? Näyttävät ainakin olevan vähän "pulleampia" tuossa videollasi.
 
Pari Nokian N8-kännykällä kuvattua videota Westendin Linjan Golden Dragoneista. Bussin sisällä kuvatussa pätkässä minulla oli kuvanvakautus päällä, joka aiheutti hieman hassuja efektejä bussin heiluessa, eikä se suinkaan oikeasti taipuile, kuten videossa näyttää.

http://www.youtube.com/watch?v=zwEGPy7Dq_w

http://www.youtube.com/watch?v=RUmsHaXfQw4&feature=related

Muuten nuo "kiinattaret" vaikuttivat ihan kelvollisilta kaupunkibusseilta; led-valoin toteutettu sisävalaistus ja matkustamon takaosan riittävän korkea "terraario" olivat positiivisia, mieleenjääneitä juttuja. Ihan ok nuo bussit, sanon minä.

Hienon näköinen on sisältä ja ulkoa valaistus on hieno vähän kuin jossai lentokoneissa. Sen mitä olen nyt kerran nähny niin rappusissa takana on ainakin siniset led-valot.
Voisi Hsl hankkia tommosia lisää itsekkin haluaisin päästä koittamaan kyytiä.
 
Hienon näköinen on sisältä ja ulkoa valaistus on hieno vähän kuin jossai lentokoneissa. Sen mitä olen nyt kerran nähny niin rappusissa takana on ainakin siniset led-valot.
Voisi Hsl hankkia tommosia lisää itsekkin haluaisin päästä koittamaan kyytiä.
Ei Hsl hanki ainoatakaan autoa... ;) :cool:
 
Itse annan ehdottomasti + pisteitä kiinalaisille melutasosta, ovat todella hiljaisia busseja ulospäin :) Sisälläkin kuuluu vain asiallinen zf:n ulina :biggrin: Olen huomannut että ovet ovat aika yksilöllisiä, sillä olen matkustanut ainoastaan bussilla #58 ja tässä oli todella hiiiitaaaat ovet, mutta havaintojen perusteella ovet ovat olleet nopeita tai hitaita. Tämä #58 myös piti aina ovien sulkeuduttua "piip piip piip" äänen, jota en videolla ollut kuulevinani.
 
kuukanko sanoi:
Helsinki 30.8.2011

WL 158 / 213. Westendin Linjan nimet ja kylkinumerot oli revitty pois

Voisin veikata että 00-CBF Ikarukset väistyvät Westendille tulevien uusien Iirisbussien tieltä? 1x105:lle (?) ja 4x530:lle (?) ÅL 14-16 sarjastahan ajaa yksi 105:llä ja kaksi 530:lla, omien havaintojen mukaan. 530:lle oli alunperin tarjottu kuusi uutta, eli kaikki. 100-sarjaanhan on nyt siirtynyt vanhoja numeroita jo 157, 158, 161 ja 162, myös 65 on poistunut, mutta numerolla ei ole vielä uutta bussia. Alle sadassa sen lisäksi on kuitenkin monta vapaata numeroa taas mm. 4, 6, 7, 9, ja 18

WL & PL saa varmasti jotain hyvitystä Irisbussilta myöhässä olevista autoista, sillä nyt on jo menty yli kaksi viikkoa väärällä kalustolla, ja HSL-ilmeisesti kasvattaa hymyssä suin kalustosanktio pottia. Vai onko HSL ottanut vastuun rokottaa Irisbussia ja antaa täten liikennöitsijöiden hoitaa linjat niinkuin kuuluu, tosin vain väärällä kalustolla?
 
Viimeksi muokattu:
WL & PL saa varmasti jotain hyvitystä Irisbussilta myöhässä olevista autoista, sillä nyt on jo menty yli kaksi viikkoa väärällä kalustolla, ja HSL-ilmeisesti kasvattaa hymyssä suin kalustosanktio pottia. Vai onko HSL ottanut vastuun rokottaa Irisbussia ja antaa täten liikennöitsijöiden hoitaa linjat niinkuin kuuluu, tosin vain väärällä kalustolla?

Eikö ainakin joskus ollut voimassa "pykälä", jonka mukaan HSL ei voi antaa liikennöitsijöille sanktioita ajamattomista tai väärällä kalustolla ajetuista vuoroista, jos tuo johtuu liikennöitsijästä johtumattomista syistä? Onko tuota pykälää enää olemassa?
 
Itse annan ehdottomasti + pisteitä kiinalaisille melutasosta, ovat todella hiljaisia busseja ulospäin :) Sisälläkin kuuluu vain asiallinen zf:n ulina :biggrin: Olen huomannut että ovet ovat aika yksilöllisiä, sillä olen matkustanut ainoastaan bussilla #58 ja tässä oli todella hiiiitaaaat ovet, mutta havaintojen perusteella ovet ovat olleet nopeita tai hitaita. Tämä #58 myös piti aina ovien sulkeuduttua "piip piip piip" äänen, jota en videolla ollut kuulevinani.

No, eipä kuskilla sil melutasolla kyl väliä oo, kun kuulemma menee lähes joka päivä ylitöiksi niiden vehkeiden kanssa, kun ei kiinattarien laiskuus ja tiukat ajosivut oo mikään maailman paras yhdistelmä... olin viime perjantaina WL #57 kyydissä kampista tapiolaan ja voi jessus... :icon_frown: Koneen pörinä muistutti äänimaailmaltaan lähinnä MANia tai Volvoa, kellään tietoa minkä valmistajan koneet näihin nyt sitten tuli?

Plussaa toki kiinattarille siististä sisustuksesta, siniset ledivalot olivat oikein sopivat eivätkä varmasti ole pimeälläkään kuljettajan silmään liian kirkkaat. Iso miinus hitaista ovista ja todella laiskasta kiihtyvyydestä.
 
Käsittääkseni Cummins.

Eli ilmeisesti sama kuin Turkulaisissa kiinattarissa. Siksi kysyin, kun kuulin pientä huhua monia kuukausia sitten jo, että nämä WL kiinattaret tulisivat Scanian alustalla, koska Cumminsin moottorit eivät täyttäisi HSL-alueella vaadittavaa Euro5/EEV - päästötasoa. No, laiska mikä laiska... :icon_frown:
 
Iso miinus hitaista ovista

Eipä näyttänyt hitaat ovet olevan ainakaan eräässä yksilössä josta oli toinen foorumilainen kuvannut videonki, nehän oikein pongahti auki, ja pamahti kiinni myös. Nopeimmat ovet mitä olen nähnyt. Toinen foorumilainen kyllä taisi sanoa että noissa vaihtelee huomattavasti se ovien nopeus...
 
Eipä näyttänyt hitaat ovet olevan ainakaan eräässä yksilössä josta oli toinen foorumilainen kuvannut videonki, nehän oikein pongahti auki, ja pamahti kiinni myös. Nopeimmat ovet mitä olen nähnyt. Toinen foorumilainen kyllä taisi sanoa että noissa vaihtelee huomattavasti se ovien nopeus...

No niin ne taitaa tosiaan vaihdella, tuossa #57 kiinattaressa takaovi todella pompsahti auki ja pamahti kiinni (istuin takaosassa) ja keskiovet olivat kohtuu nopeat, mutta etuovi tooodella hiiiiiidas. Eli eivät yhtään synkassa. Penkit ovat kohtuu mukavat, samaa tasoa Scalojen kanssa.

Mitäs ootte mieltä muuten matkustusmukavuudesta? Juttelin tänään Latokasken kääntöpaikalla erään WL kuljettajan kanssa, hän sanoi että ei suostu ajamaan niillä enää päivääkään, kun ovat niin laiskoja ja jousitusta ei ole kuulemma ollenkaan, hidastetöyssytkin täytyy ajaa ihan kävelyvauhdilla.
 
Eli ilmeisesti sama kuin Turkulaisissa kiinattarissa. Siksi kysyin, kun kuulin pientä huhua monia kuukausia sitten jo, että nämä WL kiinattaret tulisivat Scanian alustalla, koska Cumminsin moottorit eivät täyttäisi HSL-alueella vaadittavaa Euro5/EEV - päästötasoa. No, laiska mikä laiska... :icon_frown:
Cumminsilla ja Scanialla on kyllä yhteistyötä dieselmoottorien (mm. ruiskutus- ja pakokaasutekniikka) kehittelyssä, mutta ei Golden Dragoneissa varmastikaan Scanian alustaa ole. Eikä "hevosmiesten tietotoimisto" ole paras mahdollinen tietolähde.
 
Takaisin
Ylös