Sivu 11 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112131415 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 151-165/224

Viestiketju: Uudet bussit, syksy 2011

  1. #151
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Edelleenkään en käsitä mistä ne kaksi penkkiä on karsittu, koska 2-akselisissa on vähennys vain kolme paikkaa: vanhemmissa 43, uusissa 40.
    Uudet teli-Scalat ovat noin puoli metriä lyhyempiä kuin viime vuosien aiemmat vastaavan malliset bussit. HSL vaatii teliautoihin vähintään 49 istumapaikkaa eikä lisäpaikoista saa enää pisteitä, joten lyhyemmän auton lienee saanut hiukan halvemmalla. Uusissa teli-Scaloissa on ikään kuin takaoven edessä oleva rivi pois vanhempiin nähden.

  2. #152
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Westendin Linjan 112:ssa eli Nyholmilta lainatussa Vega L -telissä on sisällä lappu, jossa pahoitellaan uusien bussien myöhästymistä ja kerrotaan, että 1 - 3 viikon sisällä liikenteeseen tulee 9 uutta bussia.

  3. #153
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Westendin Linjan 112:ssa eli Nyholmilta lainatussa Vega L -telissä on sisällä lappu, jossa pahoitellaan uusien bussien myöhästymistä ja kerrotaan, että 1 - 3 viikon sisällä liikenteeseen tulee 9 uutta bussia.
    Mitä sitä turhaan pahoittelemaan, Vegahan on varsin tyylikäs bussi ja tilalle tulee kiinanihmeitä

    Ei vaan, eilen ajelin WL 198/Andersson 98:n perässä lauttasaaressa ja tämä Goldeni näytti mielestäni todella tyylikkäältä leditakavaloineen, ja sisusta "kuppi"istuimineen. Melutasokin oli aika alhainen kun ajoi minusta ohi eräällä pysäkillä. Veikkaan että GD:hen kohdistuisi erilainen ennakkoluulo, jos vaikka valmistusmaa olisi suomi, saksa, puola tai jopa unkari Mielenkiinnolla odotan WL:n omia kiinattaria

  4. #154

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Tänään matkustin Veolia 521:ssä ja tässäkin on vain 49 istumapaikkaa, Eroa aiemmin tulleisiin on se että takaosassa kattoa korotettu ja enää ei tarvitse olla selkä kumarassa jos taakse menee.

  5. #155

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Terraario-Volvo: Kehityksen huipulla. Muutama vuosi Scalan jälkeen.

  6. #156

    Liittynyt
    11.05.2011
    Viestejä
    33

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Meikäläinen kyllä pahoittelisi sitä että niitä uusia dösiä tulee....tänäänki kahdessa Ivecossa ovet takkusivat. Aukeavat kyllä mutta kiinni ei tahdo saada. Hienoa kun tämä ongelma tulee jossain Entressen pysäkillä...

  7. #157
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Mietinpä tässä että kun näissä uusissa Veolian teli-volvoissa ja Westendin GD-teleissä on istumapaikkoja VAIN 49, niin ero tavalliseen 2-akseliseen bussiin on lähes olematon! Esimerkiksi Veolian -04 ikaruksissa 334-345 on saatu mahdutettua 47 istumapaikkaa ja Helbin -04 ikaruksissa 401-423 on 46 istumapaikkaa, tuo 2-3 istumapaikan lisäys tuntuu niin naurettavan pieneltä että onko sen takia järkevää hankkia telikalustoa ainakaan pitkille moottoritielinjoille, kuten 731? Telibussin ideahan pitäisi olla siinä että siihen mahtuu enemmän matkustajia mutta nyt on näköjään niin että ne lisäpaikat ovatkin kaikki seisomapaikkoja, ei istumapaikkoja. Minua ei ainakaan huvittaisi seistä 40-50min matkaa esim. linjalla 731 Hesasta Mikkolaan tai Kulomäkeen.

  8. #158

    Liittynyt
    08.01.2011
    Viestejä
    51

    oletus Uudet bussit, syksy 2011

    Muistan ajan kun piti ajatella onko se/ se bussi mukava kuljettajalle. Pitemmän päälle huono kuljettajan paikka on kuskille pahin. Väliäkö sillä montako paikkaa on matkustajilla. Monesti syödään kuskin tiloista tilat, matkustajien eduksi.

  9. #159
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Mietinpä tässä että kun näissä uusissa Veolian teli-volvoissa ja Westendin GD-teleissä on istumapaikkoja VAIN 49, niin ero tavalliseen 2-akseliseen bussiin on lähes olematon! Esimerkiksi Veolian -04 ikaruksissa 334-345 on saatu mahdutettua 47 istumapaikkaa ja Helbin -04 ikaruksissa 401-423 on 46 istumapaikkaa, tuo 2-3 istumapaikan lisäys tuntuu niin naurettavan pieneltä että onko sen takia järkevää hankkia telikalustoa ainakaan pitkille moottoritielinjoille, kuten 731? Telibussin ideahan pitäisi olla siinä että siihen mahtuu enemmän matkustajia mutta nyt on näköjään niin että ne lisäpaikat ovatkin kaikki seisomapaikkoja, ei istumapaikkoja. Minua ei ainakaan huvittaisi seistä 40-50min matkaa esim. linjalla 731 Hesasta Mikkolaan tai Kulomäkeen.
    No se oli ennen se kun ylipäänsä valmistettiin yli 13 metrisiä busseja kaupunkiliikenteeseen. Nykyisillä HSL-vaatimuksilla 2-akselisen ja teliauton istumapaikkamäärässä on eroa kuitenkin 9 paikkaa, joten telibussin merkitys normaaliin nähden ei ole juurikaan muuttunut vaikka paikkamäärät ovat pienentyneet. Kuka tietää vaikka tulevaisuudessa määritettäisiin uudestaan kriteerit esim. nivelbussille kun teliauton ja nivelbussin kapasiteettiero on hiukan kasvanut.

  10. #160
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut elakevaari Näytä viesti
    Muistan ajan kun piti ajatella onko se/ se bussi mukava kuljettajalle. Pitemmän päälle huono kuljettajan paikka on kuskille pahin. Väliäkö sillä montako paikkaa on matkustajilla. Monesti syödään kuskin tiloista tilat, matkustajien eduksi.
    Kyllä mun mielestä uusien bussien kuljettajan aitiot ovat monesti huomattavasti paremmat kuin matkustajien penkit, kuskeilla on monipuoliset säätömahdollisuudet niin istuimeen kuin kojelautaankin, istuimessa on kunnon jousitukset kun taas matkustajat saavat istua kovilla penkeillä ja joissakin bussimalleissa penkkien muotoilu takaa sen että bussista pois noustessa on selkä tai takalisto kipee! Pehmeäpenkkiset kaupunkibussit vanhenevat ja vähenevät vuosi vuodelta ja niitä tuskin tullaan enää HSL-alueelle hankkimaan kun taitavat olla kalliimpia kuin kovat muovikupit olemattomalla istuinpehmusteella.

    ---------- Viesti lisätty kello 0:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:14 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    No se oli ennen se kun ylipäänsä valmistettiin yli 13 metrisiä busseja kaupunkiliikenteeseen. Nykyisillä HSL-vaatimuksilla 2-akselisen ja teliauton istumapaikkamäärässä on eroa kuitenkin 9 paikkaa, joten telibussin merkitys normaaliin nähden ei ole juurikaan muuttunut vaikka paikkamäärät ovat pienentyneet. Kuka tietää vaikka tulevaisuudessa määritettäisiin uudestaan kriteerit esim. nivelbussille kun teliauton ja nivelbussin kapasiteettiero on hiukan kasvanut.
    Sinänsä aika nurinkurista kun tiedossa on että matkustajamäärät ovat jatkuvasti nousussa niin sitten bussien paikkamäärää vähennetään, tuohan on aika keinotekoisen tarpeen synnyttämistä nivelbusseille jos sanotaan ettei telibussien kapasiteetti muka riitä enää vaikka todellisuudessa siihen saisi mahtumaan enemmän istuinpaikkoja. Mun mielestä telibusseista pitäisi ottaa kaikki saatavissa oleva kapasiteettihyöty irti jos niitä kerran kohteisiin vaaditaan!

  11. #161
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kyllä mun mielestä uusien bussien kuljettajan aitiot ovat monesti huomattavasti paremmat kuin matkustajien penkit, kuskeilla on monipuoliset säätömahdollisuudet niin istuimeen kuin kojelautaankin, istuimessa on kunnon jousitukset kun taas matkustajat saavat istua kovilla penkeillä ja joissakin bussimalleissa penkkien muotoilu takaa sen että bussista pois noustessa on selkä tai takalisto kipee! Pehmeäpenkkiset kaupunkibussit vanhenevat ja vähenevät vuosi vuodelta ja niitä tuskin tullaan enää HSL-alueelle hankkimaan kun taitavat olla kalliimpia kuin kovat muovikupit olemattomalla istuinpehmusteella.
    Tietysti kuljettajahan istuu siinä bussissa parhaillaan 10 tuntia päivässä, kun matkustaja korkeintaan tunnin ehkä se kuljettajan tila on suotavaakin olla mukavampi kun matkustamon istuin.

  12. #162
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Tietysti kuljettajahan istuu siinä bussissa parhaillaan 10 tuntia päivässä, kun matkustaja korkeintaan tunnin ehkä se kuljettajan tila on suotavaakin olla mukavampi kun matkustamon istuin.
    Olis jo aika villiä jos matkustajat säätää suhistelisivat penkkejä, paljonkohan maksaisi, tuplahinnan koko bussi? Sellainen kuljettajan penkki ei ihan halpa ole.

  13. #163
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Tietysti kuljettajahan istuu siinä bussissa parhaillaan 10 tuntia päivässä, kun matkustaja korkeintaan tunnin ehkä se kuljettajan tila on suotavaakin olla mukavampi kun matkustamon istuin.
    Enhän minä sitä tarkoittanut etteikö kuskin tila saisi olla mukavempi kuin matkustamo, tottakai saa ja pitääkin olla! Kysymys oli vain siitä, ettei kuskin tilaa ole uusissa busseissa ainakaan huononnettu koska eläkevaari kirjoitti näin: "monesti syödään kuskin tiloista tilat, matkustajien eduksi" Tarkoitan siis, että kyllä siihen kuljettajan aition ergonomiaan kiinnitetään nykyään aika paljon huomiota mutta nimenomaan matkustamolla ei tunnu olevan niin väliä. Kai matkustamonkin viihtyvyyteen voisi panostaa enemmän, ei ole kovin houkuttelevaa jos joutuu istumaan hankalassa asennossa kovalla penkillä, siinä tilanteessa tuntikin on pitkä aika! Mun mielestä esim. linjoille 633 ja 738 hankitut ivecot eivät sovi alkuunkaan noin pitkille moottoritielinjoille, tuollaisilla linjoilla matkustajana arvostaisin enemmän pehmeätä istuinta kuin sitä onko auto aivan tuliterä.

  14. #164
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Pehmeissä istuimissa on vaan yksi ongelma... Jenginuoret & puukko

  15. #165
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Pehmeissä istuimissa on vaan yksi ongelma... Jenginuoret & puukko
    Tämän takia olen itse metron tyylisien muovipenkkien kannalla. Ja olisin myös valmis niillä matkustamaan.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, syksy 2009
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 18.02.2014, 11:02
  2. Uudet bussit, syksy 2010
    kirjoittanut Lasse foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 18.10.2010, 19:49
  3. Uudet bussit, syksy 2008
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 08.12.2008, 21:27
  4. Uudet bussit, syksy 2007
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 63
    Viimeisin viesti: 17.11.2007, 22:48
  5. Uudet bussit, syksy 2005
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 05.01.2006, 15:16

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •