Vois kuvitella että pätkät menee linjalle 77, kun taas 75:lla ainakin osa vuoroista on teleillä, suurin osa teleistä tietenkin menevät lentokenttälinjoille, oletettavasti lentokenttätilaajavärityksellä vieläpä?
Uusia pätkiä minun mielestäni piti tulla myöskin linjoille 194 ja 195, jotka voitimme tuoreessa kilpailussa... ota nyt tästä sitten selvää, miten nää autot taas sekoitetaan... Mutta oli linja mikä tahansa, niin täytyypi laittaa vedonlyönti pystyyn, monennellako pysäkkikäynnillä joku saa etuovesta päähänsä. Minä veikkaan että heti ensimmäisellä!![]()
Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...
Kaikissa uusissa busseissahan on kolmen lastenvaunupaikan vaatimus.
h75:llä ja h77:llä uusi sopimus alkaa vasta vuodenvaihteessa, eiköhän niille uudet bussit toimiteta vasta myöhemmin, kun kerran tieto niille tulevista busseistakin tuli vasta tänään. Tuo 1121 on ollut koritehtaalla työn alla ennen kuin edes h75:n ja h77:n kilpailutus ratkesi.
Voisin veikata, että tämä 1121 menee h68:lle, minne HSL on vaihtanut 194/195/505:n uudet bussit kolmen lastenvaunupaikan takia.
Niin juu, kojelautahan se tosiaan oli.Valokuvasta voisi rauhassa tutkiskella, mutta voi minä kai etupenkissäkin sitten matkustella, jos vapaina sattuisivat olemaan.
Olisi kyllä kiva tietää myös mikä vaihteiston tarkka merkki on esim. ZF 6HP-604 ja mikä moottori.
Ei minulla mitään varsinaista kunnon tarvetta noille tiedoille ole, mutta olisi vain mielenkiintoista tietää. HSL alueen uusien bussien vaihteistoja kun ei enää mistään netistä taida löytyä.
Nämä minun viestini menevät pelkäksi kyselyksi, mutta haittaako se?![]()
Eihän tuo ovi ainakaan kuvan perusteella paljoa ulos tule. Lisäksi yleensä bussi ajetaan niin, että etuovi on n. 5 metriä pysäkin jälkeen (jotta keskiovi olisi kopin kohdalla). Oven avaamisen aikana asiakkaat harppaavat niitä muutamia askelia, eivätkä täten hypi etukulmaan oven eteen.
Enpä ole nähnyt kenenkään kaukoliikennelinjureissakaan oviin törmäävän, vaikka ovi tulisi ulos 50:kin senttiä.
Crossareiden etuoviin ihmiset kyllä törmäilevät. Kun huomaavat ovien alkavan aueta, ottavat askeleen eteenpäin ja saavat sitten ulospäin aukenevasta pariovesta kuonoonsa...![]()
PL:lle tulevat uudet Crossarit tulevat muuten ovijärjestelyllä 2+2+1, niin että etu- ja keskiovet aukeavat sisäänpäin.
Sitä en tiedä, Pohjolan Crossarit h23:lla vaan huomioitu... Mutta kaikissa ovissa, valmistajasta riippumatta pitäisi olla säätö. Joihin kuljettajat eivät saa koskea! Tietämätön säätäjä kun saa 90% ovivioista ihan itse aikaan, toiset sitten niistä kärsii. Ne kun eivät saa olla liiankaan nopeat, koska lukuisat tunnistimet puuttuvat silloin peliin erinäisin virheilmoituksin! Nämä hätähousut niitä säätävät joiden mielestä pysäkkijarru hidastaa matkantekoa (mitä se ei tee), jos sitä ei saa pois niin ruuvataan ovia nopeammaksi (tyhmää)![]()
Viimeisin muokkaaja chauffer; 05.05.2011 kello 17:50. Syy: siistitty kieliasu
Tuskinpa lie Crossareissa semmoiset ovet sen ihmeellisemmät kuin tässä Turkulaisessa Golden Dragonissa. Vielä kun takaovikin aukeaisi sisäänpäin, niin olisi huomattavasti parempi sellaisilla linjoilla jossa pysähdytään myös ratikkapysäkeillä, kuten esimerkiksi Pasilassa.
Ja mitä tulee vielä kommentteihin tuosta Scalan yksilehtisestä etuovesta, niin näkisittepä vaan minkälaisia suorituksia näkee matkustajien osalta joka päivä. Seisotaan ihan melkein pysäkin reunalla, tai sitten vähän kauempana ja hyökätään heti nenä kiinni bussin etuoveen ennen kuin se on edes auennutkaan. Jos koitat kovemmasta vauhdista jarruttaa pysäkin etureunaan odottavien matkustajien ohi, niin heti hyökätään siihen etuoveen silti kiinni ja ollaan sen näköisiä että miksi ajoit musta ohi... Pitäisi saada pikkusen kovemmasta vauhdista ovet auki, kuten joskus muinoin saikin, nythän ne aukeaa vasta melkein kävelyvauhdista... Pointtina tässä oli se, että aivan varmasti jossakin vaiheessa joku saa tuosta ovesta nenillensä...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 06.05.2011 kello 13:26. Syy: kieliasu, provot pois
Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...