Ti 8.3. Helsinki
HelB #51 / 57
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Helsinki 8.3
Hyppäsin kuuden aikaan Malmilla Nobinan autoon 752 linjalla 77A, takapenkki oli täynnä isojakin läpinäkyviä paksuja lasinsiruja, siruja oli myös ympäriinsä lattialla auton takaosassa. Tuossa kunnossa ei kyllä auton pitäisi olla linjalla...
"Bara de döda stiger av i Kymlinge"
Kolme HelBin kuljettajaa on kertonut yrittäneensä saada toista autoa 707:n tilalle viimepäivinä ja vikalappuja on täytelty sen lisäksi. Siellä se vaan H43:lla nykii "niskoja poikki" edelleen. Kuinka rikki auton täytyy olla ettei sillä enää ajeta?
Ajelin sen perässä toissalauantaina (itse olin h40:llä) ja voi sitä savun määrää joka sen perästä tuli. Oli tosin pakkaspäivä ja muutkin Helbin maakaasu-MANit savuttivat, mutta tuon HelB 707:n kohdalla huomasi jo kaukaa, että missä se kulki, kun koko sen ympäröivä tienoo oli savun ja höyryn vallassa.
Viimeisin muokkaaja vristo; 09.03.2011 kello 09:57.
Joukkoliikenneharrastaja
Hki 9.3.11
Helb 9710 / h56 STA Carrus-teli
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.03.2011 kello 17:04. Syy: 55 -> 56
Niin hyvä kuin tuo bussityyppi onkin työkaluna, on sille erittäin tyypillistä nuo moottoritilapalot.
Olikohan se nyt rakenteeltaankin sellainen, että jos siitä ei pidetä huolta, niin em. palo on "melkeimpä väistämätöntä". Taisi olla jotenkin niin, että moottoriöljyn paluuletku on suoraan kuuman pakosarjan yläpuolella. Moottorit likaantuvat aikaa myöten ja letkuihin saattaa tulla vaurioita ja siitä se sitten leimahtaa.
Montakohan Volvo B10BLE/LMF-alustaista bussia onkaan palanut viimevuosina?
Joukkoliikenneharrastaja
Yleensä MANissa soi summeri, kun ovien tunnistimet luulevat kohdanneensa esteen. Usein riittää, että joku ottaa oven kääntötangosta kiinni oven ollessa vielä avautumassa.
En muista MANeissa olleen vielä niin suuria ilmavuotoja, että summeri sen takia soisi ajon aikana.
!sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM
Ke 9.3.
PL 809 / h58
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.03.2011 kello 17:04. Syy: korjattu huomautus alkuperäiseen viestiin
Tarkalleen ottaen polttoaineputket ruiskupumpulta suuttimille. Menevät siellä ahtaista väleistä heikkojen muovipidikkeiden varassa pakosarjan lähesyydessä..
9.3
Wl 111 / eP11
Wl 18 / 105
VT 310 / 109
PL 848 / e14
NF 340 / e31
Helb 9718 oli tänään Westendin Linjan varikolla, puolimetrinen lumikasa katollaan. Onkohan WL tehnyt bussihankintoja??
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
9.3.11
Helb 728 / h45
Helb 943 / h45
Helb 9707 / h39