Ehkä hieman varaslähtö jo tähän aiheeseen, mutta pisti silmään, että jos kukaan ei käytä/voi käyttää optioita meneillä olevilla sopimuksilla, niin tulee aika suuri kilpailukierros. Sopimukset ovat katkolla siis 8/2012. Kilpailukierroksen pitäisi alkaa siis huhtikuulla 2011. Kunhan kierroksen 21 ratkaisu tulee ensiksi.
Eikös näiden seuraavien linjojen optioista kuitenkin päätetä ihan kohtapuoliin?
Kuitenkin. Linjat/Liikennöitsijät nykyään on:
100N, 130N, 140N - Nobina
210N, 220N - Helsingin Bussiliikenne
623 - Veolia Transport
v37, 650, 651,
652 - Veolia Transport
106, 110 - Nobina
112 - Westendin Linja
158, 160 - Westendin Linja
e65, 165 - Veolia Transport
231, 248, 270 - Nobina
360, 361, 362,
363, 364, 539 - Helsingin Bussiliikenne
315 - Nobina
324, 532 - Nobina
345 - Helsingin Bussiliikenne
501T - Westendin Linja
518, 740, 741,
742 - Nobina
e20, e21, e26,
e27, e29, e82 - Nobina
e24, e25, e51 - Nobina
e22, e23, e52,
510 - Helsingin Bussiliikenne
v3 - Laajasalon Liikenne
v36 - Veolia Transport
ke5, ke8 - Etelä-Suomen Linjaliikenne
Kilpailuun on siis tässä vaiheessa tulossa n. 200 auton liikenne.![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Päätetäänkö optioista ennen 14.6.11 olevaa HSL:n kokousta? Tämän jälkeenhän HSL:n kokouksissa on yli kahden kuukauden tauko. Viime aikojen kilpailuissa optioita on kuitenkin käytetty lähes joka kerta jonkin verran. Muutenkin tämä kyseinen kilpailu on erittäin mielenkiintoinen, koska kilpailussa on niin paljon linjoja![]()
Tästä tulee jännä. Jos Nobina voittaa vihdintien linjat niin silloin se myös varmastikkin haluaa 39,A ja 45 paketinkin!
Ilmeisesti tuo 22. kilpailutus aloitetaan vasta Elokuussa koska 14.6 pidettävän kokouksen esityslistalla tuota pakettia ei ole?
Kilpailukierroksen aloittaminen on ensi viikolla HSL:n hallituksen päätettävänä. Esityslista
Esityslistan liitteenä on myös tieto kohteiden kalustosta:
Kohde
Linjat
A1
A2
C
mini
yht.
Sopimuskausi
121 106, 110, 501 3 11 6 20 3 v ja 4,5 kk > länsimetro 122 158, 160 9 2 11 3 v ja 4,5 kk > länsimetro 123 E65, 165 3 6 9 7 v 124 231, 247, 248, 270 10 7 17 7 v 125 315, 321, 324, 345 16 16 7 v 126 518, 740, 741, 742 12 5 17 7 v 127 623 7 7 2 v ja 4,5 kk > kehärata 128 V37, 650, 651, 652 15 15 2 v ja 4,5 kk > kehärata 129 H15, Tapiolan palvelulinja 2 2 3 v ja 4,5 kk > länsimetro 130 E20, E21, E26, E27, E29, E82 23 23 7 v 131 E24, E25, E51 7 7 7 v 132 E22, E23 8 8 7 v 133 510 11 11 7 v 134 V3 1 1 3 v ja 4,5 kk 135 Ke5, Ke8, Ke9 1 1 2 4 v Yhteensä 68
63
31
4
166
Mielenkiintoista, että linja h15 on taas kilpailussa, tässähän alkoi uusi sopimus vasta tämän vuoden alussa..Alunperin kirjoittanut kuukanko
Yölinjat 100-140N ja 210N/220N eivät kuitenkaan tulleet vielä(kään) kilpailuun, eikä myöskään 112
Viimeisin muokkaaja Nak; 19.08.2011 kello 09:40.
Samassa kokouksessa esitetään option käyttöä http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl.../2011275-3.HTM linjoille 112, 360, 361, 362, 363, 364 ja 539.
Mulla oli jäänyt jostain sellainen käsitys, että jätkäsaaren raitiotie korvaa h15:n kirjaimineen mutta näemmä jokin versio siitä jää
e: tuolla näkyy olevankin selite (Ruoholahti-Salmisaarenranta) Eli korvannee linjaa h15V ? Matkustajamäärät ovat tosiaan niin huimia, että varmasti minibussi riittääkin![]()
Viimeisin muokkaaja Nak; 19.08.2011 kello 13:11.
Mikäs vika 539:n kalustossa on? siellähän ajelee -98 ja -99 City uukkareita, -99 Ikaruksia ja muutaman vuoden uudempia scaloja, aivan käypää kalustoa ruuhkalinjalle jolla yksi auto ajaa vain muutaman kierroksen ja lopun aikaa seisoo varikolla. Ajetaanhan esim. ruuhkalinjoja 514 ja 535 n.8-9 vuotta vanhalla kalustolla vaikka uusi sopimus juuri alkoi, uudet autot sijoitetaan yleensä linjoille joilla on kokopäiväliikennettä.