Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/124

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

  1. #16

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Mulla oli jäänyt jostain sellainen käsitys, että jätkäsaaren raitiotie korvaa h15:n kirjaimineen mutta näemmä jokin versio siitä jää
    e: tuolla näkyy olevankin selite (Ruoholahti-Salmisaarenranta) Eli korvannee linjaa h15V ? Matkustajamäärät ovat tosiaan niin huimia, että varmasti minibussi riittääkin
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.08.2011 kello 14:27. Syy: ylimääräinen kysymysmerkki pois

  2. #17

    Liittynyt
    22.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    350

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Taloussuunnitelma http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsl...85-6-37375.PDF 2012-2014 toteaa asian liitteessä 5 sivulla 36, että


    --- Lainaus kohdasta ---
    Muutokset vuonna 2012

    Linjasto- ja reittimuutokset

    Linja 15 Ruoholahti–Länsiterminaali
    Linja 15A Elielinaukio–Länsiterminaali
    Linja 15V Salmisaari–Ruoholahti–Länsiterminaali

    Linjalle 15A lisätään lähtöjä kevääksi ja kesäksi Länsisataman alueen palvelujen lisääntymisen
    takia. Linjat lakkautetaan syysliikenteen alkaessa, jonka jälkeen Ruoholahdesta Salmisaaren
    työpaikka-alueelle liikennöidään ruuhka-aikoina Tapiolan palvelulinjan autolla.

    ---

  3. #18
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Mikäs vika 539:n kalustossa on? siellähän ajelee -98 ja -99 City uukkareita, -99 Ikaruksia ja muutaman vuoden uudempia scaloja, aivan käypää kalustoa ruuhkalinjalle jolla yksi auto ajaa vain muutaman kierroksen ja lopun aikaa seisoo varikolla. Ajetaanhan esim. ruuhkalinjoja 514 ja 535 n.8-9 vuotta vanhalla kalustolla vaikka uusi sopimus juuri alkoi, uudet autot sijoitetaan yleensä linjoille joilla on kokopäiväliikennettä.
    aa.. nohan se sillee kyllä ihan hyvä mutta olen havainnut h45:lla vanhaa kalustoa näin talvella jos nyt oikein muistan nii ne kuuluu just tähän talviliikenteeseen?

  4. #19
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Yölinjat 100-140N ja 210N/220N eivät kuitenkaan tulleet vielä(kään) kilpailuun, eikä myöskään 112
    Espoon erillisiä aamuyölinjoja ei kilpailuteta, koska aamuyöliikenne hoidetaan jatkossa normaalilinjojen N-vuoroilla.

  5. #20

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    611

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Ihmetyttää kun moniin kohteisiin ei vaadita kuin 32-paikkaisia busseja. Ehkä nämä jollain hiljaisella Espoon sisäisllä linjalla puolustavat paikkaansa muttei kyllä millään seutulinjalla; huonoon suuntaan ollaan menossa.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ihmetyttää kun moniin kohteisiin ei vaadita kuin 32-paikkaisia busseja. Ehkä nämä jollain hiljaisella Espoon sisäisllä linjalla puolustavat paikkaansa muttei kyllä millään seutulinjalla; huonoon suuntaan ollaan menossa.
    Tähän yhteyteen voisi lisätä seuraavassa HSL:n hallituksen kokeuksessa käsiteltävän asian:

    BUSSILIIKENTEEN HANKINTAPERIAATTEIDEN JA SOPIMUSEHTOJEN TARKISTAMINEN
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #22

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ihmetyttää kun moniin kohteisiin ei vaadita kuin 32-paikkaisia busseja. Ehkä nämä jollain hiljaisella Espoon sisäisllä linjalla puolustavat paikkaansa muttei kyllä millään seutulinjalla; huonoon suuntaan ollaan menossa.
    Mielestäni on ihan hyvää kehitystä profiloida bussia nimenomaan tehokkaaksi välineeksi pienen kapasiteetin linjoille. Bussi soveltuu useimmille linjoille hyvin: muutaman metrin erot kiinteäkorisessa kalustossa ovat oikeasti vähäisiä.

    Isompaa tai erikoislaatuista bussikalustoa (3-akseliset ja nivelet) voidaan tietysti käyttää raskailla linjoilla, mutta luonteen tulee olla poikkeuksellista ja pidemmän aikavälin tavoitteena saman liikenteen järjestäminen jatkuvan kasvun tarpeisiin raideliikenteenä.

    Runkolinjojen vireillä oleva toteuttaminen muodostaa nykyisestä linjastosta selkeämmän, kuorman mukaan tasoitetun järjestelmän. Linjat jakautuvat pienellä standardibussilla liikennöitäviin marginaalilinjoihin sekä erikoisbusseilla tai raideliikenteellä liikennöitäviin runkolinjoihin. Marginaalilinjalla kuorma on tasaisen pieni, runkolinjalla kuorma on tasaisen suuri. Tasainen kuorma mahdollistaa järjestään pienemmän kaluston, jossa on keskimäärin enemmän matkustajia mutta vähemmän tungosta.

    Kuorman tasaaminen on oleellinen tehtävä myös kaupunkisuunnittelussa, jossa pitäisi mielestäni keskittyä asuin-, työ- ja vapaa-ajan liikennetarpeen tasoittamiseen kaksisuuntaiseksi.

  8. #23

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    611

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Ihmeellistä miten systeemit voivat muuttua! HKL jo pitkään ja YTV:kin myöhempinä vuosina vaativat uusiin busseihin oviaukot kolmeen kohtaan, nyt HSL:lle riittää niihin 32- paikkaisiin pätkiin ovet vain eteen ja keskelle. Luulisi, että kantakaupunkilinjoilla pysäkeillä seisonta lisääntyy kun pussinperältä yritetään ulos. Onkohan Rihtniemi paljonkaan itse joukkoliikennettä käyttänyt?

  9. #24
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2794

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Espoon erillisiä aamuyölinjoja ei kilpailuteta, koska aamuyöliikenne hoidetaan jatkossa normaalilinjojen N-vuoroilla.
    Eikös linjat 100N, 130N, 140N, 210N ja 220N lakkauteta vuonna 2014 vai jo aikaisemmin? Ja mille linjoille noita N-versioita tulee?

  10. #25

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ihmeellistä miten systeemit voivat muuttua! HKL jo pitkään ja YTV:kin myöhempinä vuosina vaativat uusiin busseihin oviaukot kolmeen kohtaan, nyt HSL:lle riittää niihin 32- paikkaisiin pätkiin ovet vain eteen ja keskelle. Luulisi, että kantakaupunkilinjoilla pysäkeillä seisonta lisääntyy kun pussinperältä yritetään ulos. Onkohan Rihtniemi paljonkaan itse joukkoliikennettä käyttänyt?
    Eiköhän se toimi Helsingissä niin kuin se toimii muuallakin maailmassa. Jos bussi on täynnä, pysäkillä kestää joka tapauksessa. Keskiovi on kuitenkin lähellä kaikkia matkustajapaikkoja, joten takaoven (tai etuoven uloskäynnin) puuttuminen vaikuttaa keskimääräiseen matkaan paikalta ovelle melko vähän.

  11. #26
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2794

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Keskiovi on kuitenkin lähellä kaikkia matkustajapaikkoja, joten takaoven (tai etuoven uloskäynnin) puuttuminen vaikuttaa keskimääräiseen matkaan paikalta ovelle melko vähän.
    Tuntuu, että matkustajat käyttävät mieluummin keskiovea, vaikka takaovi olisikin lähempänä, joten sinällään takaovi on aika turha (ei toki aina).

  12. #27
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Eiköhän se toimi Helsingissä niin kuin se toimii muuallakin maailmassa. Jos bussi on täynnä, pysäkillä kestää joka tapauksessa. Keskiovi on kuitenkin lähellä kaikkia matkustajapaikkoja, joten takaoven (tai etuoven uloskäynnin) puuttuminen vaikuttaa keskimääräiseen matkaan paikalta ovelle melko vähän.
    Eiköhän siellä takana ala tulemaan pieni ahdinko kun ei ole edes takaovea mistä ulos pääsisi jos kerran bussi olis ihan täynnä ja voisi olla pikkusen kuuma!

  13. #28

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Jos on kuuma, ilmastointi ei toimi. Ja muutenkin bussin ollessa täynnä ollaan ongelmissa, oli takaovea tai ei.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 21.08.2011 kello 23:10. Syy: kielenkäyttö

  14. #29
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Eiköhän siellä takana ala tulemaan pieni ahdinko kun ei ole edes takaovea mistä ulos pääsisi jos kerran bussi olis ihan täynnä ja voisi olla pikkusen kuuma!
    Ei pidä unohtaa että onhan meillä tälläkin hetkellä liikenteessä takaovettomia kaupunkibusseja, nobinan Carrus city M-autot 2+2+0 ovituksella, ei kai noissakaan ulospääsy tuota sen suurempia ongelmia kuin takaovellisessa autossa.

  15. #30

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ihmeellistä miten systeemit voivat muuttua! HKL jo pitkään ja YTV:kin myöhempinä vuosina vaativat uusiin busseihin oviaukot kolmeen kohtaan, nyt HSL:lle riittää niihin 32- paikkaisiin pätkiin ovet vain eteen ja keskelle. Luulisi, että kantakaupunkilinjoilla pysäkeillä seisonta lisääntyy kun pussinperältä yritetään ulos. Onkohan Rihtniemi paljonkaan itse joukkoliikennettä käyttänyt?
    Sen mitä nyt kuljettajana olen huomannut niin eniten pysäkillä menee aikaa juuri niiden takimmaisesta ovesta ulos haluavien kanssa; varsinkin päiväkoti- ym. koululais ryhmät menevät usein yksitellen takimmaisesta ovesta ulos, pienimmät vielä nostetaan opettajien toimesta koska siellä korkeat portaat. Ja muutenkin, kyllä sen takimmaisen oven useimmiten viimeisenä voi sulkea. Eli mielestäni tuo uudistus saattaa jopa nopeuttaa toimintaa, varsinkin kun autot ovat samalla huomattavasti lyhyempiä kuin nykyiset 2-akseliset..

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 21/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 20:46
  2. Bussiliikenteen vapauttaminen
    kirjoittanut Andelin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 18.04.2016, 20:29
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 116
    Viimeisin viesti: 09.12.2013, 16:23
  4. Kevään 2011 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 29.01.2012, 12:32
  5. Helsingin poikittaisen bussiliikenteen kehittämissuunnitelma 2008 - 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 07.10.2008, 18:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •