Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/124

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

  1. #46

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Millä periaatteella kaluston keski-ikä kilpailutuksessa lasketaan? Suurinosa autoista ajaa tietysti melko pitkää päivää, mutta miten ruuhka-ajan lisäautot vaikuttaa laskentaan? Jos autolla ajetaan esim. pari sivua linjaa 5 päivänä viikossa talvikautena, eikai se sentään laske keski-ikää samalla suhteella, kun kokopäiväisesti ajava, mutta missä kulkee raja?

  2. #47
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Millä periaatteella kaluston keski-ikä kilpailutuksessa lasketaan? Suurinosa autoista ajaa tietysti melko pitkää päivää, mutta miten ruuhka-ajan lisäautot vaikuttaa laskentaan? Jos autolla ajetaan esim. pari sivua linjaa 5 päivänä viikossa talvikautena, eikai se sentään laske keski-ikää samalla suhteella, kun kokopäiväisesti ajava, mutta missä kulkee raja?
    Nykyään (jälleen) tarjoajat tarjoavat tarjouskilpailussa kalustolleen tietyn prosenttiosuuden kokonaissuoritteesta, jolla tulevat liikennöimään kohteen linjoja mikäli tarjous on voittava. Kaluston keski-ikä lasketaan painotetusti näiden liikennöitsijän ilmoittamien prosenttiosuuksien mukaan.

    Eli jos liikennöitsijä tarjoaa kalustoa seuraavasti:

    40% uusi bussi
    30% 5-vuotias bussi
    20% 7-vuotias bussi
    10% 10-vuotias bussi

    Tällöin painotettu keski-ikä liikenteen alkaessa on 0,40*0+0,30*5+0,20*7+0,10*10 = 3,9 vuotta

  3. #48
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Millä periaatteella kaluston keski-ikä kilpailutuksessa lasketaan? Suurinosa autoista ajaa tietysti melko pitkää päivää, mutta miten ruuhka-ajan lisäautot vaikuttaa laskentaan? Jos autolla ajetaan esim. pari sivua linjaa 5 päivänä viikossa talvikautena, eikai se sentään laske keski-ikää samalla suhteella, kun kokopäiväisesti ajava, mutta missä kulkee raja?
    Yksinkertaistetuna esim. näin, isossa osassa sopimuksia:

    auto a) suorite: 3000km, bussin ikä: 2v. (2 x 3000/7000) = 0,86v.
    auto b) 2200 km, 4 v. =1,26v.
    auto c) 1000 km, 6 v. = 0,85v.
    auto d) 650 km, 14 v. = 1,30v.
    auto e) 150 km, 16 v. = 0,34v.
    km yhteensä: 7000km

    km painotettu keski-ikä a+b+c+d+e= 4,6 vuotta

  4. #49
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2820

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    En tiedä laskinko oikein tai laskinko mitään mutta itte laskin näin: Ekaksi autojen vuodet ja kuinka vanhoja ne on nytten eli 2009x1, 2008x1, 2006x1, 2003x3, 1998x2 eli autoja on 8.
    Linjan h45 autot
    13v+13v+8v+8v+8v+5v+3v+2v = 60/8 = keski-ikä 7.5vuotta

  5. #50
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Laitetaanpa veikkausta:

    Kohde 121 (106, 110, 501): Nobina
    Kohde 122 (158, 160): Veolia
    Kohde 123 (e65, 165): Westendin Linja
    Kohde 124 (231, 247, 248, 270): Nobina
    Kohde 125 (315, 321, 324, 345): Nobina
    Kohde 126 (518, 740, 741, 742): HelB
    Kohde 127 (623): Veolia
    Kohde 128 (v37, 650, 651, 652): Veolia
    Kohde 129 (h15, Tapiolan palvelulinja): Taksikuljetus tai Westendin Linja
    Kohde 130 (e20, e21, e26, e27, e29, e82): Nobina
    Kohde 131 (e24, e25, e51): Nobina
    Kohde 132 (e22, e23): Nobina
    Kohde 133 (510): HelB
    Kohde 134 (v3): Laajasalon Liikenne tai Taksikuljetus
    Kohde 135 (Ke5, Ke8, Ke9): ESLL tai Veolia

    Kokonaisuudessa veikkaan Nobinan pitävän erittäin tiukasti kiinni Leppävaaran ja Pohjois-Espoon linjoista, koska niitä ei ole varaa hävitä. Kohteista 127 ja 128 ei varmaankaan ole kiinnostunut kuin Veolia, koska sopimuskausi on sen verran lyhyt.

  6. #51
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    HSL:n taloussunnitelman 2012-2014 mukaan linja e20 lakkautetaan vuonna 2012, joten se ei luultavasti siis ole kilpailutuksessa mukana.

  7. #52

    Liittynyt
    08.10.2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Laitan veikkausta miten käy

    Kohde 121 (106, 110, 501): Nobina
    Kohde 122 (158, 160): Veolia
    Kohde 123 (e65, 165): Westendin Linja
    Kohde 124 (231, 247, 248, 270): Nobina
    Kohde 125 (315, 321, 324, 345): Nobina
    Kohde 126 (518, 740, 741, 742): HelB
    Kohde 127 (623): Veolia
    Kohde 128 (v37, 650, 651, 652): Veolia
    Kohde 129 (h15, Tapiolan palvelulinja): Westendin Linja
    Kohde 130 (e20, e21, e26, e27, e29, e82): Nobina
    Kohde 131 (e24, e25, e51): Nobina
    Kohde 132 (e22, e23): Nobina
    Kohde 133 (510): Nobina
    Kohde 134 (v3): Taksikuljetus
    Kohde 135 (Ke5, Ke8, Ke9): Veolia


  8. #53
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Tuskin kukaan (paitsi Tehiranta) pitäisi ajatusta siitä, että Westendi ei voittaisi yhtään mitään kauhean huonona. Kalusto kunto on mitä on, on niin alas vajonnut että huhhuh..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  9. #54
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Kohde 126 (518, 740, 741, 742): HelB
    Tarkemmin asiaa ajateltuna, on Nobinalla ja Veolialla paremmat saumat tähän kohteeseen Hakunilan varikon takia. Varha ja Ruha ovat kuitenkin huomattavasti kauempana Nissaksesta, Kuninkaanmäestä ja Korsosta. Mutta en usko Nobinan helpolla luovuttavan näitä linjoja, edes Veolialle, saati sitten HelB:lle.

  10. #55

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    864

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Itse veikkaan näin:

    Kohde 121 (106, 110, 501): Westendin Linja
    Kohde 122 (158, 160): Pohjolan Liikenne
    Kohde 123 (e65, 165): Veolia
    Kohde 124 (231, 247, 248, 270): HelB
    Kohde 125 (315, 321, 324, 345): HelB
    Kohde 126 (518, 740, 741, 742): Veolia
    Kohde 127 (623): Etelä Suomen Linjaliikenne
    Kohde 128 (v37, 650, 651, 652): Veolia
    Kohde 129 (h15, Tapiolan palvelulinja): Westendin Linja
    Kohde 130 (e20, e21, e26, e27, e29, e82): Pohjolan Liikenne
    Kohde 131 (e24, e25, e51): Westendin Linja
    Kohde 132 (e22, e23): Nobina
    Kohde 133 (510): HelB
    Kohde 134 (v3): Nobina
    Kohde 135 (Ke5, Ke8, Ke9): Nobina

  11. #56
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Tuskin kukaan (paitsi Tehiranta) pitäisi ajatusta siitä, että Westendi ei voittaisi yhtään mitään kauhean huonona. Kalusto kunto on mitä on, on niin alas vajonnut että huhhuh..
    Kyllähän Westendillä on vielä hyvässäkin kunnossa olevia autoja. Esim. Irisbusit ja Golden Dragonit.
    Itse näen kyllä WL:n potentiaalisena osallistujana tässä kilpailussa. Uskon heidän voittavan ainakin kohteen 129.

  12. #57

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Itse veikkaan näin:

    Kohde 125 (315, 321, 324, 345): HelB
    Kohde 130 (e20, e21, e26, e27, e29, e82): Pohjolan Liikenne
    Niipperin asukkaana kannatan. Noita Nobinan touhuja on katteltu tässä jo päälle 6 vuotta, on uusien tuulien aika.

  13. #58
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    HSL:n taloussunnitelman 2012-2014 mukaan linja e20 lakkautetaan vuonna 2012, joten se ei luultavasti siis ole kilpailutuksessa mukana.
    Merkillistä, että lakkautetaan halvin Espoon sisäinen linja. Tällä linjalla kuitekin riittää matkustajia omien kokemusten perusteella..

    http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/julka...stannukset.pdf

    Ehkäpä siksi linjasta e20 ei ole mainintaa tässä, kun onkin todettu että se onkin kannattava. Muutokset löytyvät Liiteestä 5 alkaen sivulta 40 ja Espoo sivulla 44

    http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/Docum..._2012_2014.pdf
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  14. #59
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Merkillistä, että lakkautetaan halvin Espoon sisäinen linja. Tällä linjalla kuitekin riittää matkustajia omien kokemusten perusteella..

    http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/julka...stannukset.pdf

    Ehkäpä siksi linjasta e20 ei ole mainintaa tässä, kun onkin todettu että se onkin kannattava. Muutokset löytyvät Liiteestä 5 alkaen sivulta 40 ja Espoo sivulla 44

    http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/Docum..._2012_2014.pdf
    Taloussunnitelmaa on näemmä päivitetty ja siitä on poistettu e20:n lakkauttaminen, sekä linjojen e2, e4, 158 ja 160 vuorovälien harvennus.

  15. #60
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Enää kaksi viikkoa kilpailun ratkaisuun, jännitys tiivistyy...
    Itse pidän peukkuja Nobinalle!

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 21/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 20:46
  2. Bussiliikenteen vapauttaminen
    kirjoittanut Andelin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 18.04.2016, 20:29
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 116
    Viimeisin viesti: 09.12.2013, 16:23
  4. Kevään 2011 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 29.01.2012, 12:32
  5. Helsingin poikittaisen bussiliikenteen kehittämissuunnitelma 2008 - 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 07.10.2008, 18:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •