HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012

Selkein voittaja tässä kilpailussa oli näköjään Pohjolan liikenne, voitetut linjat 106, 110, 501 ja 510 vaativat yhteensä 31 uutta autoa, Nobina puolusti hyvin odotetusti paikkaansa Pohjois-Espoon linjoilla ja Hakunilan seutulinjoilla, uutta liikennettä nobinalle tuli myös kaikenkaikkiaan enemmän vaikka hävisikin linjat 106 ja 110. häviäjä tällä kertaa oli WL joka menetti linjat 158, 160 ja 501. Kun katsoin noita pisteytyksiä Pohjois-Espoon linjojen osalta niin VT ja Nobina olivat tasoissa kalustopisteiden suhteen mutta hinnassa VT hävisi selvästi Nobinalle, eli nobina hallitsee edelleenkin kaluston kierrätyksen veoliaa paremmin. Mitäköhän veolia nyt sillä Koskelon varikollaan tekee kun ei sitä uutta liikennettä ensi vuoden Elokuussa tulekaan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nopea päässälasku automäärien lisäyksistä ja vähentymisistä tuotti seuraavan tuloksen:

Pohjolan Liikenne +31
Nobina +11
Veolia -6
Westendin Linja -17
HelB -23
 
Hyvä voitto Nobinalle ja Pohjolalle!

Nobina näyttää pystyvän ajamaan kohteet halvemmalla kun aiemmin, pakkovoitto vai tehokas kierrätys?

Huomattavaa on myös se että lähes kaikki autot on uusia elokuussa.. Minnehän ne vanhat meinataan työntää?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa paljon onnea Nobinalle ja Pohjolan Liikenteelle! :D

Miksiköhän 510 ja 510B olivat eri paketeissa? Tulevaisuudessa 510:tä ajaa siis PL ja 510B:tä Nobina.
 
Nyt täytyy sanoa paljon onnea Nobinalle ja Pohjolan Liikenteelle! :D

Miksiköhän 510 ja 510B olivat eri paketeissa? Tulevaisuudessa 510:tä ajaa siis PL ja 510B:tä Nobina.



Valitettavasti en voi onnitella kuin Pohjolan liikennettä. Käytän päivittäin linjoja 231, 247, 248 ja 270 ja harvoin bussit kulkevat ajallaan. Elielinaukion laituriin tullaan lähtöajan koittaessa jos vielä silloinkaan. Lisäksi autojen kunto sisältä katsottuna on sitä mitä se on. Eräskin Volvo missä takaovi ei toiminut osui runsaan viikon ajan kahdesti kohdalleni. Ainoa muutos oli, että oven vikaantumisesta kertova paperilappu oli hävinnyt. Olen pettynyt!
 
Miksiköhän 510 ja 510B olivat eri paketeissa? Tulevaisuudessa 510:tä ajaa siis PL ja 510B:tä Nobina.

Olisiko sen takia että jatkossa linjaa 510B voidaan ajaa arki-iltaisin sopivammalla kalustolla kun linja on yhdistetty linjoihin e22/e23, ei tarvitse enää ajaa iltaisin telibusseilla vähäisillä matkustajamäärillä.

---------- Viesti lisätty kello 14:51 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:42 ----------

Valitettavasti en voi onnitella kuin Pohjolan liikennettä. Käytän päivittäin linjoja 231, 247, 248 ja 270 ja harvoin bussit kulkevat ajallaan. Elielinaukion laituriin tullaan lähtöajan koittaessa jos vielä silloinkaan. Lisäksi autojen kunto sisältä katsottuna on sitä mitä se on. Eräskin Volvo missä takaovi ei toiminut osui runsaan viikon ajan kahdesti kohdalleni. Ainoa muutos oli, että oven vikaantumisesta kertova paperilappu oli hävinnyt. Olen pettynyt!

Nythän noille linjoille on tarjottu kaikki autot uusina joten eikös se ole suuri parannus eikä pettymys? Tuo Elielin lähtölaitureihin myöhässä tulo ei ole pelkästään Nobinan ongelma, samaa tapahtuu mm. Helbin linjoilla usein.
 
Eikös Keravan sisäiset linjat 5, 8 ja 9 ollut kilpailussa? En löytänyt mitään mainintaa niistä...
 
Noniin, ilmeisesti taitaa työpaikka pysyä kun noin paljon tuli lisää linjoita.
Ei siinä, pelätty tässä kyllä jo aika hemmetin kauan, että miten tässä käy.
 
Kauhistuttaa että HelB menettää H39, H39N ja H45:sen Nobinalle, kun eihän vihdintiellä kohta ajakkaan muita kun Nobinoita.
 
Hyvä voitto Nobinalle ja Pohjolalle!

Nobina näyttää pystyvän ajamaan kohteet halvemmalla kun aiemmin, pakkovoitto vai tehokas kierrätys?

Huomattavaa on myös se että lähes kaikki autot on uusia elokuussa.. Minnehän ne vanhat meinataan työntää?

Vanhat mennee paikallisliikenteeseen muualla Suomessa, ELY:n ikäraja on 17v, tai sitten "itään". Ihmetyttää vain miten Nobina voi voittaa noin paljon kun hinnat ovat mitä on, uusia autoja toki on, mutta sitten käytännössä ajetaan vanhoilla huonokuntoisilla autoilla, eritysesti ruuhkavuorot ja vast linjat esim 324K tai 321..
 
Kauhistuttaa että HelB menettää H39, H39N ja H45:sen Nobinalle, kun eihän vihdintiellä kohta ajakkaan muita kun Nobinoita.

Joo toivottavasti Nobina ei voita niitä.. Vihdintien tilanne pysyy samana kun nykyään vain 345:llä rupeaa ajamaan pari nobinaa
 
Takaisin
Ylös