Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/124

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

  1. #91
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Musta tuntuu että nuo uudet kevyrakennebussit on tulossa juurikin Nobinan pohjois-Espoon linjoille koska sinne on kaikki bussit tarjottu uusina, linjojen e21-e27, e29, e51, e82, 315, 321, 324 ja 345 yhteenlaskettu kalustotarve on juuri se 52 autoa joka on sama kuin tilattavien kevytrakennebussien määrä.
    Samaa laskeskelin minä ja tuo kevytrakennebussi näytti vdl:n kotisivujen mukaan olevan sopivasti A1-luokkaa eli 12m pitkä.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #92

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Itse asiassa 360 ei pysähdy Vihdintiellä lainkaan, ellei Talontien pysäkkiä lasketa.
    Maalle päin on toinenkin pysäkki Vihdintiellä;Ruskeasuon varikko

  3. #93
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Ettei taas olisi käynyt niinkuin viimeksi
    Pöytäkirjassa lukee:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HSL
    Hankintamenettely jouduttiin keskeyttämään kohteen 135 (Keravan sisäiset linjat 5, 8 ja 9) osalta, koska tarjouspyyntöasiakirjoissa oli tähän kohteeseen vaikuttava epäselvyys tarjouspyynnön ja hintalomakkeen välillä. Kohteeseen jätti tarjouksen neljä liikennöitsijää, joiden tarjoukset eivät tarjouspyynnön asiakirjavirheen takia olleet keskenään yksiselitteisesti vertailtavissa. Kohteesta 135 järjestetään uusi tarjouskilpailu.

  4. #94
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Mitenkäs linjan e20 kohtalo, lakkautetaanko? Sitä kun ei tulosluettelossa mainittu...

  5. #95
    Automies avatar
    Liittynyt
    25.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    319

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Mielenkiintoista, että kohteiden yhteenlaskettu hintataso ei noussut kuin 2,75% ja joidenkin kohteiden hintataso jopa laski. Kuitenkin bussiliikenteen kustannukset ovat nousseet reippaasti ja iso osa kohteisiin tarjotusta kalustosta on uutta.

  6. #96
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki
    Mitäköhän veolia nyt sillä Koskelon varikollaan tekee kun ei sitä uutta liikennettä ensi vuoden Elokuussa tulekaan?
    Eräässä Facebookin salaseurassa luki että Wl muuttaa suomenojalle kun veolia muuttaa sieltä koskeloon. Westendin nykyisen varikon paikalle, kun on tulossa asuinrakennuksia.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #97
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 23/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eräässä Facebookin salaseurassa luki että Wl muuttaa suomenojalle kun veolia muuttaa sieltä koskeloon. Westendin nykyisen varikon paikalle, kun on tulossa asuinrakennuksia.
    No tuo kyllä täsmäisi Koskelon suunniteltuun automäärään joka oli n.70, suunnilleen sama määrä veolialla taitaa nyt olla Suomenojalla.

  8. #98
    Amatööri avatar
    Liittynyt
    09.12.2010
    Viestejä
    44

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    No itseasiassahan Nobinalle kävi erittäin hyvin tarjouskilpailussa.

    Kun katsotaan voitettuja / hävittyjä kohteita, voidaan todeta yhtiön päässeen eroon kohteesta jonka liikennöintiaika on vaan länsimetron valmistumiseen saakka. Eli reilun 3 vuoden kohteesta luovuttiin ja saatiin tilalle seitsemän vuoden kohteita. Se luo paremman pohjan kalustosuunnitteluun ja pitkäjänteisen vision. Vain kohde 122 on tuollainen lyhyt liikennöintisopimus Espoossa.

    Vantaan puolellakaan ei tullut voittoa lyhytaikaisissa kohteissa, jotka ovat sidottuina kehärataan. Sielläkin voitettu (säilytetty) kohde on seitsemän vuoden pituinen. Eli kaikenkaikkiaan sielläkin on tilanne ok.

  9. #99

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Kilpailuttaminen sinänsä on järkevää toimintaa, mutta yritysten kannalta se ei ole aina helppoa. HSL:n tämän hetkisiä sopimuksia tarkasteltaessa kiinnitin huomiota seuraavaan seikkaan. Esim. Veolialla loppuu noin 95%:lla linjoista liikennöintisopimus elokuussa 2014, siis samaan aikaan. Optiot ovat toki mahdollisia. Myös WL:lla on samantyylinen tilanne. Tämä juontaa juurensa suurilta osin Kehäradan ja Länsimetron liikennöinnin aloitukseen. Myös Tammelundilla voi olla edessä huono tilanne, jos he häviävät H73:n ja ennen sitä ei voiteta kilpailuissa lisäliikennettä. Helbillä ja Nobinalla on parempi tilanne. Viimeisimmässä kilpailussa Nobina voitti paljon nimenomaan 7:n vuoden sopimuksia. Myös Åbergin Linjalla on pitkä sopimus linjalle 530. Pohjolan Liikenteellä tilanne on myös HSL-alueella se, että uutta 510 linjan sopimusta lukuunottamatta sopimukset katkeaa vuoden 2014 aikana ilman optioita. ESLL:llä on HSL-alueella myös tilanne se, että V50:n ja 611:n sopimus loppuu vuonna 2014 samaan aikaan.

  10. #100

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    245

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Kilpailuttaminen sinänsä on järkevää toimintaa, mutta yritysten kannalta se ei ole aina helppoa. HSL:n tämän hetkisiä sopimuksia tarkasteltaessa kiinnitin huomiota seuraavaan seikkaan. Esim. Veolialla loppuu noin 95%:lla linjoista liikennöintisopimus elokuussa 2014, siis samaan aikaan. Optiot ovat toki mahdollisia. Myös WL:lla on samantyylinen tilanne. Tämä juontaa juurensa suurilta osin Kehäradan ja Länsimetron liikennöinnin aloitukseen. Myös Tammelundilla voi olla edessä huono tilanne, jos he häviävät H73:n ja ennen sitä ei voiteta kilpailuissa lisäliikennettä. Helbillä ja Nobinalla on parempi tilanne. Viimeisimmässä kilpailussa Nobina voitti paljon nimenomaan 7:n vuoden sopimuksia. Myös Åbergin Linjalla on pitkä sopimus linjalle 530. Pohjolan Liikenteellä tilanne on myös HSL-alueella se, että uutta 510 linjan sopimusta lukuunottamatta sopimukset katkeaa vuoden 2014 aikana ilman optioita. ESLL:llä on HSL-alueella myös tilanne se, että V50:n ja 611:n sopimus loppuu vuonna 2014 samaan aikaan.
    Taitaa tulla kilpailutustenkin osalta herkullinen vuosi 2014, puhumattakaan nyt uuden radan avaamisesta ja uudesta informaatiojärjestelmästä jos siitä nyt tulee mitään

  11. #101
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Esim. Veolialla loppuu noin 95%:lla linjoista liikennöintisopimus elokuussa 2014, siis samaan aikaan. Optiot ovat toki mahdollisia. Myös WL:lla on samantyylinen tilanne. Tämä juontaa juurensa suurilta osin Kehäradan ja Länsimetron liikennöinnin aloitukseen.
    Eikös Länsimetron aloitus mene ainakin vuoteen 2015 ellei pidemmällekin, eli varmaankin noita Etelä-Espoon linjoja ajetaan optioiden turvin siihen saakka.
    Jokatapauksessa bussiliikenteen osuus tulee kehäradan ja länsimetron myötä tippumaan melkoisesti kun suoria seutulinjoja ja pitkiä Vantaan poikittaislinjoja korvataan lyhyemmillä liityntälinjoilla.

  12. #102
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Vuoden 2009 kilpailutuksessa ESLL tarjosi linjalle v50 neljä uutta irisbus crosswayta ja yhden ikarus E94F:n, käytännössä linjaa on kuitenkin ajettu koko sopimuskauden siten että kokopäivävuoroissa on kaksi crossaria ja ruuhkavuoroissa ajetaan kahdella tai kolmella ikaruksella. Neljää crossaria samanaikaisesti tuolla linjalla olen nähnyt todella harvoin! Ikaruksien osuus tarjotusta on siis huomattavasti suurempi kuin pitäisi. Itseäni ei kyllä haittaa vaikka lyhyitä ruuhka-vuoroja ajetaankin vanhemmalla kalustolla, suoraan sanottuna ei tunnu järkevältä hankkia upouutta kalustoa pelkästään lyhyisiin ruuhka-sarjoihin kun suurin osa ajasta kalliita autoja seisotettaisiin varikolla. On mielestäni kuitenkin väärin tarjota sellaista kalustoa jollaisella ei todellisuudessa tulla ajamaan.
    Samaa olen itse ihmetellyt linjan 530 kohdalla johon Turun turistiauto, jonka Åberg osti, tarjosi alunperin 6x uutta autoa. Todellisuudessa linjalla ajaa yksi auto Åbergin sarjasta 14-16 ja Ål 4 ja 6, Westendi ajaa lisäksi yhdellä uudella Crosswayllä joka on Vehicolta lainassa, tietääkseni edelleen, eli Wl 28 ja kaksi autoa Westendin sarjasta 53-55. Välillä linjalla toki liikkuu muitakin, mutta nämä ovat omien havaintojen mukaan vakiot, ja vain kaksi kuudesta on uusia ja yksi kuudesta täyttää kilpailutusvaatimukset täysin.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  13. #103
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Samaa olen itse ihmetellyt linjan 530 kohdalla johon Turun turistiauto, jonka Åberg osti, tarjosi alunperin 6x uutta autoa. Todellisuudessa linjalla ajaa yksi auto Åbergin sarjasta 14-16 ja Ål 4 ja 6, Westendi ajaa lisäksi yhdellä uudella Crosswayllä joka on Vehicolta lainassa, tietääkseni edelleen, eli Wl 28 ja kaksi autoa Westendin sarjasta 53-55.
    530:n vakiokalusto koostuu itseasiassa Åbergin autoista 4, 6, 14 ja 16, Westendiltä on autot 28 ja 54 tai 55, jokatapauksessa uusia autoja on paljon vähemmän kuin alunperin tarjottiin.

  14. #104
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    530:n vakiokalusto koostuu itseasiassa Åbergin autoista 4, 6, 14 ja 16, Westendiltä on autot 28 ja 54 tai 55, jokatapauksessa uusia autoja on paljon vähemmän kuin alunperin tarjottiin.
    Turun Turistiauto voitti kilpailun kuudella uudella "heikosti" varustelulla autolla. kaikkien kohteeseen tilaajan kansa sovittujen autojen varustetasoa parannettiin verrattuna tarjouksessa luvattuun ja siten pisteet kertyivät jopa paremmiksi kuin pelkästään uusilla. Linjaa liikennöidään em. Åbergin kalustolla ja kahdella WL:n autolla, jotka on pisteytetty/sovittu uusiksi Ivecoiksi. Lisäksi yksi käytetty vaihdetaan myöhemmin EEV autoon.

  15. #105
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 22/2011

    Veoliako siis voitti ne Keravan sisäiset linjat?

    http://aronee.kuvat.fi/kuvat/2012/tammikuu/IMG_0253.jpg

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 21/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 90
    Viimeisin viesti: 19.10.2017, 20:46
  2. Bussiliikenteen vapauttaminen
    kirjoittanut Andelin foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 18.04.2016, 20:29
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 20/2010
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 116
    Viimeisin viesti: 09.12.2013, 16:23
  4. Kevään 2011 kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 41
    Viimeisin viesti: 29.01.2012, 12:32
  5. Helsingin poikittaisen bussiliikenteen kehittämissuunnitelma 2008 - 2011
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 07.10.2008, 18:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •