Havaintoja HSL-alueelta - huhtikuu 2011

6.4.11

Helb 9938 / h45
Helb 8 / h45
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
6.4.

NF 421 (Volvo Carrus City L) /76A, auton #759 tilalla (Volvo 8500LE)
 
Viimeksi muokattu:
6.4

v50 / ESLL 708 ja 709, auton 709 matkustamossa oli kuljettajanpuoleisen seinän kolmen ison ikkunaruudun reunat teipattu kauttaaltaan harmaalla eristysteipillä, onkohan tuo ESLL:n tapa korjata vuotavia ikkunoita:)
 
6.4. iltaruuhka

HelB 114 / h78, h90B
HelB 117 / h68
NF 19 / h11
NF 20 / h95
NF 135 / h95
NF 348 / h66A
NF 477 / h62
NF 9 kävi myös pyörimässä Itäkeskuksen terminaalissa, etukilvessä "0"
 
7.4.

NF 433 (Volvo Carrus City L) /h77A, ruuhka-ajan ulkopuolella


Nuo Nobinan 400-sarjan Volvot on ihan vaan Volvo City L - mallia, johtuen siitä kun Volvo osti Carruksen tehtaan ja Carrus-nimi poistettiin samalla mallinimistä. Samalla ne menikin sit huonompaan suuntaan, ei monissakaan Carrus-Volvoissa heijannut tyhjäkäynti samalla mallilla kuin noissa, toki on koneetkin erillaiset mutta että piti taas vanhat ja hyvät vaihtaa siinäkin kohtaa uusiin ja huonompiin... :biggrin:

7.4.11

NoF 8 / 121A
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nuo Nobinan 400-sarjan Volvot on ihan vaan Volvo City L - mallia, johtuen siitä kun Volvo osti Carruksen tehtaan ja Carrus-nimi poistettiin samalla mallinimistä. Samalla ne menikin sit huonompaan suuntaan, ei monissakaan Carrus-Volvoissa heijannut tyhjäkäynti samalla mallilla kuin noissa, toki on koneetkin erillaiset mutta että piti taas vanhat ja hyvät vaihtaa siinäkin kohtaa uusiin ja huonompiin...

Carrus-nimen poisjääminen johtuu osaltaan myös siitä että b7rle city l:t on tehty puolassa. Ei niissä korin osalta ole ongelmia, ainoastaan alusta tuottaa harmaita hiuksia. Nykyisellä b7rle alustalla olisi ehdoton ykkönen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ettei kuitenkin linjebuss-värinen (sini/valkoinen)

Carrus nimen poisjääminen johtuu osaltaan myös siitä että b7rle city l:t on tehty puolassa. Ei niissä korin osalta ole ongelmia, ainoastaan alusta tuottaa harmaita hiuksia. Nykyisellä b7rle alustalla olisi ehdoton ykkönen

miksei niitä Volvo Cityjä ei enää valmisteta?
 
miksei niitä Volvo Cityjä ei enää valmisteta?

No oliskohan sen takia kun Volvo siirtyi 2006/2007 valmistamaan Volvo 8700 b7rle mallia... joissa myöskin on ollut jo mitä ihmeellisimpiä vikoja. Tänäänkin esimerkiks mulla hävis 942 autosta vaihteet länsiväylällä. Onneks oli hanasaaren pysäkki edessä, pysähdys siihen ja sammuksiin ja uudestaan käyntiin, ja toimikin sitten ainakin loppuaamun ihan hyvin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
7.4. iltaruuhka

NF 348 / 740
NF 400 / h65A

Monta WL:n bussillista ihmisiä tuli tilausajobusseilla iltapäivällä Kansallisteatterille, itse sain ylös numerot 4, 8, 30 ja 96.
 
No oliskohan sen takia kun Volvo siirtyi 2006/2007 valmistamaan Volvo 8700 b7rle mallia... joissa myöskin on ollut jo mitä ihmeellisimpiä vikoja. Tänäänkin esimerkiks mulla hävis 942 autosta vaihteet länsiväylällä. Onneks oli hanasaaren pysäkki edessä, pysähdys siihen ja sammuksiin ja uudestaan käyntiin, ja toimikin sitten ainakin loppuaamun ihan hyvin...

Olisikohan sama ollut juuri äsken HelB 704:ssä (Volvo 8700LE) kun sammui yhtäkkiä kokonaan Viikissä juuri moottoritieltä tulleena siihen sillan alla olevalle pysäkille. 74:ssa takaanta itse tulossa, katsoin kun bussi yhtäkkiä pimeni kokonaan, ei mitään valoa missään. Minuutin oli siinä pimeänä, sitten syttyi matkustamoon valot ja vähän sen jälkeen moottori käyntiin, mutta siinä vielä seisoi, kunnes 74n kuljettaja kyllästyi odottamaan ja lähti peruuttamaan että pääsisi pois siitä. En kyllä nähnyt sen lähtevän mihinkään siitä. Ainakin 2-3minuuttia jäi siihen seisomaan.
 
Takaisin
Ylös