Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

Niinkuin Nak tuossa edellä mainitsi niin eiköhän noissa se kaluston keski-ikä kuitenkin ole se ratkaisevin asia, ei se että tuleeko -03-telin tilalle uusi vai ei...

Kyllä myös kalustopisteiden on täytyttävä. Talviliikenteen aikana myös HelB 902:ta on näkynyt 510:llä 903:n ja 904:n seurana, joten eiköhän se toimita siellä yhden uuden virkaa. Tosin kun noita 901 - 904 -sarjan busseja pitäisi mennä h43:lle 3 kpl, niin niitä korvaavia uusia telejä voisi olettaa menevän 510:lle ainakin 2 kpl.
 
Kyllä myös kalustopisteiden on täytyttävä. Talviliikenteen aikana myös HelB 902:ta on näkynyt 510:llä 903:n ja 904:n seurana, joten eiköhän se toimita siellä yhden uuden virkaa. Tosin kun noita 901 - 904 -sarjan busseja pitäisi mennä h43:lle 3 kpl, niin niitä korvaavia uusia telejä voisi olettaa menevän 510:lle ainakin 2 kpl.

Tuntuu kyllä aika typerältä laittaa 510:lle enää tässä vaiheessa uusia busseja kun sopimusta on jäljellä enää vuosi, vaikuttaisi loogisemmalta laittaa kaikki uudet telit linjan h43 uuteen sopimukseen ja ajaa niillä 09-teleillä 510:n sopimuskauden loppuun, minkäänlaista käytännönmerkitystä tuollaisella kaluston venkslaamisella tuskin on?
 
Tuntuu kyllä aika typerältä laittaa 510:lle enää tässä vaiheessa uusia busseja kun sopimusta on jäljellä enää vuosi, vaikuttaisi loogisemmalta laittaa kaikki uudet telit linjan h43 uuteen sopimukseen ja ajaa niillä 09-teleillä 510:n sopimuskauden loppuun, minkäänlaista käytännönmerkitystä tuollaisella kaluston venkslaamisella tuskin on?

Nykyisellä HSL-pisteytyksellä MAN-telit saavat paremmat pisteet teli-Scaloihin verrattuna, sillä lisäistumapaikoista ei saa enää pisteitä, mutta täysmataluuden vuoksi MANnit saavat Scalaa enemmän pisteitä.
 
Aika huvittavaa sinänsä että muutaman vuoden vanhempi auto jossa on jopa vähemmän istumapaikkoja, saa paremmat pisteet kuin ihka uusi!:)
 
Nykyisellä HSL-pisteytyksellä MAN-telit saavat paremmat pisteet teli-Scaloihin verrattuna, sillä lisäistumapaikoista ei saa enää pisteitä, mutta täysmataluuden vuoksi MANnit saavat Scalaa enemmän pisteitä.

Täysmataluudesta ei saa HSL-pisteytyksellä yhtään pistettä.
 
Minun milestä nämä h43:sen MANnit voisi siirtää h45:lle kun siellä ei ole niin paljoon matkustajia!
 
Tai Seurasaaren linjalle. MANeja kannattaa varmaan tarjota Espoon hiljaisille linjoille, esim. e28, e86.

h24:lle tulee vuodenvaihteessa uudet Helbin hybridit, noi lyhyet MANnit kannattais todellakin sijoittaa joillekin lyhyille liityntälinjoille joilla kuormitukset eivät ole kovin suuria, esim. h90/B/K, h96 ja h98.
 
noi lyhyet MANnit kannattais todellakin sijoittaa joillekin lyhyille liityntälinjoille joilla kuormitukset eivät ole kovin suuria, esim. h90/B/K, h96 ja h98.

Ei kuitenkaan h98:lle. Sillä on kalustokierrot yhdessä h78:n kanssa.
 
Tänään 6.9. Helb 1204 ruhan varikolla, vielä ilman kilpiä. Vähän ajelin pihaa ympäri... :D
 
Takaisin
Ylös