Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012

lyhyet MANnit kannattais todellakin sijoittaa joillekin lyhyille liityntälinjoille joilla kuormitukset eivät ole kovin suuria, esim. h90/B/K, h96 ja h98.

Menee vähän OT, mutta mistäs tuo on keksitty, että h90 ja h96 ajelisivat kevyillä kuormilla. Lyhyitä reittejä ne ehkä ovat, mutta se mitä niitä olen ajanut ja joka päivä seurannut, kyllä siellä bussit melkoisen täysinä kulkevat.
 
Tein muuten hauskan huomion äsken. Helb ja Hkl-bussiliikenne on aina ennen numeroinut uudet teli-/nivelbussit ennen kaksi-akselisia sisariaan. Nyt kuitenkin uudet kaksiakseliset Scalat ovat numeroitu 1203-1205 väliin, jolloin kaksi uutta Hybridiä saanee numerot 1201 ja 1202 ja teli 1206-1221 :tongue: Sunnuntai-illan nippelitietoa kerrakseen
 
Tein muuten hauskan huomion äsken. Helb ja Hkl-bussiliikenne on aina ennen numeroinut uudet teli-/nivelbussit ennen kaksi-akselisia sisariaan. Nyt kuitenkin uudet kaksiakseliset Scalat ovat numeroitu 1203-1205 väliin, jolloin kaksi uutta Hybridiä saanee numerot 1201 ja 1202 ja teli 1206-1221 :tongue: Sunnuntai-illan nippelitietoa kerrakseen

Tosin noita telejä ei tule 16kpl, vaan pelkästään 12kpl :lol:
 
Tein muuten hauskan huomion äsken. Helb ja Hkl-bussiliikenne on aina ennen numeroinut uudet teli-/nivelbussit ennen kaksi-akselisia sisariaan.

Tuo oli tosiaankin tapana HKL-Bussiliikenteellä, ja aika pitkälti se pätee myös HelBiin, mutta esimerkiksi Volvo 8700 -telit numeroilla 722-724 o(li)vat lyhyiden autojen välissä. Voihan sitä toki saivarrella, että 722:sta alkoi "loppuvuoden saapumiserä".

HKL-numeroinnissa kaksi ensimmäistä numeroa merkitsi nimenomaan käyttöönottovuotta. Esimerkiksi proto-nivel 8500 oli vuosimallia 1983.

Numerosarjan alkupäähän oli usein sijoitettuna erikoisempaa kalustoa, esimerkiksi 8500, 9401, 9501, 9900, joten se perinne jatkuu noiden hybridien osalta.
 
Tai Seurasaaren linjalle. MANeja kannattaa varmaan tarjota Espoon hiljaisille linjoille, esim. e28, e86.

Joo no samalla logiikalla voidaan sitten ajaa myös h20:sta volvo 9700:lla, koska mummoilla on stokkan kasseja niin paljon, että ei mahu enään istumaan kun ne kassit...
 
Joo no samalla logiikalla voidaan sitten ajaa myös h20:sta volvo 9700:lla, koska mummoilla on stokkan kasseja niin paljon, että ei mahu enään istumaan kun ne kassit...

Luin tän viestin kymmenesti enkä vaan tajua pointtia. Uhraisko joku pätkän rautalankaa muhun.
 
9700:ssa on ruuma stokan kasseille ;) ei tarvitse pitää penkeillä tai muuallakaan matkustamossa :wink:

Totta... Mutta tässä jotenkin kai myös vattuiltiin ettei MANneja saa laittaa espoon hiljaisille linjoille mutta miksi?
 
HelB:n vanhoihin sopimuksiin tuli uusia telejä syyskuussa 2011. Eli mille nuo 1206 ja 1207 menevät noin tuolla luki.
 
HelB:n vanhoihin sopimuksiin tuli uusia telejä syyskuussa 2011. Eli mille nuo 1206 ja 1207 menevät noin tuolla luki.

Aiemmissa viesteissä todetaan että autot 1206-1208 todennäköisesti sijoitetaan TeliMantelien 901-904 tilalle koska näistä 3 kpl menee vuodenvaihteessa linjan h43 uuteen sopimukseen, olisiko siis kyseessä linjat h51 ja 510?
 
Takaisin
Ylös