Ehdottomasti Nobina! Itselläni yhtiöstä vain positiivisia kokemuksia.![]()
Etelä-Suomen Linjaliikenne
Helsingin Bussiliikenne
Nobina
Pohjolan Kaupunkiliikenne
Tammelundin Liikenne
Veolia Transport
Westendin Linja
Åbergin Linja
Ihan mielenkiinnosta ajattelin pistää päivitetyn äänestyksen pystyyn, kun tuo edellinen ketju on jo niin wanha
Oma valintani on edelleen Veolia, sillä niillä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan siisti ja hyväkuntoinen kalusto nykyään, kuljettajat pukeutuvut siisteihin ja tyylikkäisiin työasusteisiin Ja harvemmin kuulee pahaa sanottavaa em. liikennöitsijästä. Veolia roikkuu kolmesta isoimmasta vähiten lehtien palstoilla
Pienemmistä en voi sanoa mitään kun on niin vähän kokemusta (PL, ÅL, TLL ym.) Ainoastaan WL:stä on kokemusta ja voin sanoa että alamäki on jyrkkää tällähetkellä..![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Ehdottomasti Nobina! Itselläni yhtiöstä vain positiivisia kokemuksia.![]()
Millä perusteella ESLL on tuolla, mutta BT ei?
Lähes koko ESLL:n tarjonta on U- pienbussi- tai vakiokaukovuoroliikennöintiä. En edes tiennyt, että HSL:n linjoillakin näkee kyseistä yhtiötä, sellainen mielikuva on ollut että 611:stä hoitaa Helb näin Länsilinjojen kadottua ja v50-sarjaa (50-57) Veolia.
503:n muistan vain että se on joskus ollut ESLL:llä.
Viime syksystä alkaenhan Esll on tosiaan hoitanut 611:tä ja v50:tä, liikennöitsijät tuohon äänestykseen lainasin arvon moderaattorimme sivustolta. Paitsi Ventoniemen jätin ulos, kun ajavat vain yhden HSL lähdön päivässä. (muistaakseni 7.26 / 363 linjaa)
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Veolianhan taisi olla pakko kääntää suuntaa ja hankkia uusia autoja ettei menisi samaan suuntaan kuin wl. On veolialla kuin kaikilla muillakin isoilla yhtiöillä ainakin ulkoisesti melko karmeita autoja, ehkä seuraavalla kilpailukierroksella kannattaisi vähän korkeampia tarjouksia jättää että voitaisiin pitää koko kalusto kunnossa.
Itsekin annoin ääneni Veolialle, pidän kovasti uusista teli-volvoista joita täällä Vantaalla liikkuu linjoilla 53,55 ja 62, vanhempi kalusto on myös pidetty hyvässä kunnossa, mm. useat vm.96-98 City L:t ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin uudemmat vm.04-05 Ikarukset jotka ovat kuin täryjyriä! Harmi vain että nämä pehmeäpenkkiset City L:t katoavat pikkuhiljaa veolian laivastosta. Kuljettajat ovat myös yleensä mukavia ja omalla linjallani näkee usein samoja kuskeja. Veolialla on ollut myös huomattavasti vähemmän ajamattomia lähtöjä kuin muilla suurilla liikennöitsijöillä mutta tämähän voi johtua siitä että Nobinalla ja Helbillä on huomattavasti enemmän liikennettä kuin Veolialla.
No olihan Veoliallakin kyllä aikanaan iso liuta niitä Tanskasta importoituja Säffle Systeemeitä eli tanskandoggeja. Niistä tosin ei tainnut yksikään olla niin karmeassa kunnossa, kuin Nobinan vm -96 Säfflet...
Mielestäni nuo Nobinan vanhemmat autot ja 96-Säfflet ovat melko hyvässä kunnossa verrattuna joihinkin Nobinan Ikaruksiin. Hirvittää myös se, että 2007- Volvoista on nyt jo aivan karmeassa kunnossa, että tuskin ne edes kestävät ajokunnossa yhtä vanhoiksi kuin 96-Säfflet.
96-säffleissä ei ole mitään hyvää/hyväkuntoistaNobinan nykyisellä tahdilla ei mikään voi kestää, 96 autot ovat ehkäpä siksi vieläkin liikenteessä, kun niistä on joskus pidetty huolta ja ajeteltu, että näillä pitäisi ajaa mahd. pitkään, nyt kun nillä on viime vuodet vaan ajettu ja ajettu, niin tulos on selvä. Ikarukset ovat sattuneet siinä mielessä huonoon saumaan, kun niistä ei ole koskaan pidetty huolta.. (Sääli sinänsä, itse tykkään Ikaruksesta etenkin Volvona kun ovat miellyttäviä ajettavia, ja ohjaamo ergonomia on kohdallaan niin työpäivä kuluu ihan hujauksessa
Scaniankin kohdalla ohjaamoon tuli muutos 6/2002 jälkeen kun rattiakselin asentoa muutettiin ja nekin ovat hyviä. Harmi vaan että näistä ei tosiaan ole välitetty _yhtään_)
Viimeisin muokkaaja Nak; 27.05.2011 kello 21:50. Syy: tarkennus
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Veolialta löytyy kaikki hyvät puolet, mitä onkin jo mainittu molemmissa ketjuissa: kalusto, kuskien asenne ja asusteet, puhtaanapito ulkoa ja sisältä ym. Lisäksi plussaa erikoislaina-ajopelillä suoritetusta hybridibussikokeilusta.