Paras liikennöitsijä? osa 2

Paras liikennöitsijä? osa 2

  • Etelä-Suomen Linjaliikenne

    Äänet: 0 0.0%
  • Helsingin Bussiliikenne

    Äänet: 12 13.6%
  • Nobina

    Äänet: 5 5.7%
  • Pohjolan Kaupunkiliikenne

    Äänet: 28 31.8%
  • Tammelundin Liikenne

    Äänet: 3 3.4%
  • Veolia Transport

    Äänet: 22 25.0%
  • Westendin Linja

    Äänet: 5 5.7%
  • Åbergin Linja

    Äänet: 13 14.8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    88

Nak

Liittynyt
5 Maaliskuu 2010
Viestit
2,836
Ihan mielenkiinnosta ajattelin pistää päivitetyn äänestyksen pystyyn, kun tuo edellinen ketju on jo niin wanha :biggrin:

Oma valintani on edelleen Veolia, sillä niillä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan siisti ja hyväkuntoinen kalusto nykyään, kuljettajat pukeutuvut siisteihin ja tyylikkäisiin työasusteisiin Ja harvemmin kuulee pahaa sanottavaa em. liikennöitsijästä. Veolia roikkuu kolmesta isoimmasta vähiten lehtien palstoilla :biggrin:

Pienemmistä en voi sanoa mitään kun on niin vähän kokemusta (PL, ÅL, TLL ym.) Ainoastaan WL:stä on kokemusta ja voin sanoa että alamäki on jyrkkää tällähetkellä.. :icon_frown:
 
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Ehdottomasti Nobina! Itselläni yhtiöstä vain positiivisia kokemuksia. :D
 
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Mikä liikennöitsijä on BT?
Borgå Trafik (suom. Porvoon Liikenne). Ihan yleisesti käytetty lyhenne tälläkin foorumilla. Liikennöi linjoja U830-840 keskustasta Östersundomiin päin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Borgå Trafik (suom. Porvoon Liikenne). Ihan yleisesti käytetty lyhenne tälläkin foorumilla. Liikennöi linjoja U830-840 keskustasta Östersundomiin päin.

Tässä on vissiinkin suljettu ulos kaikki U-liikenne ja pienbussiliikenne (Taksikuljetus, Nurmijärven Linja ym.) ja ESLL:hän ajaa ainakin HSL:n linjoja v50 ja 611.
 
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Tässä on vissiinkin suljettu ulos kaikki U-liikenne ja pienbussiliikenne (Taksikuljetus, Nurmijärven Linja ym.) ja ESLL:hän ajaa ainakin HSL:n linjoja v50 ja 611.
Lähes koko ESLL:n tarjonta on U- pienbussi- tai vakiokaukovuoroliikennöintiä. En edes tiennyt, että HSL:n linjoillakin näkee kyseistä yhtiötä, sellainen mielikuva on ollut että 611:stä hoitaa Helb näin Länsilinjojen kadottua ja v50-sarjaa (50-57) Veolia.

503:n muistan vain että se on joskus ollut ESLL:llä.
 
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Viime syksystä alkaenhan Esll on tosiaan hoitanut 611:tä ja v50:tä, liikennöitsijät tuohon äänestykseen lainasin arvon moderaattorimme sivustolta. Paitsi Ventoniemen jätin ulos, kun ajavat vain yhden HSL lähdön päivässä. (muistaakseni 7.26 / 363 linjaa)
 
Vs: Paras liikennöitsijiä? osa 2

Ihan mielenkiinnosta ajattelin pistää päivitetyn äänestyksen pystyyn, kun tuo edellinen ketju on jo niin wanha :biggrin:

Oma valintani on edelleen Veolia, sillä niillä näyttäisi ulkopuolisen silmin olevan siisti ja hyväkuntoinen kalusto nykyään, kuljettajat pukeutuvut siisteihin ja tyylikkäisiin työasusteisiin Ja harvemmin kuulee pahaa sanottavaa em. liikennöitsijästä. Veolia roikkuu kolmesta isoimmasta vähiten lehtien palstoilla :biggrin:

Pienemmistä en voi sanoa mitään kun on niin vähän kokemusta (PL, ÅL, TLL ym.) Ainoastaan WL:stä on kokemusta ja voin sanoa että alamäki on jyrkkää tällähetkellä.. :icon_frown:

Veolianhan taisi olla pakko kääntää suuntaa ja hankkia uusia autoja ettei menisi samaan suuntaan kuin wl. On veolialla kuin kaikilla muillakin isoilla yhtiöillä ainakin ulkoisesti melko karmeita autoja, ehkä seuraavalla kilpailukierroksella kannattaisi vähän korkeampia tarjouksia jättää että voitaisiin pitää koko kalusto kunnossa.
 
Itsekin annoin ääneni Veolialle, pidän kovasti uusista teli-volvoista joita täällä Vantaalla liikkuu linjoilla 53,55 ja 62, vanhempi kalusto on myös pidetty hyvässä kunnossa, mm. useat vm.96-98 City L:t ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin uudemmat vm.04-05 Ikarukset jotka ovat kuin täryjyriä! Harmi vain että nämä pehmeäpenkkiset City L:t katoavat pikkuhiljaa veolian laivastosta. Kuljettajat ovat myös yleensä mukavia ja omalla linjallani näkee usein samoja kuskeja. Veolialla on ollut myös huomattavasti vähemmän ajamattomia lähtöjä kuin muilla suurilla liikennöitsijöillä mutta tämähän voi johtua siitä että Nobinalla ja Helbillä on huomattavasti enemmän liikennettä kuin Veolialla.
 
No olihan Veoliallakin kyllä aikanaan iso liuta niitä Tanskasta importoituja Säffle Systeemeitä eli tanskandoggeja. Niistä tosin ei tainnut yksikään olla niin karmeassa kunnossa, kuin Nobinan vm -96 Säfflet...
 
No olihan Veoliallakin kyllä aikanaan iso liuta niitä Tanskasta importoituja Säffle Systeemeitä eli tanskandoggeja. Niistä tosin ei tainnut yksikään olla niin karmeassa kunnossa, kuin Nobinan vm -96 Säfflet...


Kyllä niissä veolian systeemeissäkin oli erittäin huonoja yksilöitä, en nyt sanoisi että nuo KAIKKI nobinan puolimatalat säfflet ovat karmeassa kunnossa, joukosta löytyy myös ihan siistejä yksilöitä niin ulkoa kuin sisältä.
 
No olihan Veoliallakin kyllä aikanaan iso liuta niitä Tanskasta importoituja Säffle Systeemeitä eli tanskandoggeja. Niistä tosin ei tainnut yksikään olla niin karmeassa kunnossa, kuin Nobinan vm -96 Säfflet...

Mielestäni nuo Nobinan vanhemmat autot ja 96-Säfflet ovat melko hyvässä kunnossa verrattuna joihinkin Nobinan Ikaruksiin. Hirvittää myös se, että 2007- Volvoista on nyt jo aivan karmeassa kunnossa, että tuskin ne edes kestävät ajokunnossa yhtä vanhoiksi kuin 96-Säfflet.
 
Mielestäni nuo Nobinan vanhemmat autot ja 96-Säfflet ovat melko hyvässä kunnossa verrattuna joihinkin Nobinan Ikaruksiin. Hirvittää myös se, että 2007- Volvoista on nyt jo aivan karmeassa kunnossa, että tuskin ne edes kestävät ajokunnossa yhtä vanhoiksi kuin 96-Säfflet.

96-säffleissä ei ole mitään hyvää/hyväkuntoista :wink: Nobinan nykyisellä tahdilla ei mikään voi kestää, 96 autot ovat ehkäpä siksi vieläkin liikenteessä, kun niistä on joskus pidetty huolta ja ajeteltu, että näillä pitäisi ajaa mahd. pitkään, nyt kun nillä on viime vuodet vaan ajettu ja ajettu, niin tulos on selvä. Ikarukset ovat sattuneet siinä mielessä huonoon saumaan, kun niistä ei ole koskaan pidetty huolta.. (Sääli sinänsä, itse tykkään Ikaruksesta etenkin Volvona kun ovat miellyttäviä ajettavia, ja ohjaamo ergonomia on kohdallaan niin työpäivä kuluu ihan hujauksessa :) Scaniankin kohdalla ohjaamoon tuli muutos 6/2002 jälkeen kun rattiakselin asentoa muutettiin ja nekin ovat hyviä. Harmi vaan että näistä ei tosiaan ole välitetty _yhtään_)
 
Viimeksi muokattu:
Veolialta löytyy kaikki hyvät puolet, mitä onkin jo mainittu molemmissa ketjuissa: kalusto, kuskien asenne ja asusteet, puhtaanapito ulkoa ja sisältä ym. Lisäksi plussaa erikoislaina-ajopelillä suoritetusta hybridibussikokeilusta.
 
Takaisin
Ylös