Etelä-Suomen Linjaliikenne
Helsingin Bussiliikenne
Nobina
Pohjolan Kaupunkiliikenne
Tammelundin Liikenne
Veolia Transport
Westendin Linja
Åbergin Linja
Linja 870 ei ole pikalinja, joten Expressbussin kanssa sillä ei ole muuta tekemistä kuin toisinaan bussien väritys. Kyseessä on siis täytynyt olla joko Pohjolan Liikenne tai Savonlinja. Eiköhän yleensä noissa tapauksissa, kun otetaan väärä hinta, ole syynä ihan kuskin tietämättömyys. Tuskin tahallaan ottavat liikaa hintaa.
Eipä se ole pelkkä Nobinan kuskit. Jos Nobinan kuskit tarvitsee kuulolaitteen, niin yhtä paljon myös Veolia, Helb, WL ja TLL (PL:n ei tarvitse, mutta osa heidän kuskeistaan voisi lopettaa sen formulaa-leikkimisen) saisi hankkia kuljettajilleen kuulolaitteet, vaikka mitä hyötyä niistä olisi? Tästä ei ole fakta tietoa, joku kuljettaja voi sanoa jos olen väärässä, mutta minusta enemmän tuntuu että se on se valo kojelaudalla jota kuski vilkaisee pysäkillä, jos muistaa, ei suinkaan se ääni mikä kuuluu kun stoppia painaa. Pakko sanoa, että ei ole tullut ikinä oltua Nobinan kyydissä kun pysäkin ohi on ajettu. HelB:llä ja Veolialla sitä enemmän näkee...
Jos olet ajanut bussia vähänkin kauemmin, etkä ole koskaan ajanut pysäkin ohi kun olisi pitänyt pysähtyä niin olet kyllä melkoinen ihmemies. Tietääkseni bussikuskitkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä aivan kuten kaikki muutkin eri ammateissa![]()
On ollu parikertaa semmoinen kuljettaja et se ajaa pysäkille vaik siin ei ole ketää eikä kukaan ole jäämässä ja avaa ovet sit jatketaan taas matkaan mut tämä tapahtu HelBillä.
Tämä taas on tyypillistä pysäkeillä jossa yleensä aina joku jää kyydistä / tulee kyytiin, pysäkillä käynti tulee tällöin ikäänkuin lihasmuististanimim. ei yhden tai kahden kertaa itsellekin käynyt tuo. Onpa joskus käynyt myös niin että matkustajat eivät itse muista painaa sitä nappia, kun "tässähän tää pysähtyy aina" ja kuljettaja ajelee ohitse.
Merkkiääni havahduttaa siihen että joku haluaa pois kyydistä, merkkivalo taasen muistuttaa siitä. Nyt etenkin aurinkoisilla ilmoilla, aurinko paistaa sopivassa suhteessa välillä mittaristo(koelauta) alueelle eikä merkkivaloja yksinkertaisesti voi nähdä. Vaatii kuljettajalta hieman tarkkaavaisuutta, mutta etenkin reilummalla pysäkinvälillä, varsinkin jos nappia on painettu heti edelliseltä pysäkiltä lähdettäessä, voi herpaantumisia tulla. (Etenkin HelBin Man-kuljettajat voivat kertoa jotain tästä Mannen H-merkkivalosta mittaristossaAlunperin kirjoittanut zige94
)
Joskus olin Jokeri-linjalla, en enää muista auton numeroa, mutta siinä oli tämä Stop-merkkiääni todella hiljaisella, ja kattopuhaltimien huristessa täysillä en välttämättä kuullut sitä lainkaan. Tällöin tuli yhden päivän aikana monta kertaa ajettua pysäkin ohitse. Kun aurinko paisteli mittaristoon, ja äänimerkki oli hiljainen, en tiennyt että joku oli painanut nappiaSeuraavaksi päiväksi korjaamon kikkamies oli käynyt laittamassa volyymit kaakkoon ja stop ääni säikäytti parin ekan painalluksen ajan
![]()