Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Kuljettajien työturvallisuus ja hätävilkkujen käyttö

  1. #16
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Viestejä
    1440

    oletus Vs: Kuljettajien työturvallisuus ja hätävilkkujen käyttö

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Viestin ristiriitaisuutta en ymmärrä.
    Se piilee siinä, ettei viereisen kaistan autoilijat tiedä, onko bussi
    1) Poistumassa vasemmalle suoraan ajavien kaistalle
    2) Poistumassa pysäkiltä, mutta pysymässä oikealle kääntyvien/bussikaistalla.

  2. #17
    Amatööri avatar
    Liittynyt
    09.12.2010
    Viestejä
    48

    oletus Vs: Kuljettajien työturvallisuus ja hätävilkkujen käyttö

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Monet kuskit käyttävät vasenta vilkkua lähtiessä pysäkiltä, vaikka pysyisivätkin pysäkki/kääntyvien kaistalla tai pysäkkitaskua ei olisikaan. Varsinkin 1. tapauksessa viesti voi olla ristiriitainen.
    Täysin perusteltua varoittamaan rinnalla tai takaviistossa olevaa ajoneuvoa, joka on kenties ohittamassa ja heti vaihtamassa kaistaa linja-auton eteen kääntyäkseen oikealle seuraavasta risteyksestä.

    Niitäkin risteyksiä on paljon, joissa on seuraava risteys heti pysäkin välittömässä läheisyydessä. Ja tieliikennelakikin on yksiselitteinen sen vilkuin suhteen. Aina liikkeelle lähtiessä. Samalla myös ilmoitetaan samalla kaistalla takana oleville lähdöstä.

  3. #18
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Kuljettajien työturvallisuus ja hätävilkkujen käyttö

    http://areena.yle.fi/video/1307386328943

    Eilen illalla tuli mielenkiintoinen dokumentti yöbusseista ja tapahtumista bussin sisällä. Vaikka oli rauhallinen viikonloppu, niin silti kuljettaja joutui puuttumaan asiattomaan käytökseen bussissa
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #19

    Liittynyt
    17.09.2010
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Kuljettajien työturvallisuus ja hätävilkkujen käyttö

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Amatööri Näytä viesti
    Niitäkin risteyksiä on paljon, joissa on seuraava risteys heti pysäkin välittömässä läheisyydessä. Ja tieliikennelakikin on yksiselitteinen sen vilkuin suhteen. Aina liikkeelle lähtiessä. Samalla myös ilmoitetaan samalla kaistalla takana oleville lähdöstä.
    Henkilöautollakin voi käydä näin, että tien reunasta lähtemisen jälkeen vaihtaa pian kaistaa - eihän se tarkoita, että jos jatkaa liikennettä oikeanpuolisimmalla kaistalla, niin ei vilkkua liikkeellelähtöön tarvittaisi - ihan käsittämätöntä tuntuu edes ajatella näin, koska se on ainoa tapa viestittää muille liikkeellelähdöstä.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuljettajien poikkeamat linjan reitiltä
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 434
    Viimeisin viesti: 04.10.2023, 15:12
  2. Kuljettajien työergonomia
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 10.09.2017, 15:51
  3. Eri joukkoliikennemuotojen kuljettajien palkkaus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 64
    Viimeisin viesti: 02.01.2015, 00:52
  4. HSL: Vartiointia lisätään kuljettajien ja matkustajien turvaksi
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.02.2011, 16:40
  5. Kuljettajien ulkoinen olemus ja tervehtiminen
    kirjoittanut karihoo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 19.04.2009, 13:43

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •