Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/85

Viestiketju: Talviliikenne 2011-2012

  1. #1

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Talviliikenne 2011-2012

    Uusia aikatauluja selatessani silmiin pisti pieni kapasiteetti ongelma linjalla 650. Nyt kun 651 syksystä alkaen ei enää aja Ylästön kautta jää sieltä aamuisin pois 6-7 lähtöä ja sama juttu iltapäivällä. Sinänsä 651 reittimuutos on järkevä, koska Väinö Tannerintien ja kehä 3:n välinen alue on kasvanut paljon ja aluetta rakennetaan edelleen lisää myös Tuupakkaan päin ja pysäkit 650:n reitillä ovat olleet varsin kaukana. Nyt kun 650 kerää kaikki Ylästön matkustajat samoilla lähtömäärillä eikä 651 ole auttamassa on 650 ruuhka-aikana täynnä jo Kartanonkoskelle tultaessa. 615T on myös saman verran lähtöjä kuin ennenkin eli kun jo nykyisin 650 ja 615T ovat täynnä, syksyllä ne vasta onkin, koska kaikki Ylästön matkustajat tulevat Helsinkiin Kartanonkosken kautta. 651 poimi ennen Ylästön matkustajia ja kulki Valimotien kautta eli 650 ei ollut valmiiksi jo täynnä tultaessa Kartanonkoskelle. Ongelma olisi ollut helposti korjattavissa lisäämällä 650 lähtöjä.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Espoossa linjanumero 88 tekee paluun: http://www.hsl.fi/FI/aikataulutjarei...o_sisaiset.pdf .

  3. #3

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Uusia aikatauluja selatessani silmiin pisti pieni kapasiteetti ongelma linjalla 650. Nyt kun 651 syksystä alkaen ei enää aja Ylästön kautta jää sieltä aamuisin pois 6-7 lähtöä ja sama juttu iltapäivällä. 651 poimi ennen Ylästön matkustajia ja kulki Valimotien kautta eli 650 ei ollut valmiiksi jo täynnä tultaessa Kartanonkoskelle. Ongelma olisi ollut helposti korjattavissa lisäämällä 650 lähtöjä.
    651/A:n reittimuutos piti alun perin toteuttaa jo kesäliikenteen 2011 alussa, en sitten tiedä miksi toteutetaankin vasta talviliikenteen alkaessa. Joka tapauksessa tuon reittimuutoksen takia 650:lle lisättiin lähtöjä jo täksi kesäksi niin, että kyseisellä linjalla on tänä kesänä enemmän lähtöjä esimerkiksi Ylästöstä aamuruuhkassa kuin viime talvena. Lisäksi osa Ylästöstä keskustaan matkaavista käyttää luultavasti linjaa 451.

    Linjan 650/A ruuhka-aikojen aikataulut Ylästöstä/Vantaanpuistosta kello 6.00-9.00 ja Helsingistä kello 15.00-18.00:

    Talvi 2010-2011:

    Helsinkiin
    06|15 35 51
    07|10 20 40 50A
    08|12 35
    Helsingistä
    15|25 45
    16|00 15 30 45
    17|05 35

    Kesä 2011:

    Helsinkiin
    06|15 35 50
    07|11 18 30 40 52 59
    08|20 45
    Helsingistä
    15|05 30 40 50
    16|00 15 30 45
    17|05 20 45

    Talvi 2011-2012:

    Helsinkiin
    06|15 33 50
    07|08 20 37 48 52A
    08|15 40
    Helsingistä
    15|25 47
    16|00 10 25 45
    17|05 25 45

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Nyt kun 650 kerää kaikki Ylästön matkustajat samoilla lähtömäärillä eikä 651 ole auttamassa on 650 ruuhka-aikana täynnä jo Kartanonkoskelle tultaessa. 615T on myös saman verran lähtöjä kuin ennenkin eli kun jo nykyisin 650 ja 615T ovat täynnä, syksyllä ne vasta onkin, koska kaikki Ylästön matkustajat tulevat Helsinkiin Kartanonkosken kautta.
    Itse asiassa 615T:llä on näköjään pahimpana ruuhkahuippuna eli tuossa 7-tunnilla enemmän lähtöjä kuin viime talvena.

    Talvi 2010-2011:

    Helsinkiin
    06|05 25 45 55
    07|05 25 35 45
    08|05 15 25 55
    Helsingistä
    15|15 35 55
    16|15 35 55
    17|15 25 45

    Talvi 2011-2012:

    Helsinkiin
    06|05 25 45 55
    07|05 17 27 34 46 56
    08|06 25 50
    Helsingistä
    15|15 35 55
    16|15 35 55
    17|15 35

    PS. Omia havaintojani talviaikatauluista blogissani.
    Viimeisin muokkaaja wade; 08.07.2011 kello 08:04.

  4. #4
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2794

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Linja 532 liikennöi ensi talvena myös ruuhka-aikojen ulkopuolella (ma-pe 6-21).

  5. #5
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Omat havainnot Espoosta

    Linjalle e43 tulee näemmä la-su aamuihin A-lähtöjä, jotka lähtevät Vanhastakartanosta 3min ennen Järvenperän lähtöaikaa
    Linjalle e51 tulee aamun ensimmäiseen ja illan viimeiseen lähtöön K-vuorot, jotka kiertävät Karakallion kautta (joka on Kontulan jälkeen selvästi parhaiten palveltu alue HSL-alueella)
    Linja e52 on merkattu kokonaan korkeilla busseilla ajettavaksi, Myös linjalta e20 ja e23 löytyy vielä korkeita kummittelemasta
    Linjalle e86 tulee HT-vuoroja kun K-vuorot lakkautettiin, kiertää siis lenkin väärinpäin ja käy molempiin suuntiin Kellonummella

    Ja Espoon Seutulinjoilta

    Täälläkin kummittelee vielä korkeita lähtöjä, ainakin linjalla 107, 121, 122, 160, 315, 321, 324, 510 ja 532
    Linjalle 121 on lisätty NK-lähtöjä jotka ajavat Henttaan kautta
    Linjan 231K lähdöt vähenevät entisestään, iltaisin klo 22 jälkeen ajetaan vain 231 tunnuksella ja illan viimeinen N-vuoro
    Linja 248K korvautuu tunnuksella 247, suurin osa lähdöistä ajetaan 247A tunnuksella, Myös linjan 248 aikataulu on huomion arvoinen kun liikenne alkaa elieliltä aamulla vasta vähän ennen yhdeksää ja iltapäivällä on neljän tunnin tauko lähdöistä lähderannasta/jupperista

  6. #6
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Huomasin että h45:lla on lähes sama aikataulu mutta siellä on taas ne samat korkeatlähdöt. Viime talvena korkeita autoja ei tullut, tuleekohan tänä vuonna?

  7. #7

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut wade Näytä viesti
    651/A:n reittimuutos piti alun perin toteuttaa jo kesäliikenteen 2011 alussa, en sitten tiedä miksi toteutetaankin vasta talviliikenteen alkaessa. Joka tapauksessa tuon reittimuutoksen takia 650:lle lisättiin lähtöjä jo täksi kesäksi niin, että kyseisellä linjalla on tänä kesänä enemmän lähtöjä esimerkiksi Ylästöstä aamuruuhkassa kuin viime talvena. Lisäksi osa Ylästöstä keskustaan matkaavista käyttää luultavasti linjaa 451.
    Kyllä, mutta on outoa että 650:llä on nyt kesällä enemmän lähtöjä kuin ensi talvena. Kaikesta huolimatta Ylästöstä poistuu 6-7 lähtöä aamuisin ja iltaisin 651 reittimuutoksen myötä. Reittimuutoksista puheenollen näköjään Vantaan 53:n reitti ei muutukaan kuten liikennöintisuunnitelmassa 2011-2012 luki
    Viimeisin muokkaaja vko; 02.08.2011 kello 09:47. Syy: turha koko viestin lainaus poistettu

  8. #8
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    V53 siirtosuunnitelma on näköjään muuttunut kevättalvella ilmoitetusta siten, että reitti meneekin nyt Peijaksesta tullessa Koivukyläntie-Uusiniityntie-Talvikkitie. Tarhurintien uusien kerrostalojen asukkaat jäävät siis edelleen ilman bussia ellei kerran tunnissa kulkevaa V71 lasketa. Uusiniityntien ja Talvikkitien kulmassa oleva pysäkki on toki heitä lähempänä kuin 53:n nykyinen lähin pysäkki Simonkylän koululla. Mahtaakohan Uusiniityntielle olla tulossa pysäkkejä?

  9. #9

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Omat havainnot Espoosta

    Linja e52 on merkattu kokonaan korkeilla busseilla ajettavaksi, Myös linjalta e20 ja e23 löytyy vielä korkeita kummittelemasta
    Ja Espoon Seutulinjoilta

    Täälläkin kummittelee vielä korkeita lähtöjä, ainakin linjalla 107, 121, 122, 160, 315, 321, 324, 510 ja 532
    Ei tuo nyt mitään kummittelua ole, Carrus CityM on korkea vaikka vain yksi rappu edessä ja keskiovella, näitä ainakin Helbillä vm.-96 eli saa ajella vielä pitkälti toista vuotta Ja ainakin omasta mielestäni monet vielä paljon mukavampia ajaa kuin monet 10 vuotta uudemmat...

  10. #10

    Liittynyt
    08.09.2007
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    126

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    V53 siirtosuunnitelma on näköjään muuttunut kevättalvella ilmoitetusta siten, että reitti meneekin nyt Peijaksesta tullessa Koivukyläntie-Uusiniityntie-Talvikkitie. Tarhurintien uusien kerrostalojen asukkaat jäävät siis edelleen ilman bussia ellei kerran tunnissa kulkevaa V71 lasketa. Uusiniityntien ja Talvikkitien kulmassa oleva pysäkki on toki heitä lähempänä kuin 53:n nykyinen lähin pysäkki Simonkylän koululla. Mahtaakohan Uusiniityntielle olla tulossa pysäkkejä?
    Leinikkitien pysäkille tulleen tiedotteen kartassa ainoa uusi pysäkki on merkitty Peijaksen suuntaan mentäessä heti Uusiniityntien alkuun, jossa on jo valmiiksi hieman leveämpi kohta. Olisi kyllä aika erikoista, jos Uusiniityntielle ei tulisi uusia pysäkkejä. Varsinkin Myyrmäen suuntaan mentäessä pysäkkivälistä tulisi turhan pitkä kun Simonkylä koulun jälkeen seuraava pysäkki olisi vasta Talvikkitiellä. Eikä tilanne ole Peijaksen suuntaankaan paljoa parempi.

  11. #11

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Mitä ihmettä tuokin tarkoittaa? Helsingin sisäiselle linjalle 52 on ilmestynyt arkiaikatauluihin kumpaankin suuntaan neljään lähtöön pieni v-kirjain. 52v liikennöi Lehtisaareen/Lehtisaaresta. Miksi tuossa on käytetty pientä kirjainta ison sijasta ja mitä hyötyä tuosta järjestelystä oikein on?

    Onpas hirveä määrä N-vuoroja 731:llä. Eihän tuo perus-731 kulje kuin arkisin ja silloinkin lähinnä vain tunnin välein, mitä nyt ruuhka-aikana hieman useammin. N-vuorot kulkevat Kehä III:n jälkeen Vantaalla Lahdentietä Lahdenväylän sijaan, joten esimerkiksi mikkolalaiset joutuvat tyytymään yhä useammin hitaampaan N-vuoroon heti Lahdenväylälle Mikkolan jälkeen menevien perusvuorojen sijaan.

    973:n reittivariaatiot ovat selvästikin uudistuneet. 973 lähtee Virrenkulmasta ja kulkee Alikeravantietä, 973L Lähtee Virrenkulmasta ja kulkee Kanniston kautta, 973K lähtee Terveyskeskukselta ja kulkee Kanniston kautta. Virrenkulmahan saa jo kohtuullisen palvelun, kun 973 palvelee sitä joka päivä vähintään tunnin vuorovälillä. Ja onhan sitä noiden lisänä pari linjan 633A vuoroa.

    Linjan 933 kohdalla on melkomoinen sotku kyseessä. PDF-aikatauluissa sanotaan näin:"HSL:n liput kelpaavat vain yllä mainituilla vuoroilla. Vuorot ajetaan tunnuksella 632 tai 635." Siis kaikki nuo aikataulussa mainitut lähdöt ajetaan eri numerolla kuin mikä aikataulukirjassa ilmoitettu linjanumero on. Ja jos joku vuoro ajetaan tunnuksella 933, sitä ei mainita kyseisessä aikataulussa eikä sillä kelpaa HSL-liput.

  12. #12

    Liittynyt
    07.09.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    406

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Helsingin sisäiselle linjalle 52 on ilmestynyt arkiaikatauluihin kumpaankin suuntaan neljään lähtöön pieni v-kirjain. 52v liikennöi Lehtisaareen/Lehtisaaresta. Miksi tuossa on käytetty pientä kirjainta ison sijasta ja mitä hyötyä tuosta järjestelystä oikein on?
    Käsittääkseni Lehti- ja Kuusisaaressa kulkeva J34 on koululaisten liikkumisaikaan ollut aika täynnä ja siellä on jopa ollut liikkeellä Jouko-bussin lisäksi yksi lisäbussi koululaisia varten. Ehkä J34:n kuormitusta pyritään vähentämään nyt tällä neljästi päivässä kulkevalla 52V:llä?

  13. #13
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut wade Näytä viesti
    Käsittääkseni Lehti- ja Kuusisaaressa kulkeva J34 on koululaisten liikkumisaikaan ollut aika täynnä ja siellä on jopa ollut liikkeellä Jouko-bussin lisäksi yksi lisäbussi koululaisia varten. Ehkä J34:n kuormitusta pyritään vähentämään nyt tällä neljästi päivässä kulkevalla 52V:llä?
    Kyse on juuri tästä. 52V:llä Lehtisaaren koululaiset saadaan kuljetettua ilman ylimääräistä autoa, joten järjestely on selvästi edullisempi kuin J34:n lisäauto.

  14. #14
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Ei tuo nyt mitään kummittelua ole, Carrus CityM on korkea vaikka vain yksi rappu edessä ja keskiovella, näitä ainakin Helbillä vm.-96 eli saa ajella vielä pitkälti toista vuotta Ja ainakin omasta mielestäni monet vielä paljon mukavampia ajaa kuin monet 10 vuotta uudemmat...
    Totta, mutta matkustajien mieleen korkeat eivät aina ole mieleen, kun on jo totuttu mataliin. Enkä ymmärrä sitä että uudempia matalia poistetaan surutta ja elämää nähneillä korkeilla porskutetaan menemään. Helbillä ne 96 ja 98 korkeat toki ihan siistejä, mutta johtuuko siitä, että niillä on lähes koko ikä ajettu ruuhkavuoroja?

    Alkaa muuten olemaan tuo e23:n aikataulu mielenkiintoinen kun on kirjainta joka lähtöön. Kestää jonkun aikaa kun tavan tallaaja keksii mikä menee minnekin :P
    Viimeisin muokkaaja Nak; 09.07.2011 kello 17:34.

  15. #15

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Talviliikenne 2011-2012

    Veikkaan kyllä että kuskit tuossa aluksi eniten sekaisin noista kirjaimista

Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uudet bussit, vuodenvaihde 2011/2012
    kirjoittanut chauffer foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 121
    Viimeisin viesti: 02.03.2013, 02:44
  2. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  3. Liikennöintisuunnitelma 2011-2012
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 23.05.2011, 22:55
  4. Vakiovuoroliikenne Pirkanmaalla 2011-2012
    kirjoittanut deepthroat foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.03.2011, 22:48
  5. HKL:n tavoitteet vuodelle 2012
    kirjoittanut JE foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 18.09.2005, 19:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •