Talviliikenne 2011-2012

Linjan h52/V reitti muuttuu 7.11. alkaen aikataulujen mukana.

Uusi reitti: ...-Hämeentie-Arabiankatu-Muotoilijankatu-Hämeentie-päätepysäkki 3042 "Arabia"-Hämeentie-...
Kartta reittimuutoksesta.

Mielestäni uuden reitin myötä linjan nimi pitäisi vaihtaa muotoon Arabia - Oulunkylä - Munkkiniemi, sillä Vanhaankaupunkiin asti bussi ei enää kulje.
 
Linjoille v46 ja v50 on tullut uusi pysäkkipari Tikkurilantien ja Caravellentien risteyksen kohdalle, pysäkin nimi on "Caravellentie v4155/4156" Tästä uudesta pysäkistä ei ole HSL:n uutissivuilla kerrottu, mutta linjojen 46 ja 50 pysäkkiluetteloihin se on jo merkitty.
 
Päätepisteen nimeksi on muutettu Vanhakaupunki (Arabia).

Kumma ettei sitä Vanhaakaupunkia voi yksinkertasiesti poistaa ja korvata Arabialla, ilmeisesti ei katsota vaivan arvoiseksi koska silloin pitäisi myös pysäkkien päreet vaihtaa joita onkin linjan varrella aika monta.
 
Linjan 107 reittiä pidennetään Suurpellossa Lukukadun risteykseen 2.1.2012

Suurpellon uudella päätepysäkillä bussi pitää kääntää peruuttamalla, koska viereisellä pysäköintialueella sitä ei saa ympäri muuten kuin erittäin hankalasti (jolloin luultavasti kolhiintuu joko bussi, muut autot tai valotolppa). Vaikka se onkin vain väliaikainen kääntöpaikka, niin olisi siihen parkkialueelle voinut jättää nyt sen verran ylimääräistä tilaa, että bussi siinä mahtuisi ympäri. Olisivat vaikka siirtäneet sen infopaviljongin (mikä kokoontumistila se ikinä onkaan :D) johonkin toiseen paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Uusia aikatauluja selatessani silmiin pisti pieni kapasiteetti ongelma linjalla 650. Nyt kun 651 syksystä alkaen ei enää aja Ylästön kautta jää sieltä aamuisin pois 6-7 lähtöä ja sama juttu iltapäivällä. Sinänsä 651 reittimuutos on järkevä, koska Väinö Tannerintien ja kehä 3:n välinen alue on kasvanut paljon ja aluetta rakennetaan edelleen lisää myös Tuupakkaan päin ja pysäkit 650:n reitillä ovat olleet varsin kaukana.

Tästä on nyt viisi vuotta aikaa kun linja 651 ajoi reittiä ..Antaksentie-Pakkalantie-Tulkintie-Tuupakantie... Tällöin Tulkintielle rakennettiin uusi pysäkkipari Pakkalantien ja Ansatien välille keskelle ei mitään. Nyt viisi vuotta myöhemmin samat lasikatokset ovat kyltit huputettuina edelleen paikoillaan! Kummallista ettei katoksia ole viitsitty siirtää jonnekin missä ne oikeasti palvelisivat matkustajia? Vantaalla on kuitenkin edelleen suuri määrä vanhoja huonokuntoisia katoksia jotka kaipaisivat uusimista.
 
Kummallista ettei katoksia ole viitsitty siirtää jonnekin missä ne oikeasti palvelisivat matkustajia? Vantaalla on kuitenkin edelleen suuri määrä vanhoja huonokuntoisia katoksia jotka kaipaisivat uusimista.
Käyttämättömiä lasikatoksia on pitkin Vantaata aika paljon vuoden 2015 linjastouudistuksen seurauksena...
 
Takaisin
Ylös