On taas se aika vuodesta.
Kaupsun listalta lötyy HSL:n strategia josta selviää seuraavaa vuodelle 2012.
- Helsingin kuntaosuus nousee 172 miljoonaan euroon, se on 2010 162 miljoonaa euroa.
- Lipputulojen arvioidaan Helsingissä nousevan 7 miljoonaa euroa, mikä on seurausta 2% kasvusta lippujen määrässä ja 5% hinnankorotuksesta, jälkimmäisen tuotta lienee 5 - 6 miljoona. Jos lipunhintoja ei haluta nostaa niin Helsingin pitänee kaivaa jostain noin 15 miljoonaa euroa. Tuo on noin 9% vuosikorotus. Valistunut arvaus että ei mene läpi enää toisena vuonna peräkkäin.
Koko HSL:n tasolla kasvu tulee lähinnä liikennöintikuluista (31 miljoona 35 milljoonasta).
- Ratikoiden liikennöintikustannukset kasvavat 2012 1,2% ja metron 1,4%, tuo on yhteensä suuruusluokka millin pari.
- Bussien kuluindeksin kasvu on 5,4% josta dieselveron korotus 1,4%, tämä ei tosin ole kai ihan sama asia kuin kulujen kasvu.
- Bussien kulut koko HSL:n tasolla on 295 miljoonaa joka on 53,2% kaikista kuluista. Viime vuoden vastaavaa lukua ei mainita, pitänee etsiä, mutta 2009 se oli 232 miljoonaa.
Ei tää nyt toimi.