Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/64

Viestiketju: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

  1. #31

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Jos bussit nyt ovat niin pahasti sumppuuntuneet, ettei jonon ensimmäiseen mahdu, niin kuten Aki totesi, ongelma ei korjaannu sillä, että siinä kahden auton letkassa on kohta kolmaskin perässä.
    Piti tänään nyt oikein ikuistaa tilanne, kun sattui kohdalle. Vanhalla kännykällä näpätty, joten laatu on vähän heikko. Ensimmäinen pihkana lähti juuri liikkeelle, joten siitä ei ihan saa linjanumerosta selvää, mutta uskokaa pois, 14 se on (ei siis 14B vaan 14). Muut erottaa zoomaamalla, mutta jollei jaksa sitä, seuraavat autot jonossa ovat 14 ja 14B. Ja tämä tapahtui n. 15.30 eli vieläpä ennen ruuhkaa.

    Nimi: 15082011370.jpg
Katselukertoja: 808
Koko: 151,0 KB

  2. #32

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Piti tänään nyt oikein ikuistaa tilanne, kun sattui kohdalle. Vanhalla kännykällä näpätty, joten laatu on vähän heikko. Ensimmäinen pihkana lähti juuri liikkeelle, joten siitä ei ihan saa linjanumerosta selvää, mutta uskokaa pois, 14 se on (ei siis 14B vaan 14). Muut erottaa zoomaamalla, mutta jollei jaksa sitä, seuraavat autot jonossa ovat 14 ja 14B. Ja tämä tapahtui n. 15.30 eli vieläpä ennen ruuhkaa.

    Nimi: 15082011370.jpg
Katselukertoja: 808
Koko: 151,0 KB
    Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä? 14 vuoroväli tuohon aikaan on ollut 8 minuuttia, ei tarvitse ensimmäisen lähteä paljoakaan myöhässä kun toinen saa jo Kampissa kiinni. Ja tuo 14B on iät ja ajat lähtenyt Meilahdesta niin että menee 14 kanssa peräkkäin. Eli tuo 14B ei tähän ketjuuntumiseen liity millään tavalla kun on ihan eri linja kuin 14

  3. #33
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Kalustosta päätellen (ainakin) toinen 14 on ruuhkavuoro. Mahtaako olla varikolta tulossa?

  4. #34
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä? 14 vuoroväli tuohon aikaan on ollut 8 minuuttia, ei tarvitse ensimmäisen lähteä paljoakaan myöhässä kun toinen saa jo Kampissa kiinni. Ja tuo 14B on iät ja ajat lähtenyt Meilahdesta niin että menee 14 kanssa peräkkäin. Eli tuo 14B ei tähän ketjuuntumiseen liity millään tavalla kun on ihan eri linja kuin 14
    Eli et tosiaan näe tässä mitään ongelmaa? Mielenkiintoinen näkökanta.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  5. #35

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Jos on tylsää niin tilannetta voi seurata omatlahdot.fi sivustolla. Naistenklinikka Pajamäkeen päin 17.35 kuvakaappaus liitteenä.Nimi: naistenklinikka.JPG
Katselukertoja: 828
Koko: 43,5 KB

    Lähde: http://www.omatlahdot.fi/omatlahdot/...stopid=1150107

    Matkustajan arkea, 2 - 11 min vuoroväli.

    Jotenkin tältä sen pitäisi näyttää: http://aikataulut.hsl.fi/pysakit/fi/1150107.html

    Tarttis varmaan tehdä tolle Töölöön joukkoliikenteelle jotain, ihan vastaava sotku se Manskukin on ainakin ratikoille, varmaan busseillekin.

  6. #36
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Tarttis varmaan tehdä tolle Töölöön joukkoliikenteelle jotain,
    Niin tarttis. Ratkaisun nimi on raitiovaunukaistat ja Munkkivuoren ratikka. Keväällä sitten...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    ihan vastaava sotku se Manskukin on ainakin ratikoille, varmaan busseillekin.
    Ei se Mansku ratikoilla nyt niin toivoton ole. Hidashan se kyllä on, mutta aika luotettavasti ne kuitenkin siellä kulkee. Kolmosen vuorovälit muistuttavat tuota 14:n tilannetta, mutta esimerkiksi nelonen kulee aika lailla tasaisesti noin yleisesti ottaen.

    Monesta voi ratikoita syyttää, mutta keskustan halki ne kulkee sittenkin luotettavammin kuin bussit.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  7. #37
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Ehkäpä joidenkin mielestä tuo peräkkäinajo on jo niin yleinen ilmiö ettei siihen kannata enää reagoida, hyvin menee jos näin ajatellaan! Kuvan ja sen yläpuolella olevalla lainauksella varmaankin tarkoitettiin että mitä järkeä on laittaa enää yhtään lisäautoa linjalle joka kärsii jo nyt 8 min vuorovälillä peräkkäinajosta, entistä lyhyempi vuoroväli ja entistä enemmän peräkkäinajoa.

  8. #38

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Eli et tosiaan näe tässä mitään ongelmaa? Mielenkiintoinen näkökanta.
    No en juurikaan jos kaksi saman linjan bussia menee kerran päivässä peräkkäin. Ja jos olette tuolla linjalla 14 koskaan kulkeneet niin ei siellä ainakaan liikaa autoja ole, niin täynnä ne yleensä ovat. Tuosta peräkkäin ajosta ei ikinä päästä eroon, siitä ihan turha valittaa kun toisaalta halutaan aina vaan tiheämpää vuoroväliä ja matkustamäärät kasvavat kokoajan... noihin ajoaikoihin kun vaikuttaa noinkin pitkällä linjalla niin moni asia, muu liikenne, liikennevalot jne. Vaikka 2 kuljettajaa ajaisi tasan samalla tavalla, yhdet liikennevalot voivat vaikuttaa niin että toinen saa hetkessä kiinni 2-3 minuuttia, sitten on jo tyhjiä pysäkkejä joka nopeuttaa perässä ajavaa entisestään. Eiköhän maailmassa ole todellisikin murheita, joihin oikeasti voisi vaikuttaa...

  9. #39

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Pistetään nyt yleisön iloksi vielä toinenkin kuva. Tämä on tosin syyskuulta 2008. Pystyykö joku pistämään paremmaksi: Neljä saman linjan bussia samassa kuvassa? Neljä saman linjan samaan suuntaan menevää bussia samassa kuvassa? Nimi: 24092008112.jpg
Katselukertoja: 1519
Koko: 100,8 KB

  10. #40
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Neljä saman linjan samaan suuntaan menevää bussia samassa kuvassa?
    Hyvä tuo kysymysmerkki, kun en neljää bussia kuvasta löydä.
    Osa tuon linjan jonoutumisen syistä ovat positiivisia: suuret matkustajamäärät.
    Ratkaisujia ongelmaan on foorumillakin esitetty ja mietitty.

  11. #41

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    613

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    No en juurikaan jos kaksi saman linjan bussia menee kerran päivässä peräkkäin. Ja jos olette tuolla linjalla 14 koskaan kulkeneet niin ei siellä ainakaan liikaa autoja ole, niin täynnä ne yleensä ovat. Tuosta peräkkäin ajosta ei ikinä päästä eroon, siitä ihan turha valittaa kun toisaalta halutaan aina vaan tiheämpää vuoroväliä ja matkustamäärät kasvavat kokoajan... noihin ajoaikoihin kun vaikuttaa noinkin pitkällä linjalla niin moni asia, muu liikenne, liikennevalot jne. Vaikka 2 kuljettajaa ajaisi tasan samalla tavalla, yhdet liikennevalot voivat vaikuttaa niin että toinen saa hetkessä kiinni 2-3 minuuttia, sitten on jo tyhjiä pysäkkejä joka nopeuttaa perässä ajavaa entisestään. Eiköhän maailmassa ole todellisikin murheita, joihin oikeasti voisi vaikuttaa...
    Lähdin 17.34 vuorolla linjalla 14 tänään Eirasta. Viiden minuutin päästä oltiin Viiskulmassa mistä matka Kamppiin kesti 20 min. Jonossa yhden henkilöauton päässä oli 17.24 lähtenyt 14 vuoro. Kampista eteen päin köröteltiin peräkkäin, n. kymmenen matkustajaa minun vuorossani, melkein kaikki istumapaikat käytössä edeltävässä bussissa. Kauppakorkean kohdalla saavutettiin 17.13. Eirasta lähtenyt vuoro mikä oli täysin seisomalastissa. Lopulta n. 50 min. lähdöstä olin Pajamäessä, edeltävä vuoro tuli kohta mutta sitä ensimmäisenä lähtenyttä ei edes näkynyt siinä vaiheessa.

  12. #42

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Hyvä tuo kysymysmerkki, kun en neljää bussia kuvasta löydä.
    No luepa nyt se viestini uudelleen, erityisesti kohdasta: "Pystyykö joku pistämään paremmaksi:"

  13. #43

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Pistetään nyt yleisön iloksi vielä toinenkin kuva. Tämä on tosin syyskuulta 2008. Pystyykö joku pistämään paremmaksi: Neljä saman linjan bussia samassa kuvassa? Neljä saman linjan samaan suuntaan menevää bussia samassa kuvassa? Nimi: 24092008112.jpg
Katselukertoja: 1519
Koko: 100,8 KB
    Tiedätkö mikä tuon linjan vuoroväli pienimmillään on? 2 minuuttia. Jos parikin kuljettajaa jättää noudattamatta välipysäkkiaikoja niin tuo jono on valmis, välillä muutenkin. Vaimo ajaa jokeria ja ennätys siellä 6 autoa peräkkäin, ei tarvitse isoa liikenne poikkeamaa tai poikkeavaa säätä tms...

  14. #44

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3667

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä? 14 vuoroväli tuohon aikaan on ollut 8 minuuttia, ei tarvitse ensimmäisen lähteä paljoakaan myöhässä kun toinen saa jo Kampissa kiinni. Ja tuo 14B on iät ja ajat lähtenyt Meilahdesta niin että menee 14 kanssa peräkkäin. Eli tuo 14B ei tähän ketjuuntumiseen liity millään tavalla kun on ihan eri linja kuin 14
    Teoriassa Kampista mun kotiovelle menevät 14 sekä 14B kolmessa minuutissa ja vuoroväli on ruuhkassa nelisen minuuttia, mutta käytännössä on 12 minuutin kävely on luotettavampi vaihtoehto.

  15. #45
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n alustava taloussuunnitelma 2012 - 2014

    Olen nähnyt Jokerilla 3 bussia peräkkäin silloinkin, kun vuoroväli oli vain 5 minuuttia. Ja montakohan bussia ajaa peräkanaa, kun taloussuunnitelman mukaan vuoroväli tihentyy vielä kerran ja sen jälkeen joko tihennetään vielä kerran tai vaihdetaan suurempaan kalustoon. Jos vuoroväli tihentyy kahdesti, voi varmasti nähdä vaikka 8 bussia peräkkäin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. YTV:n seudun joukkoliikennesuunnitelma 2010 - 2014
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 15.08.2011, 22:35
  3. Turun seudun linjasto 1.7.2014 alkaen
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 28.08.2010, 22:21
  4. Vastauksia: 17
    Viimeisin viesti: 15.06.2010, 15:05
  5. Esiselvitys matkakorttijärjestelmän uudistamiseksi YTV-alueella vuonna 2014
    kirjoittanut vristo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 12.06.2006, 11:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •