Onko Scanian uuden sukupolven mallimerkintä jo kerrottu julkisuuteen?kuukanko sanoi:
- Pohjolan Liikenteelle 6 uuden sukupolven Scaniaa Scala-korilla
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko Scanian uuden sukupolven mallimerkintä jo kerrottu julkisuuteen?kuukanko sanoi:
- Pohjolan Liikenteelle 6 uuden sukupolven Scaniaa Scala-korilla
Eli olisivatko HelB:n autot sitten olleet samanlaisia kuin TKL:n käytössä olevat protot #121 ja #122? Toivottavasti Scanialta tulee myös paremmin kaupunki- ja lähiliikenteeseen sopiva, hieman matalamman takaosan mahdollistava alustamalli.kuukanko sanoi:Ainakin HelB tarjosi Jokerille Scanian mallia K270 Scala-korilla, joten siitä voinee päätellä että uuden sukupolven Scanioissa numero-osuudessa onkin moottorin tilavuuden ja mallin sukupolven sijaan teho.
Mikäli Scania haluaa pitää markkinajohtajan aseman kaupunkiliikenteessä, niin L270/L230 olisi siihen ratkaisu.Miska sanoi:Eli olisivatko HelB:n autot sitten olleet samanlaisia kuin TKL:n käytössä olevat protot #121 ja #122? Toivottavasti Scanialta tulee myös paremmin kaupunki- ja lähiliikenteeseen sopiva, hieman matalamman takaosan mahdollistava alustamalli.
Myös N270/N230 olisi sopiva ratkaisu Scanian markkinaosuuden säilyttämiseen. Rakentaako Scania itse äänieristykset L-sarjan alustoihin?killerpop sanoi:Mikäli Scania haluaa pitää markkinajohtajan aseman kaupunkiliikenteessä, niin L270/L230 olisi siihen ratkaisu.
Itse pidän myös noita koe-Scaloja äärettömän rumina verrattuna muihin Scaloihin. Noi koe-Scalat sopisivat hyvin TKL:n rumin nysse -äänestyksen ehdokkaaksi.killerpop sanoi:Noissa protoissa tuo kuorma-autotuotantomallista lainatun koneen epäedullinen pystysijoitus pilasi Scalan kauniit muodot.
Odottelisin mielummin N270-alustan julkaisua.killerpop sanoi:...ehkä parempi vaan, että odotellaan L270 alustaa ja toivotaan sen julkistamista hyvin pian.
Myös N-alustoissa on ainakin tähän asti ollut ongelmana korkealle nouseva takapenkki. 4-sarjan N-alusta (N94) on täysmatala alustamalli, jollaisia Suomessa ei ole suosittu muun muassa "väärin päin" sijoitettujen istuinten suuren määrän, low entry -mallia vähäisemmän istuinmäärän ja kovemman melun takia.mrl586 sanoi:Odottelisin mielummin N270-alustan julkaisua.
Tuosta pystyisi tekemään normaalin matalalattiaisen version. Mallina tuon moottorisijoituksessa voi käyttää N113CLB-LG-alustaa.Miska sanoi:Myös N-alustoissa on ainakin tähän asti ollut ongelmana korkealle nouseva takapenkki. 4-sarjan N-alusta (N94) on täysmatala alustamalli, jollaisia Suomessa ei ole suosittu muun muassa "väärin päin" sijoitettujen istuinten suuren määrän, low entry -mallia vähäisemmän istuinmäärän ja kovemman melun takia.mrl586 sanoi:Odottelisin mielummin N270-alustan julkaisua.
N94:n kompastuskivi olikin korkeampi hinta - alustahan oli muuten erinomainen. Jos poislasketaan Scanian omat korimallit (OmniCityt), niin Lahden 402 osoitti, että N94:sta saadaan erinomainen kaupunkibussi suurella kapasiteetilla mukavuuden kärsimättä. Tästä malliesimerkkeinä Pohjolan Liikenteen ainokainen #860 ja HELB:n autosarja #9...13Miska sanoi:Myös N-alustoissa on ainakin tähän asti ollut ongelmana korkealle nouseva takapenkki. 4-sarjan N-alusta (N94) on täysmatala alustamalli, jollaisia Suomessa ei ole suosittu muun muassa "väärin päin" sijoitettujen istuinten suuren määrän, low entry -mallia vähäisemmän istuinmäärän ja kovemman melun takia.mrl586 sanoi:Odottelisin mielummin N270-alustan julkaisua.
Yksi vaihtoehto voisi olla että palataan N113-malliin, LE alusta jossa moottori poikittain takana. Tällöin matkustamon lattia ei nouse liian korkealla, samaten äänieristys saadaan hoidettua paremmin kuin täysin matalassa korimallissa.killerpop sanoi:Oli sitten N tai L, niin todennäköisesti molemmat olisivat huomattavia parannuksia nykyiseen kaukoliikennekäyttöön suunnattuun K-alustaan nähden
Linja-autot ostetaan liikenteenharkoittajien tuotantovälineiksi. Teknis-taloudelliset ominaisuudet näyttelevät keskeistä osaa hankintapäätöksiä tehtäessä. N-mallit ovat olleet kautta aikojen kalliimpia hankkia kuin pitkittäismoottoriset sisarversiot. Jossain on esitetty myös, että N-mallien käyttökustannuksetkin olisivat olleet hieman korkeammat verrattuna K- ja L-malleihin.Miska sanoi:Myös N-alustoissa on ainakin tähän asti ollut ongelmana korkealle nouseva takapenkki. 4-sarjan N-alusta (N94) on täysmatala alustamalli, jollaisia Suomessa ei ole suosittu muun muassa "väärin päin" sijoitettujen istuinten suuren määrän, low entry -mallia vähäisemmän istuinmäärän ja kovemman melun takia.mrl586 sanoi:Odottelisin mielummin N270-alustan julkaisua.