Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2011

19.9.

NF 755 (Volvo 8500LE) /h76A, Volvo City L:n tilalla. Kerrankin onkin vanha auton vuorossa uusi auto, eli vanha korvattu uudella, kun yleensä uusi korvataan vanhalla.
 
19.9.

NF 755 (Volvo 8500LE) /h76A, Volvo City L:n tilalla. Kerrankin onkin vanha auton vuorossa uusi auto, eli vanha korvattu uudella, kun yleensä uusi korvataan vanhalla.

20.9.

Ja tänään samalla vuorolla oli vanhan auton tilalla #753 :) Ja korjauksena, eilen linja oli siis 76B, ei A niinkuin olin eiliseen havaintoon virheellisesti kirjoittanut. Eli molempinä päivänä ollut 76B-linjalla samalla vuorolla.
 
20.9

Helb 13 / h68
Helb 132 / h39
Helb 323 / 506
Helb 417 / h39
Helb 727 / h41
Helb 957 / 360K
Helb 1126 / 102T
Helb 9911 / 363
 
Ke 21.9.

A1-kalustoa A2:n tilalla:
HelB #9713 ja #736 / 505
 
20.9.11
klo 11:50
Kontulan bussi"terminaalissa" oli 5 bussia yhtäaikaa, eikä yksi busseista mahtunut poistumaan muiden välistä ja lähti täten lähes 5 minuuttia myöhässä.
 
19.9.

NF 755 (Volvo 8500LE) /h76A, Volvo City L:n tilalla. Kerrankin onkin vanha auton vuorossa uusi auto, eli vanha korvattu uudella, kun yleensä uusi korvataan vanhalla.

20.9.

Ja tänään samalla vuorolla oli vanhan auton tilalla #753 :) Ja korjauksena, eilen linja oli siis 76B, ei A niinkuin olin eiliseen havaintoon virheellisesti kirjoittanut. Eli molempinä päivänä ollut 76B-linjalla samalla vuorolla.

21.9.

Ja tänään taas NF 755 (Volvo 8700LE) /h76B, taas samalla vuorolla Volvo City L:n tilalla! :)

HelB 59 (Ikarus E94) /s519, kokopäivä vuorossa HelB 1132:n tai 1133:n tilalla. Bussi oli myös nätisi oikein kunnolla joka paikasta. HELMI-näyttö oli ohjelmoitu ihan väärin jonka vuoksi ei saanut liikennevaloetuuksia ja terminaalinnäytöt näytti ihan omiaan: HELMI oli ohjelmoitu jostain syystä linjalla 520 :D Näytössä luki kumpaankin suuntaan ajettaessa "520 - Lentoasema". Seuraavan pysäkin nimi kyllä aina näkyi oikein mutta mikään muu ei muuten toiminut. Myös etuvalo/kuljettajanvalo mikä lie onkaan, se joka yleensä pimeellä menee päälle kun etuoven avaa niin ei toiminut kunnolla, tai sanotaan että toimi liian hyvin: oli nimittäin koko ajan päällä kun ovi oli kiinni, heti kun oven avasi niin se pimeni. Alkumatkan Itäkeskuksesta kuljettaja ajoi sillein kun ei mennyt vain mitenkään pois päältä, ei edes varikon ohjeiden mukaan. Kivikon kohdalla päätti vain vetää lampun irti. Ja sitten vielä yksi: keskioven puolella heti ekan penkkirivin alla keskioven jälkeen oli lattiassa pieni luukku joka pomppi koko ajan auki, luukusta näkyi bussin jotain putkia tms. sekä TIE ja tuli voimakasta bensankäryä tms. Aika turvaton olo oli siinä takana istua, jos ei olis ollut penkin alla juuri niin olisi joku siihen saattanut epähuomiossaan astua. Luukku osittain auki. Olen itse monta kertaa sen kiinni pistänyt enkä kuvaa tajunnut ottaa silloin kun oli ihan kunnon aukko siinä, vasta juuri Itäkeskuksessa kun olin pois jäämässä...
 
Takaisin
Ylös