Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/86

Viestiketju: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

  1. #16
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Vaikka juna olisi yhtä nopea kuin nopein bussiyhteys, sitä kannattaisi silti ajaa. Juna lisää lisää joukkoliikenteen käyttäjämäärää, sillä se koetaan miellyttävämmäksi ja selkeämmäksi sekä se luo enemmän yhteyksiä.
    Kuka kokee junan ja kuka taas bussin miellyttäväksi, taitaa olla makuasia, varmasti itsekin käyttäisin junaa jos se pysähtyisi mahdollisimman harvoin Helsingin ja Keravan välillä mutta jos pysähdytään jokaikisellä asemalla niin en koe junaa enää kovinkaan miellyttäväksi vaihtoehdoksi. Varsinkin ruuhka-aikaan junassa on epämiellyttävän ahdasta kun ihmiset sulloutuvat ahtaisiin kolmen penkkirivin loosseihin, bussissa on selkeästi mukavampi matkustaa.

  2. #17

    Liittynyt
    26.10.2006
    Viestejä
    942

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Ja juna on kyllä taatusti nopeampi esim. reitillä Nikkilä - Malmi.

  3. #18

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut risukasa Näytä viesti
    Ja juna on kyllä taatusti nopeampi esim. reitillä Nikkilä - Malmi.
    Puolet vuodesta kyllä, puolet vuodesta saattaisi olla nopeampaa jopa mennä bussilla Voi olla että jos Sipoolaiset ovat tottuneet bussilla matkustamiseen ja vaihtoehtoina on bussi tai juna, he valitsevat bussin. Kyllä itsekkin suosin enemmän bussia kuin junaa!

  4. #19
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    No onhan juna nopeampi Nikkilä-Tikkurila-välilläkin. Ja kyllä mielestäni juna olisi kaikin tavoin yksinkertaisempi, jos iltamyöhään olisin Hgin keskusrautatieasemalla ja päämääränä Nikkilä.

    Lisäksi juna kuljettaa matkustajia tehokkaammin palvellen samalla K/N-junana tavalliseen tapaan, kun bussit toimivat lähes yksityiskyyteinä suoraan Lahdenväylää nikkiläläisille.

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Olisi varmaankin ensin syytä tehdä kysely siitä miten Sipoolaiset käyttävät joukkoliikennettä, minne joukkoliikennematkat suuntautuvat ja millaisia yhteyksiä toivottaisiin, näin saataisiin tutkittua tietoa jonka avulla alueen linjastoa voisi tulevaisuudessa kehittää. Sipoon ongelma on kyllä aikalailla sama kuin esim. Kirkkonummella, alue on iso ja hyvin hajanainen, kunnollisten bussiyhteyksien luominen noin hajanaiselle alueelle ei vain taida olla taloudellisesti kannattavaa. Omasta mielestäni 400 000€ vuodessa on aika kallis hinta siitä että päästään mukaan HSL:n lippualueeseen ja jonkin ajan kuluttua HSL "suunnittelee" linjaston samanlaiseksi sekamelskaksi kuin Kirkkonummella.

  6. #21
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    jonkin ajan kuluttua HSL "suunnittelee" linjaston samanlaiseksi sekamelskaksi kuin Kirkkonummella.
    HSL ei suunnittele vielä mitään Kirkkonummen liikennettä. Kirkkonummen liikenteen sekamelska on PL:n "suunnittelemaa". HSL aloittaa suunnittelun vasta, kun PL:n liikennesopimukset umpeutuvat 2013-2014.

  7. #22
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    HSL ei suunnittele vielä mitään Kirkkonummen liikennettä. Kirkkonummen liikenteen sekamelska on PL:n "suunnittelemaa". HSL aloittaa suunnittelun vasta, kun PL:n liikennesopimukset umpeutuvat 2013-2014.
    Ok, eli PL:n reitistö on istutettu HSL:n raameihin ja tuloksena on hyvin sekava kokonaisuus josta ei erkkikään ota selvää.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Sipoon valtuusto on tänä iltana päättänyt Sipoon liittymisestä HSL-alueeseen 1.1.2012.

  9. #24

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Sipoon valtuusto on tänä iltana päättänyt Sipoon liittymisestä HSL-alueeseen 1.1.2012.
    Kerrotko myös, mitä valtuusto asiasta päätti?

  10. #25
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Kerrotko myös, mitä valtuusto asiasta päätti?
    Sipoo liittyy HSL-alueeseen 1.1.2012.

  11. #26
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012


  12. #27
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3341

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    No onhan juna nopeampi Nikkilä-Tikkurila-välilläkin. Ja kyllä mielestäni juna olisi kaikin tavoin yksinkertaisempi, jos iltamyöhään olisin Hgin keskusrautatieasemalla ja päämääränä Nikkilä.

    Lisäksi juna kuljettaa matkustajia tehokkaammin palvellen samalla K/N-junana tavalliseen tapaan, kun bussit toimivat lähes yksityiskyyteinä suoraan Lahdenväylää nikkiläläisille.
    No niinpä. Mulla ei ole mitään hajua, mikä bussi Nikkilään menee, varmaan joku U7xx, mutta jos tietäisin että Nikkilään pääsee junalla, olisi itsestäänselvää mitä reittiä juna sinne kulkee. Plus että pohjoisen suunnasta tulevat pääsisivät suoraan Keravalla vaihtamaan Nikkilän junaan, eikä myöskään keravalaisetkaan liene ihan täysin marginaalinen käyttäjäryhmä Nikkilän suuntaan (ainakaan jos työmatkavuoroja tuodaan Sköldvikiin asti.
    Sakari Kestinen

  13. #28

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    -- eikä myöskään keravalaisetkaan liene ihan täysin marginaalinen käyttäjäryhmä Nikkilän suuntaan --
    Keskustelussa ei myöskään ole tullut esille se, että nikkiläläiset varmasti ottavat ilolla vastaan nopean junayhteyden Keravan kattavampien palveluiden äärelle (Prismat, Citymarketit, sun muut). Miksipä ei Helsingissä työskentelevä työmatkalainenkaan tekisi siten, että ottaa Helsingistä nopean junan Keravalle, käy ruokaostoksilla, ja jatkaa junalla Nikkilään.

  14. #29
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Keskustelussa ei myöskään ole tullut esille se, että nikkiläläiset varmasti ottavat ilolla vastaan nopean junayhteyden Keravan kattavampien palveluiden äärelle
    Se "nopea junayhteys" ei todellisuudessa ole juurikaan bussia nopeampi, bussin matka-aika Keravalta Nikkilään on n.15min, lähes sama on junan matka-aika. Mahtaako Ahjossa ja Nikkilässä olla vielä niin suurta väestöpohjaa että olisi taloudellisesti kannattavaa jatkaa lähijunaa Keravalta Nikkilään? Jokatapauksessa rata vaatisi huomattavaa perusparannusta ennen kuin säännöllinen lähijunaliikenne tuolla osuudella voitaisiin aloittaa, mm. useita tasoristeyksiä pitäisi poistaa, lisätä turvalaitteita, rakentaa Ahjon asema, Nikkilän asemakin pitäisi peruskorjata, käytännössä rakentaa kokonaan uudelleen. Noinkin lyhyellä matkalla kannattaisin mieluummin alkuvaiheessa bussiyhteyksien parantamista Nikkilän ja Keravan välillä, tuolla välillä voisi olla säännöllinen bussiliikenne aamusta iltaan, esim. ruuhka-aikoina 30min ja päivällä/illalla/vkl tunnin välein. Liikenne hoituisi ruuhkassa kahdella autolla ja muina aikoina yhdellä autolla.

  15. #30
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Henkilöliikenteestä Nikkilään modernilla kalustolla saadaan mukavasti esimakua ensi lauantaina SRS:n tutustumiskäynnin yhteydessä. Silloin ajelemme Sm5-junalla Helsingistä Nikkilään ja takaisin.

    Miten mahtaa olla HSL-aikana tämän Nikkilän-liikenteen byrokratian kanssa? Voiko HSL vaan ilmoittaa VR:lle, että tilaamme nyt tällaista liikennettä? Voiko VR jotenkin estää linjaliikenteen Nikkilään jos haluaa?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sipoon metro
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 30.09.2017, 13:11
  2. Sipoon ja Itä-Vantaan alueiden pakkoliitos Helsinkiin ja mahdollinen itämetron jatke
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 17:09
  3. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.07.2008, 10:30
  4. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.07.2008, 15:30
  5. Sipoon Linja Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 12:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •