Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/86

Viestiketju: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

  1. #61
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    SRS:n syysretkeltä
    Kuvia albumissa
    https://picasaweb.google.com/Resiina...eat=directlink
    Juna video Helsinki-Nikkilä
    http://youtu.be/WUg4HrcSJGg
    ja päälle vielä bussivideo Nikkilä-Kerava
    http://youtu.be/U0Rbhf9bqxA

    Junamatka Helsingistä Nikkilään kesti vähän päälle puoli tuntia, ei pysähdytty Helsingin ja Nikkilän välillä yhdelläkään asemalla (Yksi pysähdys Tikkurilan tulovaihteella), tällä reissulla voitiin hyödyntää Sm 5 huippunopeutta eli 160 Km/h
    Bussimatka Nikkilästä Keravalle kesti noin 15 min, minun lisäksi oli vain yksi matkustaja joka sekin jäi pois Talmankaaren ja Martinhkyläntien risteyksen luona olevalla pysäkillä eli kävelymatkan päässä vanhasta vanikon seisakkeesta.

  2. #62
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6711

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Oikein mukavia kuvia Resiinalla. Bonusta siitä, että olet kuvannut sillalla olevaa junaa myötävaloon. Kauniit värit, syksyn lehdet, vedestä peilautuva juna. Hienoa!
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #63
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Itse ihmettelin kuinka linjalla 950 oli vuoro myös Lauantaina? Jos matkahuollon hakuun kirjoittaa lähtöpaikaksi KERAVA ja määränpääksi NIKKILÄ, niin haku antaa ainoastaan vuorot Keravalta Nikkilään ma-pe 6.05/953, 7.05/953 ja 8.25/950. Nikkilästä Keravalle ainoa vuoro olisi ma-pe 16.25/953. Mutta jos hakuun laittaa esim. Kerava-Itäkeskus niin silloin esiin tulee muitakin Keravan ja Nikkilän väliä kulkevia vuoroja, kaikki vuorot löysin kuitenkin parhaiten osoitteesta Sipoo.fi/aikataulut, siellä oli kaikki linjan 950 vuorot, niitä olikin enemmän kuin olin kuvitellut:

    950 Kerava-Nikkilä
    Ma-pe
    6.05(953), 7.05(953), 7.25, 8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.15, 13.15, 14.15, 15.15, 16.50, 18.45, 20.00, 21.15

    La
    9.45, 11.00, 12.15, 14.15, 15.30, 16.45

    950 Nikkilä-Kerava
    ma-pe
    7.08, 7.40, 8.30, 10.10, 11.10, 12.10, 13.10, 14.10, 15.10, 16.25(953), 18.25, 19.40, 20.55

    La
    9.25, 10.40, 11.55, 13.55, 15.10, 16.25

    Eli on tuolla Nikkilän ja Keravan välillä jo nyt melko hyvä bussitarjonta mutta Mh:n matkahaku on aika harhaanjohtava jos hakee vain väliä Kerava-Nikkilä! Parannettavaa toki on linjan 950 vuorotarjonnassa, ruuhka-aikoina voisi ajaa tasaisin 30min välein ja Lauantailiikennettäkin voisi tihentää, tunnin vuoroväli yhdellä autolla onnistuisi hyvin kun matka-aika Keravan ja Nikkilän välillä on vain 15min.
    Viimeisin muokkaaja aki; 09.10.2011 kello 16:51.

  4. #64
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Itse ihmettelin kuinka linjalla 950 oli vuoro myös Lauantaina? .
    Sipoon kunnanvaltuusto 30.08.2010
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Aloite kunnan sisäisen bussiliikenteen nopeasta parantamisesta/Yhteisen Sipoomme valtuustoryhmä
    1330/00.00.09/2010
    KV § 70
    Valtuusto 30.8.2010
    Yhteisen Sipoomme valtuustoryhmä jätti aloitteen, jossa se vaatii, että Nikkilän ja Söderkullan välisiä bussivuoroja lisätään pikaisesti. Aloitteessa vaaditaan myös bussiliikennettä koskevan pikaisen selvityksen tekemistä, jotta tarpeet voidaan ottaa huomioon ensi vuoden talousarviota laadittaessa.
    Asiaa käsiteltiin sipoon kunnanhallituksssa 30.11.2010
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    KH § 375
    Kunnanhallitus/Kommunstyrelsen 9.11.2010
    Valmistelija/Beredare: erikoissuunnittelija/specialplanerare Rita Lönnroth, rita.lonnroth@sipoo.fi, rita.lonnroth@sibbo.fi
    Linja-autoyhtiöt ovat vuodesta toiseen supistaneet vuorojaan heikentyneen kannattavuuden takia. Joukkoliikenneyhteydet toimivat suhteellisen joustavasti Porvoo-Söderkulla-Helsinki ja Nikkilä-Helsinki -reiteillä. Moneen kylään ei pääse bussilla iltaisin tai viikonloppuisiin. Paippisiin ei enää kulje busseja klo 15.15 jälkeen.
    Osa sipoolaisista on, ja tulee aina olemaan, riippuvaisia joukko- liikenteestä. Puutteelliset joukkoliikenneyhteydet vaikeuttavat heidän elämäänsä ja rajoittavat liikkumismahdollisuuksia. Hyvien joukko- liikenneyhteyksien luominen ja ylläpitäminen on mahdollista, mikäli yhteiskunnan varoja suunnataan siihen riittävässä laajuudessa.
    Kunta tukee taloudellisesti Nikkilän ja Helsingin välisiä myöhäis-, yö- ja sunnuntaivuoroja. Lisäksi kunta maksaa koulukuljetuksiin oikeutettujen perusopetusoppilaiden matkakustannukset ja subventoi yleisiä matkalippuja (Sipoolippu ja liityntälippu sekä Keski- Uudenmaan seutulippu ja Porvoon/Itä-Uudenmaan seutulippu).
    Porvoon Liikenne Oy on alustavasti ilmoittanut, että Kerava- Nikkilä-Söderkulla -reitin bussit voisivat kulkea maanantaista perjantaihin puolen tunnin välein päivisin (klo 7 - 17) ja kerran tunnissa iltaisin (klo 17 - 22). Tämä edellyttää, että kunta tukee liikennettä 50 000 eurolla vuodessa. Kymmenen edestakaista lauantaivuoroa maksaisi 16 000 euroa ja kymmenen sunnuntai- vuoroa 26 000 euroa vuodessa. Kesäliikennettä ei ole huomioitu tarjouksessa.
    Vuoden 2011 talousarvioesitykseen on varattu 45 000 euroa joukkoliikennekokeiluja varten. Tämä määräraha voitaisiin käyttää Kerava-Nikkilä-Söderkullan -reitin kehittämiseen.
    Talousarvioesitykseen sisältyy myös liikennesuunnittelijan palkkaaminen. Pikaisen joukkoliikenneselvityksen laatiminen on mahdollista esimerkiksi konsulttityönä, mikäli tähän myönnetään resursseja. Alueellinen palvelutasoselvitystyö käynnistyy kuntien osalta marraskuun alussa. Jo tässä vaiheessa tiedetään kuitenkin, että joukkoliikenneyhteyksien parantamiseen on panostettava huomattavia resursseja, mikäli kunta haluaa tarjota hyvän palvelu- tason asukkaille. Sipoo on laaja, suhteellisen hajanaisesti asuttu alue, jolla on tiheä tieverkko.
    Vt. talous- ja hallintojohtajan ehdotus
    Kunnanhallitus päättää, että kunta jatkaa neuvotteluja Porvoon Liikenne Oy:n kanssa Kerava-Nikkilä-Söderkullan -reitin linja- autovuorojen lisäämisestä.
    Kunnanhallitus antaa asian valtuustolle tiedoksi ja esittää, että aloite on täten loppuun käsitelty.
    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen
    Seuraavan kerran asiaa käsiteltiin kunnanhallituksessa 26.04.2011
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Ostoliikennesopimus ilta- ja viikonloppuvuorojen ajamisesta Kerava-Nikkilä-Söderkulla -reitillä vuosina 2011-2012 / Köptrafikavtal gällande kvälls- och veckoslutsturer på rutten Kervo-Nickby-Söderkulla åren 2011-2012
    1811/05.05.01/2011
    KH § 138
    Kunnanhallitus/Kommunstyrelsen 26.4.2011
    Valmistelija/Beredare: erikoissuunnittelija/specialplanerare Rita Lönnroth, rita.lonnroth@sipoo.fi, rita.lonnroth@sibbo.fi
    Elokuussa 2010 Yhteisen Sipoomme valtuustoryhmä jätti aloitteen Nikkilän ja Söderkullan välisten bussivuorojen lisäämisestä. Sen johdosta kunnanhallitus päätti jatkaa neuvotteluja Porvoon Liikenne Oy:n kanssa Kerava-Nikkilä-Söderkulla -reitin linja- autovuorojen lisäämisestä.
    Kouluvuoden aikana maanantaisin-perjantaisin kulkee Nikkilän ja Keravan välillä 10 edestakaista vuoroa ja Nikkilän ja Söderkullan välillä kulkee 11 edestakaista vuoroa. Nikkilästä lähtee viimeinen vuoro Keravalle klo 16.25 (Keravalta klo 16.50) ja Söderkullaan klo 17.10 (Söderkullasta klo 17.20).
    Porvoon Liikenne Oy on ilmoittanut, että yhtiö on valmis ajamaan maanantaisin-perjantaisin (ei pyhäpäivinä) kolme edestakaista iltavuoroa kouluvuoden aikana: Söderkullasta Nikkilän kautta Keravalle klo 18.10, 19.25 ja 20.40 sekä Keravalta Nikkilän kautta Söderkullaan klo 18.45, 20.00 ja 21.15. Linja-autot voivat ajaa Talmankaaren kautta. Veroton hinta on 240 euroa/ilta. Lipputulot jäävät liikennöitsijälle. Kunnan maksuosuus olisi noin 50 000 euroa (42 viikkoa x 240 euroa/ilta, veroton hinta).
    Lauantaisin ei Kerava-Nikkilä-Söderkulla -reitillä kulje busseja. Porvoon Liikenne Oy on ilmoittanut, että yhtiö on valmis ajamaan lauantaisin (ei pyhäpäivinä) kuusi edestakaista vuoroa kouluvuoden aikana: Söderkullasta Nikkilän kautta Keravalle klo 9.10, 10.25, 11.40, 13.40, 14.55 ja 16.10 sekä Keravalta Nikkilän kautta Söderkullaan klo 9.45, 11.00, 12.15, 14.15, 15.30 ja 16.45. Veroton hinta on 390 euroa/lauantai. Lipputulot jäävät liikennöitsijälle. Kunnan maksuosuus olisi noin 16 000 euroa (42 viikkoa x 390 euroa/lauantai, veroton hinta).
    Kunn.joht:n ehdotus
    Kunnanhallitus päättää tehdä ostoliikennesopimuksen Porvoon Liikenne Oy:n kanssa kolmen edestakaisen iltavuoron ajamisesta maanantaisin-perjantaisin ja kuuden edestakaisen päivävuoron ajamisesta Kerava-Nikkilä-Söderkulla -reitillä lauantaisin 16.8.2011 ja 2.6.2012 välisenä aikana. Kunnan maksuosuus on noin 66 000 euroa (veroton hinta). Lipputulot jäävät liikennöitsijälle. Uutta ostoliikennettä varten on varattu 45 000 euroa vuoden 2011 talous- arvioon. Kunta toivoo, että vuorot ajetaan Talmankaaren kautta.
    Kunta toivoo saavansa säännöllisesti raportit matkustajamääristä. Kunnanjohtajalle annetaan valtuudet hyväksyä ostoliikennesopimus ja tehdä siihen vähäisiä muutoksia.
    Pykälä tarkastetaan välittömästi.
    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen.
    Ehkä tämä selvittää kyseisen linjan viimeisimpiä kiemuroita

  5. #65
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1983

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jos matkahuollon hakuun kirjoittaa lähtöpaikaksi KERAVA ja määränpääksi NIKKILÄ, niin haku antaa ainoastaan vuorot Keravalta Nikkilään ma-pe 6.05/953, 7.05/953 ja 8.25/950. Nikkilästä Keravalle ainoa vuoro olisi ma-pe 16.25/953. Mutta jos hakuun laittaa esim. Kerava-Itäkeskus niin silloin esiin tulee muitakin Keravan ja Nikkilän väliä kulkevia vuoroja, kaikki vuorot löysin kuitenkin parhaiten osoitteesta Sipoo.fi/aikataulut, siellä oli kaikki linjan 950 vuorot, niitä olikin enemmän kuin olin kuvitellut:
    MH:n aikatauluhaussa paikkakuntien nimet ilman tarkempia lisäselitteitä tarkoittavat yleensä linja-autoasemaa, jossa on Matkahuolto tai asiamies. Linja 950:hän ei kouluvuoden aikana aja Ison Kylätien päässä olevan Nikkilän matkahuollon kautta, joten siksi ne eivät näy haussa. Palvelu kylläkin ehdottaa myös aikataulun välille Keravan asema - Nikkilä, Kuntala, jossa 950:llä on Nikkilään merkitty väliaika.

  6. #66

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Myös Korsosta Nikkilään menevälle linjalle voisi olla kysyntää kun matkakin on aika lyhyt ja linja palvelisi samalla myös Nikinmäen aluetta.

  7. #67

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Haa, HSL:n hallitus on tänään päättänyt, että Sipoo ja Kerava muodostavat yhden yhteisen sisäisen maksuvyöhykkeen. Jännittävä käänne. Ainoa merkittävä hyötyjä tästä tietysti on Nikkilä. Kuinka paljon Nikkilän ja Keravan välillä menee busseja?

  8. #68

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Kuinka paljon Nikkilän ja Keravan välillä menee busseja?
    Suuruusluokkaa tunnin välein: http://www.sipoo.fi/easydata/custome...ataulu_low.pdf

  9. #69
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Haa, HSL:n hallitus on tänään päättänyt, että Sipoo ja Kerava muodostavat yhden yhteisen sisäisen maksuvyöhykkeen. Jännittävä käänne. Ainoa merkittävä hyötyjä tästä tietysti on Nikkilä. Kuinka paljon Nikkilän ja Keravan välillä menee busseja?
    Kyllä toi Sipoo ja Kerava oli alusta lähtien suunniteltu yhdeksi sisäiseksi alueeksi, mun mielestä tällainen systeemi lisää eriarvoisuutta eri tariffialueiden välillä, jos kerran Sipoosta Keravalle saa matkustaa sisäisellä lipulla niin miksei sitten samalla tavalla voi matkustaa esim. Korsosta Keravalle? Kun kerran HSL-alueella pidetään vielä vuoteen 2014 asti tiukasti kiinni kuntarajoista, niin ei Sipoolle pitäisi antaa tässä mitään erikoisoikeutta!

  10. #70

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kyllä toi Sipoo ja Kerava oli alusta lähtien suunniteltu yhdeksi sisäiseksi alueeksi, mun mielestä tällainen systeemi lisää eriarvoisuutta eri tariffialueiden välillä, jos kerran Sipoosta Keravalle saa matkustaa sisäisellä lipulla niin miksei sitten samalla tavalla voi matkustaa esim. Korsosta Keravalle? Kun kerran HSL-alueella pidetään vielä vuoteen 2014 asti tiukasti kiinni kuntarajoista, niin ei Sipoolle pitäisi antaa tässä mitään erikoisoikeutta!
    Onhan Kauniaisillakin aina ollut sama erioikeus. Kerava on niin pieni vyöhykealueena, että eipä etu mikään suuri ole. Ei tuo keneltäkään pois ole. Minusta nykyisen mallin rajoitusten puitteissa ihan järkevä ratkaisu. Sipoolla on kuitenkin myös erikoisoikeus olla ainoa Helsingin naapurikunta, josta matka maksaa 3 vyöhykettä.

  11. #71
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Onhan Kauniaisillakin aina ollut sama erioikeus. Sipoolla on kuitenkin myös erikoisoikeus olla ainoa Helsingin naapurikunta, josta matka maksaa 3 vyöhykettä.
    Kauniaisen erioikeuden ymmärrän paremmin koska se on kunta kunnan sisällä ja lähes kaikki joukkoliikennettä käyttävät joutuvat ylittämään Espoon rajan, olisi kohtuutonta vaatia kaikkia Kauniaislaisia hankkimaan seutulippu. Samalla tavalla tuokin on eriarvoista että Kahden kunnan välillä pitää maksaa kolmesta vyöhykkeestä kun taas Sipoosta Keravan kautta Vantaalle pääsee kahden vyöhykkeen lipulla, ei kyllä tunnu oikeudenmukaiselta, mutta minkäs teet kun nykyinen systeemi on mikä on! Mielenkiinnolla odotan minkälainen siitä uudesta vyöhykepohjaisesta tariffiuudistuksesta oikein aikanaan tulee

  12. #72
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2540

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kauniaisen erioikeuden ymmärrän paremmin koska se on kunta kunnan sisällä ja lähes kaikki joukkoliikennettä käyttävät joutuvat ylittämään Espoon rajan, olisi kohtuutonta vaatia kaikkia Kauniaislaisia hankkimaan seutulippu. Samalla tavalla tuokin on eriarvoista että Kahden kunnan välillä pitää maksaa kolmesta vyöhykkeestä kun taas Sipoosta Keravan kautta Vantaalle pääsee kahden vyöhykkeen lipulla, ei kyllä tunnu oikeudenmukaiselta, mutta minkäs teet kun nykyinen systeemi on mikä on! Mielenkiinnolla odotan minkälainen siitä uudesta vyöhykepohjaisesta tariffiuudistuksesta oikein aikanaan tulee
    Aivan näin. Sanat veit suustani.

  13. #73
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Tässä on Sipoon linjanumerointi tämän hetkisten tietojen pohjalta
    760 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Itäinen Jokipuisto-Nikkilä
    760K Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Itäinen Jokipuisto-Nikkilä
    761 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Itäinen Jokipuisto
    761K Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Itäinen Jokipuisto

    762 Helsinki-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
    762B Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää

    763 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen
    763K
    Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen

    764 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia
    764K
    Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia

    765
    Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia-Mäntsälä
    765B Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia-Mäntsälä

    776 reitti sama.
    776K reitti sama.
    776B Nikkilä-Hinthaara-Porvoo
    777 Nikkilä-Kulloo-Porvoo

    830 reitti sama.
    830B Söderkulla-Hangelby-Kalkkiranta
    830V Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
    830K Helsinki-Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
    830S Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta-Box-Svartbäck
    830L Söderkulla-Eriksnäs

    835 reitti sama.
    835B Landbo-Gumbo-Söderkulla-Nikkilä
    835K Helsinki-Söderkulla-Gesterby-Nikkilä

    840,850 ja 870 samat reitit.
    845 Helsinki-Söderkulla-Porvoo-Askola-Pukkila

    950 reitti sama.
    950B Kerava-Nikkilä
    950K Kerava-Neulasniitty-Nikkilä
    950L Kerava-Nikkilä(LAS)
    950M Kerava-Mårsbackantie-Nikkilä-Söderkulla
    950T Söderkulla-Nikkilä-Kerava-Kotimäentie-Neulasniitty
    950V Talman koulu-Neulasniitty-Nikkilä

    951 Nikkilä-Söderkulla
    951A Nikkilä-Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
    951B Söderkulla-Eriksnäs

    953 reitti sama.

    955 Kitö-Box-Skogsby-Nikkilä
    955B Kitö-Boxby Skola
    955K Kalkkiranta-Box-Skogsby-Nikkilä
    955S Kitö-Svartbäck-Box-Skogsby-Nikkilä

    956 Söderkulla-Box-Skogsby-Nikkilä

    957 Nikkilä-Hindsby-Söderkulla-Box-Skogsby-Nikkilä
    957K Nikkilä-Hindsby-Söderkulla-Box-Svartbäck-Kitö
    957S Söderkulla-Boxby Skola-Svartbäck

    958 Söderkulla-Immersby-Gumbostrand-Eriksnäs-Söderkulla-Gesterby-Nikkilä
    958L Söderkulla-Gumbostrand-Immersby-Massby th

    959 Söderkulla-Eriksnäs-Immersby-Nikkilä

    962 Porvoo-Hinthaara-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
    962B Itäinen Jokipuisto-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
    962K Itäinen Jokipuisto-Koulukeskus-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää

    963 Itäinen Jokipuisto-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Kilpilahti

    964 Nikkilä-Jokimäki-Pornainen-Pohjois-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää

    972 Järvenpää-Rajakulma-Pohjois-Paippinen-Ketunaro-Pornainen

  14. #74
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Melko sekavalta vaikuttava linjanumerointi Sipooseenkin siis alkuvaiheessa saadaan, ei kuitenkaan läheskään niin järkyttävää kirjainhässäkkää kuin Kirkkonummella. Onneksi sentään Helsinki-Sipoo-välin linjat säilyvät aikalailla nykyisellään ilman älyttömiä kirjainvariaatioita

  15. #75

    Liittynyt
    16.07.2005
    Viestejä
    5

    oletus Vs: Sipoon liittyminen HSL:ään 1.1.2012

    Mielenkiintoinen numerointi HSL:ltä. Johtaa samalla siihen, että linja 964 on olemassa myös muualla, joskaan ei HSL:n toimivalta-alueella. Nimittäin Korsisaaren uusi yhden lähdön linja 964 välillä Nurmijärvi-Raala-Rannikonmäki-Hyrylä, vrt. http://www.korsisaari.fi/fi/lehdisto...18&uutinen=246 Toisaalta aikataulussa http://www.korsisaari.fi/fi/tuotteet...lut2/64-2.html se onkin ammoisten aikojen tunnuksella 636, mutta Matkahuollon haussa kuitenkin 964. Korsisaarelle tulee myös 967 välille Hyrylä-Palojoki-Nurmijärvi-Rajamäki (käytännössä linjan 637 loppupätkä Hyrylästä eteenpäin). Se sen sijaan on Matkahuollon haussa 937, joka olisikin loogisempi. Molemmat aloittavat 9.1.2012. Kummassakin on sama auto eli HelB:ltä ostettu KS 81 (ex HelB 9840, Scania OmniCity), jolla ajetaan Tuusulan sisäistä linjaa 64. Nämä uudet linjat ovat sen päivätauon hallisivuja matkustajakäytössä. Ajatus on ollut käyttää 900-sarjan poikittaislinjatunnuksia loogisesti päälinjojen tunnuksia mukaellen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Sipoon metro
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 83
    Viimeisin viesti: 30.09.2017, 13:11
  2. Sipoon ja Itä-Vantaan alueiden pakkoliitos Helsinkiin ja mahdollinen itämetron jatke
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 17:09
  3. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.07.2008, 10:30
  4. HKL: Sipoon joukkoliikennetutkimus valmistui
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.07.2008, 15:30
  5. Sipoon Linja Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 11.02.2006, 12:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •