Oikein mukavia kuvia Resiinalla. Bonusta siitä, että olet kuvannut sillalla olevaa junaa myötävaloon. Kauniit värit, syksyn lehdet, vedestä peilautuva juna. Hienoa!
SRS:n syysretkeltä
Kuvia albumissa
https://picasaweb.google.com/Resiina...eat=directlink
Juna video Helsinki-Nikkilä
http://youtu.be/WUg4HrcSJGg
ja päälle vielä bussivideo Nikkilä-Kerava
http://youtu.be/U0Rbhf9bqxA
Junamatka Helsingistä Nikkilään kesti vähän päälle puoli tuntia, ei pysähdytty Helsingin ja Nikkilän välillä yhdelläkään asemalla (Yksi pysähdys Tikkurilan tulovaihteella), tällä reissulla voitiin hyödyntää Sm 5 huippunopeutta eli 160 Km/h
Bussimatka Nikkilästä Keravalle kesti noin 15 min, minun lisäksi oli vain yksi matkustaja joka sekin jäi pois Talmankaaren ja Martinhkyläntien risteyksen luona olevalla pysäkillä eli kävelymatkan päässä vanhasta vanikon seisakkeesta.
Oikein mukavia kuvia Resiinalla. Bonusta siitä, että olet kuvannut sillalla olevaa junaa myötävaloon. Kauniit värit, syksyn lehdet, vedestä peilautuva juna. Hienoa!
"Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
– Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Itse ihmettelin kuinka linjalla 950 oli vuoro myös Lauantaina? Jos matkahuollon hakuun kirjoittaa lähtöpaikaksi KERAVA ja määränpääksi NIKKILÄ, niin haku antaa ainoastaan vuorot Keravalta Nikkilään ma-pe 6.05/953, 7.05/953 ja 8.25/950. Nikkilästä Keravalle ainoa vuoro olisi ma-pe 16.25/953. Mutta jos hakuun laittaa esim. Kerava-Itäkeskus niin silloin esiin tulee muitakin Keravan ja Nikkilän väliä kulkevia vuoroja, kaikki vuorot löysin kuitenkin parhaiten osoitteesta Sipoo.fi/aikataulut, siellä oli kaikki linjan 950 vuorot, niitä olikin enemmän kuin olin kuvitellut:
950 Kerava-Nikkilä
Ma-pe
6.05(953), 7.05(953), 7.25, 8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.15, 13.15, 14.15, 15.15, 16.50, 18.45, 20.00, 21.15
La
9.45, 11.00, 12.15, 14.15, 15.30, 16.45
950 Nikkilä-Kerava
ma-pe
7.08, 7.40, 8.30, 10.10, 11.10, 12.10, 13.10, 14.10, 15.10, 16.25(953), 18.25, 19.40, 20.55
La
9.25, 10.40, 11.55, 13.55, 15.10, 16.25
Eli on tuolla Nikkilän ja Keravan välillä jo nyt melko hyvä bussitarjonta mutta Mh:n matkahaku on aika harhaanjohtava jos hakee vain väliä Kerava-Nikkilä! Parannettavaa toki on linjan 950 vuorotarjonnassa, ruuhka-aikoina voisi ajaa tasaisin 30min välein ja Lauantailiikennettäkin voisi tihentää, tunnin vuoroväli yhdellä autolla onnistuisi hyvin kun matka-aika Keravan ja Nikkilän välillä on vain 15min.
Viimeisin muokkaaja aki; 09.10.2011 kello 16:51.
Sipoon kunnanvaltuusto 30.08.2010
Asiaa käsiteltiin sipoon kunnanhallituksssa 30.11.2010Alunperin kirjoittanut Sipoo
Seuraavan kerran asiaa käsiteltiin kunnanhallituksessa 26.04.2011Alunperin kirjoittanut Sipoo
Ehkä tämä selvittää kyseisen linjan viimeisimpiä kiemuroitaAlunperin kirjoittanut Sipoo
MH:n aikatauluhaussa paikkakuntien nimet ilman tarkempia lisäselitteitä tarkoittavat yleensä linja-autoasemaa, jossa on Matkahuolto tai asiamies. Linja 950:hän ei kouluvuoden aikana aja Ison Kylätien päässä olevan Nikkilän matkahuollon kautta, joten siksi ne eivät näy haussa. Palvelu kylläkin ehdottaa myös aikataulun välille Keravan asema - Nikkilä, Kuntala, jossa 950:llä on Nikkilään merkitty väliaika.
Myös Korsosta Nikkilään menevälle linjalle voisi olla kysyntää kun matkakin on aika lyhyt ja linja palvelisi samalla myös Nikinmäen aluetta.
Haa, HSL:n hallitus on tänään päättänyt, että Sipoo ja Kerava muodostavat yhden yhteisen sisäisen maksuvyöhykkeen. Jännittävä käänne. Ainoa merkittävä hyötyjä tästä tietysti on Nikkilä. Kuinka paljon Nikkilän ja Keravan välillä menee busseja?
Suuruusluokkaa tunnin välein: http://www.sipoo.fi/easydata/custome...ataulu_low.pdf
Kyllä toi Sipoo ja Kerava oli alusta lähtien suunniteltu yhdeksi sisäiseksi alueeksi, mun mielestä tällainen systeemi lisää eriarvoisuutta eri tariffialueiden välillä, jos kerran Sipoosta Keravalle saa matkustaa sisäisellä lipulla niin miksei sitten samalla tavalla voi matkustaa esim. Korsosta Keravalle? Kun kerran HSL-alueella pidetään vielä vuoteen 2014 asti tiukasti kiinni kuntarajoista, niin ei Sipoolle pitäisi antaa tässä mitään erikoisoikeutta!
Onhan Kauniaisillakin aina ollut sama erioikeus. Kerava on niin pieni vyöhykealueena, että eipä etu mikään suuri ole. Ei tuo keneltäkään pois ole. Minusta nykyisen mallin rajoitusten puitteissa ihan järkevä ratkaisu. Sipoolla on kuitenkin myös erikoisoikeus olla ainoa Helsingin naapurikunta, josta matka maksaa 3 vyöhykettä.
Kauniaisen erioikeuden ymmärrän paremmin koska se on kunta kunnan sisällä ja lähes kaikki joukkoliikennettä käyttävät joutuvat ylittämään Espoon rajan, olisi kohtuutonta vaatia kaikkia Kauniaislaisia hankkimaan seutulippu. Samalla tavalla tuokin on eriarvoista että Kahden kunnan välillä pitää maksaa kolmesta vyöhykkeestä kun taas Sipoosta Keravan kautta Vantaalle pääsee kahden vyöhykkeen lipulla, ei kyllä tunnu oikeudenmukaiselta, mutta minkäs teet kun nykyinen systeemi on mikä on! Mielenkiinnolla odotan minkälainen siitä uudesta vyöhykepohjaisesta tariffiuudistuksesta oikein aikanaan tulee![]()
Tässä on Sipoon linjanumerointi tämän hetkisten tietojen pohjalta
760 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Itäinen Jokipuisto-Nikkilä
760K Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Itäinen Jokipuisto-Nikkilä
761 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Itäinen Jokipuisto
761K Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Itäinen Jokipuisto
762 Helsinki-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
762B Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
763 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen
763K
Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen
764 Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia
764K
Helsinki-Lahdenväylä-Kuninkaanmäki-Nikinmäki-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia
765
Helsinki-Lahdenväylä-Jokivarsi-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia-Mäntsälä
765B Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Halkia-Mäntsälä
776 reitti sama.
776K reitti sama.
776B Nikkilä-Hinthaara-Porvoo
777 Nikkilä-Kulloo-Porvoo
830 reitti sama.
830B Söderkulla-Hangelby-Kalkkiranta
830V Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
830K Helsinki-Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
830S Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta-Box-Svartbäck
830L Söderkulla-Eriksnäs
835 reitti sama.
835B Landbo-Gumbo-Söderkulla-Nikkilä
835K Helsinki-Söderkulla-Gesterby-Nikkilä
840,850 ja 870 samat reitit.
845 Helsinki-Söderkulla-Porvoo-Askola-Pukkila
950 reitti sama.
950B Kerava-Nikkilä
950K Kerava-Neulasniitty-Nikkilä
950L Kerava-Nikkilä(LAS)
950M Kerava-Mårsbackantie-Nikkilä-Söderkulla
950T Söderkulla-Nikkilä-Kerava-Kotimäentie-Neulasniitty
950V Talman koulu-Neulasniitty-Nikkilä
951 Nikkilä-Söderkulla
951A Nikkilä-Söderkulla-Eriksnäs-Hangelby-Kalkkiranta
951B Söderkulla-Eriksnäs
953 reitti sama.
955 Kitö-Box-Skogsby-Nikkilä
955B Kitö-Boxby Skola
955K Kalkkiranta-Box-Skogsby-Nikkilä
955S Kitö-Svartbäck-Box-Skogsby-Nikkilä
956 Söderkulla-Box-Skogsby-Nikkilä
957 Nikkilä-Hindsby-Söderkulla-Box-Skogsby-Nikkilä
957K Nikkilä-Hindsby-Söderkulla-Box-Svartbäck-Kitö
957S Söderkulla-Boxby Skola-Svartbäck
958 Söderkulla-Immersby-Gumbostrand-Eriksnäs-Söderkulla-Gesterby-Nikkilä
958L Söderkulla-Gumbostrand-Immersby-Massby th
959 Söderkulla-Eriksnäs-Immersby-Nikkilä
962 Porvoo-Hinthaara-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
962B Itäinen Jokipuisto-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
962K Itäinen Jokipuisto-Koulukeskus-Nikkilä-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
963 Itäinen Jokipuisto-Nikkilä-Linnanpelto-Pornainen-Kilpilahti
964 Nikkilä-Jokimäki-Pornainen-Pohjois-Paippinen-Rajakulma-Järvenpää
972 Järvenpää-Rajakulma-Pohjois-Paippinen-Ketunaro-Pornainen
Melko sekavalta vaikuttava linjanumerointi Sipooseenkin siis alkuvaiheessa saadaan, ei kuitenkaan läheskään niin järkyttävää kirjainhässäkkää kuin Kirkkonummella. Onneksi sentään Helsinki-Sipoo-välin linjat säilyvät aikalailla nykyisellään ilman älyttömiä kirjainvariaatioita
Mielenkiintoinen numerointi HSL:ltä. Johtaa samalla siihen, että linja 964 on olemassa myös muualla, joskaan ei HSL:n toimivalta-alueella. Nimittäin Korsisaaren uusi yhden lähdön linja 964 välillä Nurmijärvi-Raala-Rannikonmäki-Hyrylä, vrt. http://www.korsisaari.fi/fi/lehdisto...18&uutinen=246 Toisaalta aikataulussa http://www.korsisaari.fi/fi/tuotteet...lut2/64-2.html se onkin ammoisten aikojen tunnuksella 636, mutta Matkahuollon haussa kuitenkin 964. Korsisaarelle tulee myös 967 välille Hyrylä-Palojoki-Nurmijärvi-Rajamäki (käytännössä linjan 637 loppupätkä Hyrylästä eteenpäin). Se sen sijaan on Matkahuollon haussa 937, joka olisikin loogisempi. Molemmat aloittavat 9.1.2012. Kummassakin on sama auto eli HelB:ltä ostettu KS 81 (ex HelB 9840, Scania OmniCity), jolla ajetaan Tuusulan sisäistä linjaa 64. Nämä uudet linjat ovat sen päivätauon hallisivuja matkustajakäytössä. Ajatus on ollut käyttää 900-sarjan poikittaislinjatunnuksia loogisesti päälinjojen tunnuksia mukaellen.