Tätä aihetta on käsitelty jo viestiketjun http://jlf.fi/f12/5455-talviliikenne-2011-2012-a/ sivulla 4, viesteissä 58-60.
Tulipa mieleeni, että minkä takia linja 248 katkaistiin kaksi vuotta sitten Lähderantaan, vaikka se oli ajanut jo pitkään Jupperiin? Liekö syynä ajoaika vai säästötavoitteet? Mielestäni olisi helpompaa, niin matkustajien kuin kuljettajienkin kannalta, että linjat 247/A ja 248A lakkautettaisiin, jolloin olisi vain linja 248/K Elielinaukio-Jupperi kuten ennenkin. Suurin osa 247:n ja 248:n vuoroista on jo nykyisinkin A-vuoroja.
Viimeisin muokkaaja Joonas Pio; 16.10.2011 kello 21:06.
Tätä aihetta on käsitelty jo viestiketjun http://jlf.fi/f12/5455-talviliikenne-2011-2012-a/ sivulla 4, viesteissä 58-60.
HSL:n Liikennöintisuunnitelmassa 2010-2011 kirjoitetaan näin linjoista 231, 248 ja 270:
Kesäliikenne:
Vähennetään säästösyistä ja linjan 248 lyhentämisestä johtuen yksi autopäivä kesän arkiliikenteestä sekä Lauantailiikenteestä.
Ruuhka-ajan vuoroväli linjojen 231, 248 ja 270 yhteisellä osuudella Helsingin ja Leppävaaran välillä pitenee enimmillään n. 10 minuuttiin. Lauantailiikenne ajetaan samoilla suoritteilla kuten talvella 2009-2010, jolloin linjan 248 lyhentämisen takia vähennettiin yksi autopäivä.
Samaan aikaanhan tehtiin muitakin muutoksia Laaksolahden alueella eli e24:n reittimuutos (toteutui lopulta vasta myöhemmin) sekä e25:n tarjonnan lisäys ja reittimuutos Laaksolahdentielle korvaamaan 248:n reittiosuutta. 231:llä muutettiin lähes kaikki vuorot K-reitille, mikä lisäsi ajoaikaa eli käytännössä tämä kasvanut ajoaika "otettiin" 248:n lyhentyneeltä ajoajalta (Eliel - Lähderanta). Nyt taas 231:llä on K-vuoroja vähennetty, mikä taas on mahdollistanut 248:n päiväliikenteen vuorojen muuttamisen A-vuoroiksi. Käsittääkseni nämä muutokset suuntaan tai toiseen ovat myöskin osaltaan mahdollistaneet paremman synkronoinnin kaikilla 231-270 linjoilla Leppävaara - Elielinaukio -välillä.
Paljon kiitoksia näistä tiedoista akille ja JT:lle.![]()