Ongelma on enemmänkin siinä, että suurimmat matkustajamäärät yöbusseissa on noin kello 3.45-4.15, enkä itse koe ainakaan kovin järkeväksi tilata jokaiselle bussille yhden kierroksen ajaksi tupla-autoa. Toki koko yön ajavat nivelet varmasti helpottaisivat ainakin seuraavilla linjoilla:
- h02N - usein istumapaikat täynnä jo kello kolmen aikaan, joten lienee sanomattakin selvää, että "ruuhka-aikana" tilaa ei ole läheskään tarpeeksi.
- h03N - sama tilanne kuin h02N:llä. Tosin tämä voi johtua kyseisen linjan lähtölaiturista: joka toinen kun kysyy, meneekö tämä Mäkelänkatua, jonoa ehtii kertyä koko ajan vain enemmän.
- h06N - Helsingin sisäisistä Rtorilta lähtevistä yölinjoista "ruuhka-aikana" ehkä se kuormittunein.
- h90N & h96N - viimeiset lähdöt usein todella kuormittuneita.
- Linjoista 100N-140N ei itselläni tietoa.
- Linjalla 700N viimeinen lähtö usein todella kuormittunut.
Varsinkin h02N:llä näkisin niveleiden käytön siis todella tervetulleena. Tällöin tosin ongelmana ovat(ko?) Elielin peruutuslaiturit - muistan joskus jostain lukeneeni ettei Kampin terminaalista lähteviä lähtöjä saa ajaa nivelbusseilla. Toki voi johtua myös siitä, että Kampin terminaali sijaitsee maan alla.