Sivu 12 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 166-180/191

Viestiketju: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

  1. #166
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1318

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Mielestäni kasvavalle väestölle olisi hyvä saada paremmat palvelut jo alussa. Mielestäni hyvä ratkaisu voisi olla lisätä 435:lle vastakkaiseen ajosuuntaan K-vuoroja, jotka voisivat kulkea reittiä: Koskelo-Röyläntie-Punametsäntie-Suopurontie-Niipperintie ja siitä nykyreitilleen. Niitä voisi olla vaikka edes kolme aamulla Koskelosta Elielille ja kolme Elieliltä Koskeloon. Näin myös Niipperiläiset pääsisivät suoraan Martinlaakson suuntaan ja Hämeenlinnanväylän varrelle. Onhan tuossa hieman ongelmallista pitkä matka välillä Koskelo Punametsä, jolla on nykyisellään hyvin vähän asutusta. Kyllä sentään Kivipylvääntiellä Bodomissa on pieni taajama, mutta jossa ei kuitenkaan kovin paljoa väkeä asu.
    Tuo vaatisi vähintään pari lisäautoa, koska nykyisellään 435:n autot ajavat toiseen suuntaan linjana 315. Hintalappu siis joitakin satojatuhansia euroja per vuosi. Seudun joukkoliikennesuunnitelmassa 2010 - 2014 tuonne kaavailtiin uutta liityntälinjaa Perusmäestä Martinlaaksoon. Varmaan jossain vaiheessa jotain lisätarjontaa on tulossa, mutta taitaa 29 riittää vielä pitkään. Helsingin keskustaan tuolla 29 + juna -yhteydellä kuitenkin pääsee suunnilleen samassa ajassa kuin 435:lla pääsisi.

  2. #167

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Tuo vaatisi vähintään pari lisäautoa, koska nykyisellään 435:n autot ajavat toiseen suuntaan linjana 315. Hintalappu siis joitakin satojatuhansia euroja per vuosi. Seudun joukkoliikennesuunnitelmassa 2010 - 2014 tuonne kaavailtiin uutta liityntälinjaa Perusmäestä Martinlaaksoon. Varmaan jossain vaiheessa jotain lisätarjontaa on tulossa, mutta taitaa 29 riittää vielä pitkään. Helsingin keskustaan tuolla 29 + juna -yhteydellä kuitenkin pääsee suunnilleen samassa ajassa kuin 435:lla pääsisi.
    Voisihan sitä saada 29:lle vaikka pätkän Kehä III:sta kulkevia vuoroja. 29:hän voisi Leppävaarasta tullessaan jatkaa 25A:n tavoin kohti Högnäsiä, mutta kääntyä sitten Kehä III:lle ja poistua siitä Koskelonsiltaa pitkin näin päätyen vanhalle reitilleen. Tämä pätkä Kehä III:sta Espoon karttapalvelusta mitattuna on siinä 3100 metriä pitkä. Tämä ei vielä lisäisi kustannuksia, mutta ongelmaksi voisi muodostua palvelun heikkeminen siltä osuudelta, millä 29 kulkisi Kehä III:sta. Ratkaisu ongelmaan voisikin olla 20:n jatkaminen Vanhaankartanoon nykyiselle 315:n pysäkille. Siten on tietenkin vielä Karamzinin koulu Järvenperässä, jonne mahdollisesti on 29:llä menijöitä ja nämä voivat tarvita perusvuoroja.

    29:llä kun on vielä ne T-vuorotkin, jolla matkan Leppävaarasta Perusmäen pysäkille on linjaoppaassa merkattu 40 minuuttia. Matkustinkin itse asiassa Perusmäelle juuri T-vuorolla ja kyllähän siinä tuo aika matkaan vierähtikin vielä keskipäivälläkin. 29:lle matka-ajaksi on merkattu 6 minuuttia vähemmän. Melko kauan sekin. Reittioppaasta katsoen tyypillinen matkankesto Kaivokadulta Perusmäelle iltapäivän ruuhka-aikaan on 1 h 08 min - 1h 16 min ja osa matkoista suositellaan tehtävän yhdistelmällä 324 + 29 vaihtaen Niipperissä. Monet varmasti valitsevat autolla kulkemisen joukkoliikenteellä kulkemisen sijaan ja tuonne sitten rakennetaan pientaloaluetta ja vielä kaavoitetaan lisää.

  3. #168
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Syksyn linjastouudistus taas otsikoissa:

    Bussiuudistuksesta murhaavaa palautetta

  4. #169

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Kummallista, että otsikossa puhutaan murhaavasta palautteesta, mutta juttu käsittelee kuitenkin matkustajamäärien muutoksia eikä palautetta.

  5. #170
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Mä vieroksun jutussa noita prosenttilukujen esittämisiä. Onhan se kiva, että bussin 24 matkustajamäärä on noussut 66%, mutta jos se merkitsee kymmenen nousijan sijaan 17 nousijaa, niin kuinka merkittävästä absoluuttisesta määrästä on lopulta kyse? HSL:stä diplomaattisesti kerrotaan, että kaikki matkustajat ovat mahtuneet kyytiin

    Hyvää oli bussin 17 matkustajamäärä: kuusi nousijaa per lähtö. Saisikohan tuon pois jo kesäliikennekauden alusta?

    Bussien 16 ja 55 reittien vaihto keskenään Sörnäinen–Kruununhaka-alueella on perusteltua. Koskelasta lie tarvetta yhteydelle Hakaniemeen, sen sijaan Kuliksesta vastaava yhteys toteutuu jo metrolla.

    Munkkivuoressa koetaan bussin 18 kaksisuuntainen lenkki ahtaaksi. Miten se mahtaa käytännössä toimia kuljettajien ja suunnittelun näkökulmasta?
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  6. #171

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Munkkivuoressa koetaan bussin 18 kaksisuuntainen lenkki ahtaaksi. Miten se mahtaa käytännössä toimia kuljettajien ja suunnittelun näkökulmasta?
    No ei se varmaan sen ahtaampi ole kuin H52:llekaan joka on kulkenut Ulvilantietä molempiin suuntiin ties kuinka kauan Mutta kuljettajille on ärsyttävää käydä Muusantorilla molempiin suuntiin mennessä...

  7. #172
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Eteläisen kantakaupungin joukkoliikennesuunnitelma 2011

    Aika yllättävää että linjan h24 matkustajamäärät ovat kasvaneet radikaalisti, sen sijaan linjalla h17 ei ole ollut kuin keskimäärin 6 matkustajaa lähtöä kohden, tämä nyt ei ollut mikään yllätys. Linjan h68 suosio on kasvanut kun reitti siirrettiin Sörnäisten rantatieltä Hämeentielle, sen sijaan h55:n uuteen reittiin ei olla tyytyväisiä. Kannattaisikin vakavasti harkita vaihtoehtoa että linjan h55 reitti palautettaisiin takaisin Hämeentielle ja h16 laitettaisiin ajamaan Liisankadun kautta. Linjojen h14 ja h18 yhteisellä osuudella on ollut tahdistusongelmia minkä takia bussit kuormittuvat epätasaisesti, en usko että tätä ongelmaa pystytään mitenkään kunnolla ratkaisemaan niin kauan kun bussit ovat muun autoliikenteen armoilla, Kantakaupungin ahtaat kadut ja muun liikenteen aiheuttamat ruuhkat yksinkertaisesti estävät busseja ajamasta tasaisin väliajoin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 24.09.2012 kello 18:58. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  8. #173
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Mutta kuljettajille on ärsyttävää käydä Muusantorilla molempiin suuntiin mennessä...
    Ei aina oikein jaksa ymmärtää, että työn tekeminen ohjeiden mukaan harmittaa ja ärsyttää...

  9. #174

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    734

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Ei aina oikein jaksa ymmärtää, että työn tekeminen ohjeiden mukaan harmittaa ja ärsyttää...
    En kommentoi juuri tätä tapausta, mutta välillä säännöt ja ohjeet eivät ole tarkoituksenmukaisia ja se ärsyttää, vaikka työstä muuten pitääkin.

  10. #175
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    En kommentoi juuri tätä tapausta, mutta välillä säännöt ja ohjeet eivät ole tarkoituksenmukaisia ja se ärsyttää, vaikka työstä muuten pitääkin.
    HSL -alueella toimii noin 3500 bussinkuljettajaa. Kaikkien mielestä säännöt ja ohjeet eivät ikinä ole jossakin kohtaa tarkoituksenmukaisia. Aika turhaa hankkia itselleen stressiä tuollaisesta, mennään niillä pelimerkeillä jotka ovat käytössä.
    Enkä nyt tarkoita nimenomaan sinua.
    Jos on parannusehdotuksia, niin ne kannattaa tehdä työnantajalle ja / tai HSL:lle, eikä kehittää omia "luovia" ratkaisuja, joita myös tapahtuu. Tosin usein kokonaisuuden kannalta ehdotukset eivät välttämättä ole järkeviä. Asioissa tuppaa olemaan monia erilaisia näkökohtia.
    Viimeisin muokkaaja Samppa; 24.09.2012 kello 19:35.

  11. #176

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Bussien 16 ja 55 reittien vaihto keskenään Sörnäinen–Kruununhaka-alueella on perusteltua. Koskelasta lie tarvetta yhteydelle Hakaniemeen, sen sijaan Kuliksesta vastaava yhteys toteutuu jo metrolla.
    Tarkoitat siis sanoa, että olisi perusteltua?

    55:llä olisi kyllä Liisankadun-reitilläkin ihan riittävän hyvä yhteys Hakaniemeen, jos Hakaniemenrannassa olisi pysäkit. Ilmeisesti etelän suuntaan siinä pysähdytään epävirallisesti (näin täällä foorumilla kerrottiin), mutta pohjoiseen kai puuttuu koko pysäkki.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 19:49 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:45 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kannattaisikin vakavasti harkita vaihtoehtoa että linjan h55 reitti palautettaisiin takaisin Hämeentielle --
    Miksi se pitäisi palauttaa Hämeentielle asti, kun se voisi ajaa Merihaan läpikin Hakaniemenrantaan? Ja mikä linja sitten laitettaisiin Hermanniin?

  12. #177
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    lähes yllättävää että h68:n matkustajamäärä hämeentiellä on lisääntynyt samassa kun h55:n matkustajat vähenivät kun kiertää alueen (Hämeentie) jossa matkustajat ovat
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  13. #178
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Voipi olla, että tuo 17 olisi parempi ajaa pikkubusseilla ja harventaa hieman vuoroväliä. Tai sitten ajaa alas heti kesän alusta..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  14. #179
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Miksei linjaa h55 jatketa Viiskulmaan, sehän korvaisi 17:n täysin? Vaihtoyhteys 14/18-runkolinjaan tulisi kaupan päälle kantakaupungin itälaidoilta länsilaidoille matkustaville ja Koskelalaiset saavat vaihdottoman Kamppi-yhteytensä takaisin. Ei niitä busseja Kamppiin paljoa mene Hermannin ja Kumpulan alueeltakaan. Ruuhka-ajan ulkopuolella riittäisi Viiskulman sijaan eteläpäättärinä Kampintori, Viiskulmaan pääsisi silloinkin lähes yhtä nopeasti 14/18:n vaihtamalla. Tuskin 1 bussilinja+1 raitiolinja on liikaa Simonkadulle, kun 65A+66A poistuvat pian keskuudestamme. Edes nytkään niiden ei edes tarvitsisi ajaa metron kanssa samaa reittiä koko matkaa vaan voisivat mennä vaikka kurvin metriksen ja Pasilan aseman kautta Lauttasaarta kohti.

  15. #180
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: HSL:n liikennemuutokset, kesä 2012 - kesä 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    No ei se varmaan sen ahtaampi ole kuin H52:llekaan joka on kulkenut Ulvilantietä molempiin suuntiin ties kuinka kauan
    LOL vaan sinnekin. 52 kulkee hiukkasen pal harvemmin kuin 18.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tarkoitat siis sanoa, että olisi perusteltua?
    En tarkoita vaan ennustan, että näin tulee käymään.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Miksei linjaa h55 jatketa Viiskulmaan, sehän korvaisi 17:n täysin?
    Koska silloin 55 ei pysyisi aikataulussa, kun sen pitäisi kulkea hankalan Kaivo-Simon läpi.

    17:n korvaisi erinomaisesti se, että 1A kulkee päiväsaikaan 20 min välein. Maksaa yhden ruuhkavuoron muuttamisen kokopäiväiseksi ja mahdollistaa tasaisen 20 min vuorovälin. Tätä en toki rohkene ennustaa, sillä sehän merkitsisi raitioliikenteen laajentamista, kun taas HSL:n käytäntö on koko lailla päinvastainen. Mutta kyllä mulle riittää ihan sekin, että lakkautetaan 17 eikä mitään tule tilalle.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2011
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 19.09.2011, 19:44
  2. HSL:n liikennemuutokset, kesä 2010 - kesä 2011
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 23.12.2010, 09:09
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2010
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 10.10.2010, 14:03
  4. HSL:n liikennemuutokset, kevät - kesä 2010
    kirjoittanut a__m foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 04.04.2010, 00:13
  5. Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 11.08.2007, 15:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •