Itsestäni ei nykyinen jako seutulinjoihin ja sisäisiin linjoihin tunnu mitenkään hankalalta hahmottaa, on helppo muistaa että 300-sarjan busseilla pääsee Vihdintien suuntaan ja 400-sarjan bussit ajavat suoraan Hämeenlinnanväylää, 500-sarja taas on poikittaislinjoja. Sama periaate toistuu myös kuntien sisäisillä linjoilla jossa jokaisella linjakymmenyksellä on oma pääsuunta, mielestäni tämä on aikojen kuluessa hyvin muodostettu systeemi jota ei kannata lähteä perinpohjaisesti muuttamaan. Jos koko HSL-alueen linjasto haluttaisiin jostakin syystä mahduttaa esim. välille 1-200, vaatisi se koko linjanumeroinnin täydellistä uudistamista, mitä hyötyä nykyiseen numerointiin verrattuna olisi esimerkiksi Vantaalaiselle siitä jos jatkossa tuttu sisäinen linja 51 olisi vaikkapa 134 tai Espoossa 18 olisikin 220?