NF 667 limeraidassa, liekö ollut kauankin?![]()
Nobina 747 silmiähivelevän kirkkaassa limeraidassa, havainto juuri äsken 731:ltä.
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
NF 667 limeraidassa, liekö ollut kauankin?![]()
nobina 724 on nobina värityksessä
Minkä takia muutama Nobinan auto on tällaisissa väreissä?
--
![]()
Luulisin, että HSL vaatii, että vain HSL-alueelle uutena hankittaviin busseihin pitää maalata tilaajavärit.
Juuri näin. Jos katsoo alkuperäistä päätöstä http://hsl01.hosting.documenta.fi/cg...m&id=2010240-3, niin vaatimus koskee vain uusia siirtymäajan, joka kestää 9-16 vuotta, jonka jälkeen tilaajaväritys vaaditaan kaikilta busseilta. En kylläkään tiedä onko siirtymäajan lopetusajankohdasta tehty päätöstä, tai jos sellainen aijotaan erikseen tehdä.
623 on myös Nobinan väreissä(vakiauto linjalla 227)
Kyllä sopimuksiin tulevat elokuun 2011 jälkeen rekisteröidyt käytettynäkin hankitut autot tulee olla tilaajavärityksessä. Pohjolan Liikenteellä on tällä hetkellä kaksi uudempaa Scalaa PL:n väreissä Länsimetron liikenteessä, siellähän ei tarvitse tällä hetkellä kaikkia vaatimuksia täyttää.
Eikös tässä ollut tilaane siitä, että Nobina ei saanut uusia busseja hankituksi ennen voittamaansa liikenteen aloittamista, joten hankki käytettyjä. Se, miksi niitä käytetään edelleen, kyllä ihmetyttää.
"Huoltoaseman baarissa istuvat miehet ovat tulleet työmailta kahville. He käskevät katsoa maantien varren bussipysäkkejä. Tosi hienoja. Niillä vain ei pysähdy yhtäkään bussia."
Millä tavoin Norjan ETA-jäsenyys vaikuttaa tulliasioihin tällaisissa kuvioissa?