Puuttuva julkinen liikenne

Liittynyt
4 Heinäkuu 2005
Viestit
1,069
Onko nykyisellä HSL-alueella + Sipoo paikkoja johon ei ole minkäänlaista julkista liikennettä, ei edes yhtä päivittäistä arkivuoroa. Espoossa pn ainakin Sorvalampi, Keravalla Pohjois Kaskela. Mitä muita vastaavallaisia paikkoja löytyy ?
 
Espoo ainaki Nissinmäki, sinne ei mene enään mitään, toki jos viitsii kävellä, niin tavoittaa kyllä paikan. Tämä Bassenkylään on ollut solmu jonne ei mene mitään, kohta menee.
 
Pitäjänmäellä on Marttila missä ei ole koskaan ajanut mitään joukkoliikennettä. Hyvin siellä lähialuelinja pystyisi kulkemaan muttei ole koskaan sellaista edes suunniteltu.
 
Pitäjänmäellä on Marttila missä ei ole koskaan ajanut mitään joukkoliikennettä. Hyvin siellä lähialuelinja pystyisi kulkemaan muttei ole koskaan sellaista edes suunniteltu.

Marttilasta aika kohtuullisesti kävelee Vihdintien, Kaupintien ja Pitäjänmäentien pysäkeille.
 
Kivenlahden metron liityntälinjaston suunnitelmassa alkaa joukkoliikennepalvelu Saunalahden luoteispuolella sijaitsevalle Kallvik-nimiselle haja-asutusalueelle, johon ei ole tällä hetkellä näköjään lainkaan joukkoliikennettä koululaisvuorojenkaan muodossa. https://hslmetrokivenlahteen.blogspot.com/2020/12/metro-kivenlahteen-linjastoluonnos_64.html Asutusta on sen verran vähän, ettei kokopäiväinen joukkoliikenne ole perusteltua, joten sitä lienee tulossa lisää. Haja-asutusaluetta, jossa on jonkin verran asutusta, mutta jonne ei mene koululaisvuoroja, pystyy bongaamaan helposti kun katselee, missä on asutusta mutta ei näy pysäkkejä. Tällaista on esimerkiksi

- Siuntion Lieviöntiellä ja Karhusuontiellä
- Kirkkonummella Siikaranta, Hvitträskin eteläpuolella (ml. Hvitträskin ateljee, joka kyllä ansaitsisi joukkoliikennettä), Petäjäjärven länsi- ja pohjoispuolella ja Morsfjärdintien varrella,
- Espoossa Espoon kartanon pohjoispuolella Peringissä,
- Tuusulassa Tuusulanjärven länsipuolella ja Linjatien, Jäniksenlinnantien ja Vanhankylän koulutien varrella
- Sipoossa Savijärvi, Byända ja Nuottakodantien, Martiksentien, Brusaksentien, Hommanäsintien, Linnanpellontien (1491) ja Herralantien varrella.

Sitten on jonkin verran todella syrjäistä asutusta, mutta noissa asuu ainakin joitain kymmeniä asukkaita.

Saarista, joilla on suht paljon rakennuksia, ainakaan Villinkiin ei mene laivaliikennettä.
 
Marttilasta aika kohtuullisesti kävelee Vihdintien, Kaupintien ja Pitäjänmäentien pysäkeille.

Pitää paikkaansa mutta kun varsin monilla muilla aluella kierrellään pikku teillä vaikka isommat väylät ovat lähellä. Esim. 36:lla on pari aivan turhaa pistoa Konalantieltä ja Pajamäessä on vain kaksi katua mutta molemmilla on joukkoliikennettä kun 201 kulkee Poutamäentien kautta.
 
Kivenlahden metron liityntälinjaston suunnitelmassa alkaa joukkoliikennepalvelu Saunalahden luoteispuolella sijaitsevalle Kallvik-nimiselle haja-asutusalueelle,


- Kirkkonummella Siikaranta, Hvitträskin eteläpuolella (ml. Hvitträskin ateljee, joka kyllä ansaitsisi joukkoliikennettä),

Kallviikiin (Saunaniemeen) vie sen verran kapea, ja huonokuntoinen tie, jottei sinne ole ollut järkevää perustaa linjaa. Jokaisella vähintään 50k€ auto


Vastahan tuo ennen 2010-luvun alkua loppui hvitträskin linja, sitä ennen sinne ajettiin vuosikymmeniä.
 
Helsingissä yli 800m päähän julkisista jääviä paikkoja (pl. saaret ilman maayhteyttä) tulee mieleen Jätkäsaaren lounaiskulma, Kalkkivuoren alue Puistolassa, Kuninkaantammentie lähes kokonaisuudessaan, Nuottasaari, Pyysaari, Rajasaari, Repossaari, Skatanniemi ja Vattunokka.
 
Pitää paikkaansa mutta kun varsin monilla muilla aluella kierrellään pikku teillä vaikka isommat väylät ovat lähellä. Esim. 36:lla on pari aivan turhaa pistoa Konalantieltä ja Pajamäessä on vain kaksi katua mutta molemmilla on joukkoliikennettä kun 201 kulkee Poutamäentien kautta.

Mitkä ne turhat pistot 36:lla on konalantieltä ?
 
Kalkkivuoren alue Puistolassa

Jännä ettei tuonne mene lähibussia. Yleensä sellaisia on perustettu paljon matalammallakin kynnyksellä.

---------- Viestit yhdistetty klo 17:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:53 ----------

Vastahan tuo ennen 2010-luvun alkua loppui hvitträskin linja, sitä ennen sinne ajettiin vuosikymmeniä.

Okei. Ilmeisesti matkustajia ei sitten ole tarpeeksi joukkoliikenteen ajamista varten. Kirkkonummen Siikarantaan, Tuusulanjärven länsipuolelle ja tielle 1491 on myös ollut aikaisemmin säännöllinen bussiliikenne.
 
Takaisin
Ylös