Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/92

Viestiketju: Istumapaikat vs. seisomapaikat

  1. #61
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    (tuttu ratikoista)
    Tähän onkin pakko kommentoida että tuo on toinen syy miksi vältän ratikkaa parhaani mukaan. Sen lisäksi että matkanteko on toivottoman hidasta se täytyy vielä yleensä seistä.

  2. #62

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: Istumapaikat vs. seisomapaikat

    Ratikoissa on turhan täyttä nykyisine seisomapaikkoineen ilman Koalaakin. Siksi pitäisi olla enemmän seisomatilaa, että mahtuisi olemaan. Ihannemaailmassa kaikkialle pääsisi istumapaikalla vaihdotta metrossa, mutta tosimaailmassa pitää priorisoida. Prioriteetti on luontevasti se, että pääsee perille, ei se, että pääsee istumaan.

  3. #63
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Istumapaikat vs. seisomapaikat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Ratikoissa on turhan täyttä nykyisine seisomapaikkoineen ilman Koalaakin. Siksi pitäisi olla enemmän seisomatilaa, että mahtuisi olemaan. Ihannemaailmassa kaikkialle pääsisi istumapaikalla vaihdotta metrossa, mutta tosimaailmassa pitää priorisoida. Prioriteetti on luontevasti se, että pääsee perille, ei se, että pääsee istumaan.
    Niin totta kai pitää päästä perille mutta pointti oli että kun ratikalle on vaihtoehto jossa yleensä pääsee istumaan (bussi) niin käytän mieluumin sitä. Se että tarjottaisiin vain seisomapaikkoja ja niillä matkustettaisiin silti ei tarkoita sitä etteikö väki olisi tyytymätöntä seisomamatkustamiseen. Jos joka päivä pitää mennentullen seistä puoli tuntia työmatkalla niin edes minä, henkilöautoilun suurvastustaja en enää ihmettele että popula ostaa euron Ladan työmatkalle.

  4. #64
    MJG
    MJG ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2009
    Viestejä
    340

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Kiva olkiukko.
    Olet nyt erehtynyt terminologiassa. Vaikka sana "olkiukko" onkin suosittu argumentti epätoivoisissa tilanteissa, se ei silti tarkoita kannanottoa, joka on ristiriidassa oman näkemyksen kanssa.

  5. #65

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2031

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MJG Näytä viesti
    Olet nyt erehtynyt terminologiassa. Vaikka sana "olkiukko" onkin suosittu argumentti epätoivoisissa tilanteissa, se ei silti tarkoita kannanottoa, joka on ristiriidassa oman näkemyksen kanssa.
    Jos kaipaisitte ulkopuolista tuomaria, niin sanoisin, että kyllä ainakin meikäläisen mielestä viesti täytti olkiukon määritelmän.

  6. #66

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3826

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Jos kaipaisitte ulkopuolista tuomaria, niin sanoisin, että kyllä ainakin meikäläisen mielestä viesti täytti olkiukon määritelmän.
    Minusta taas sarkastinen naljailu ei ole olkiukko.

  7. #67

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut MJG Näytä viesti
    Olet nyt erehtynyt terminologiassa. Vaikka sana "olkiukko" onkin suosittu argumentti epätoivoisissa tilanteissa, se ei silti tarkoita kannanottoa, joka on ristiriidassa oman näkemyksen kanssa.
    Jos itse väittää jotain, mutta antaa ymmärtää toisen väittäneen näin, kyse on olkiukosta. En ole väittänyt, että istuimien poisto olisi nirvana. En ole väittänyt, että kaikki istuimet pitää poistaa. Liioittelevaa ironiaa kannattaa käyttää, mutta sanoja ei kannata laittaa toisen suuhun.

    En näe miten se, että istuimia pitää voida poistaa jos siten saadaan parempaa palvelua, on muutenkaan edes sarkastista naljailua herättävä väite. Toisaalta se, että istuimia ei saa ikinä poistaa mistään syystä, on. Ihan samalla tasolla olevaa ajattelua kuin se, että autolla on pakko päästä ja parkkeerata kaikkialle sujuvasti mukaanlukien kävelykadulle. Tosielämässä pitää priorisoida ja saada eniten vastinetta julkiselle rahalle, mutta paatoksella saadaan lähinnä huonoja kompromisseja kun on pakko saada välttämättömät asiat ilman minkäänlaista keskustelua tai arviointia.

  8. #68

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Jos kaipaisitte ulkopuolista tuomaria, niin sanoisin, että kyllä ainakin meikäläisen mielestä viesti täytti olkiukon määritelmän.
    +1. Liioitellaan ja muunnellaan toisen väite tahallaan sellaiselle tasolle, jossa se muuttuu niin absurdiksi, että se on helppo lytätä. "Istuimia pitää poistaa" => "Kaikki istuimet pitää poistaa". Oppikirjaesimerkki olkiukosta.

  9. #69

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Matkustaja-/istumapaikkojen vähyys suhteessa matkustajamääriin ja/tai penkkien asettelu/muotoilu sekä istumapaikkojen vähyys suhteessa matkojen keskipituuteen.
    Istumapaikat on linja-autossa toissijainen asia. Työmatkan ei kuulu olla mikään elämys vaan siirtymä. Ikinä ei pääse kaikki istumaan ellei siirrytä korkealattia autoihin. Jos penkkejä on liikaa niin sitä ahtaammaksi keskikäytävä käy seisoville matkustajille
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.08.2019 kello 09:42. Syy: siirretty toiseen ketjuun

  10. #70

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Istumapaikat on linja-autossa toissijainen asia. Työmatkan ei kuulu olla mikään elämys vaan siirtymä. Ikinä ei pääse kaikki istumaan ellei siirrytä korkealattia autoihin. Jos penkkejä on liikaa niin sitä ahtaammaksi keskikäytävä käy seisoville matkustajille
    Rohkenen olla toista mieltä. Lippujen hinnat ovat melko korkeita ainakin eräille ryhmille joten kyllä sen vastineeksi pitää päästä istumaan. HSL:llä on aivan väärä suuntaus kun istumapaikkojen vähimmäisvaatimusta on koko ajan pienennetty.

  11. #71
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    403

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    Istumapaikat on linja-autossa toissijainen asia. Työmatkan ei kuulu olla mikään elämys vaan siirtymä.
    Ei bussimatkan tarvitse olla elämys, mutta sen pitää olla varteenotettava vaihtoehto henkilöautolle ja siten tarjota jonkintyyppistä matkustusmukavuutta. Bussimatkan/siirtymän aikana on helppo selata sähköpostit, tarkistaa lasten Wilmat ja selailla päivän uutiset. Esim. USB-laturit on käytössä vain istumapaikoilla.

    Ainakin meillä Latokasken ja Nöykkiön alueilla moni kokee, että nykyinen liityntäliikenne ei vastaa enää matkustusmukavuudeltaan tarpeita ja odotuksia, mm. vaihtojen ja pidentyneen matka-ajan lisäksi. Moneen perheeseen onkin ilmestynyt kakkos- tai jopa kolmosauto, myös meille.

  12. #72

    Liittynyt
    02.11.2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    84

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Ei bussimatkan tarvitse olla elämys, mutta sen pitää olla varteenotettava vaihtoehto henkilöautolle ja siten tarjota jonkintyyppistä matkustusmukavuutta. Bussimatkan/siirtymän aikana on helppo selata sähköpostit, tarkistaa lasten Wilmat ja selailla päivän uutiset. Esim. USB-laturit on käytössä vain istumapaikoilla.

    Ainakin meillä Latokasken ja Nöykkiön alueilla moni kokee, että nykyinen liityntäliikenne ei vastaa enää matkustusmukavuudeltaan tarpeita ja odotuksia, mm. vaihtojen ja pidentyneen matka-ajan lisäksi. Moneen perheeseen onkin ilmestynyt kakkos- tai jopa kolmosauto, myös meille.
    Entäpä yöbussimatkat? Jos menee vaikka 235N:llä päättäriltä päättärille, se on yli tunnin matka. Onkin fiksua käyttää tarpeeksi isoa kalustoa pienemmän sijaan.

  13. #73

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5928

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut juhotyyppi Näytä viesti
    Entäpä yöbussimatkat? Jos menee vaikka 235N:llä päättäriltä päättärille, se on yli tunnin matka. Onkin fiksua käyttää tarpeeksi isoa kalustoa pienemmän sijaan.
    235N on täynnä oikeastaan vain Töölöstä Haagaan. Sen jälkeen porukkaa alkaa jäädä pois. Olen olut peräti ainoa matkustaja Lähderannasta Järvenperään. Mutta ei tarvi kertoa tätä koska muuten HSL alkaa suunnitella supistuksia. Toisaalta sillä kulkee porukkaa myös toiseen suuntaan yöllä Espoon keskuksen kapakeista. Juna on tietenkin nopein tapa liikkua rantaradan suuntaan mutta jotkut välttävät junaa ja rautatieasemia järjestyshäiriöiden pelossa.

    t. Rainer

  14. #74
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    235N on täynnä oikeastaan vain Töölöstä Haagaan. Sen jälkeen porukkaa alkaa jäädä pois. Olen olut peräti ainoa matkustaja Lähderannasta Järvenperään. Mutta ei tarvi kertoa tätä koska muuten HSL alkaa suunnitella supistuksia. Toisaalta sillä kulkee porukkaa myös toiseen suuntaan yöllä Espoon keskuksen kapakeista. Juna on tietenkin nopein tapa liikkua rantaradan suuntaan mutta jotkut välttävät junaa ja rautatieasemia järjestyshäiriöiden pelossa.

    t. Rainer
    Oli se sitten täynnä Töölöstä Haagaan tai pidemmälle Pitäjänmäkeen/Leppävaaraan, on se silti huonompaan suuntaan laittaa matkustajat ylipäätään seisomaan bussiin, jossa a) kuitenkin matkustetaan kantakaupunkia kauemmas b) jossa ei ole takaovea - puhumattakaan, jos osa matkustajista ei edes mahdu kyytiin.

  15. #75

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    386

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - elokuu 2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Ei bussimatkan tarvitse olla elämys, mutta sen pitää olla varteenotettava vaihtoehto henkilöautolle ja siten tarjota jonkintyyppistä matkustusmukavuutta. Bussimatkan/siirtymän aikana on helppo selata sähköpostit, tarkistaa lasten Wilmat ja selailla päivän uutiset. Esim. USB-laturit on käytössä vain istumapaikoilla.

    Ainakin meillä Latokasken ja Nöykkiön alueilla moni kokee, että nykyinen liityntäliikenne ei vastaa enää matkustusmukavuudeltaan tarpeita ja odotuksia, mm. vaihtojen ja pidentyneen matka-ajan lisäksi. Moneen perheeseen onkin ilmestynyt kakkos- tai jopa kolmosauto, myös meille.
    Hyvä esimerkki siitä että autoilu loppuu heti jos se on kallista tai vaikeaa, kenenkään odotuksia ei voida täyttää mutta oikeus tietysti on maailmaa tuhota omalla lompakolla

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pikaratikat ja istumapaikat
    kirjoittanut petteri foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 29.01.2008, 09:34

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •