Toivottavasti liikennöitisijä valitsisi kerrankin ne nivelbussit näin aluksi matka-aikojen tasaantumisen ja ketjuuntumisen estämisen vuoksi. Tulevaisuuden ainoa vaihtoehto mitä HSL suostuu harkitsemaan lienee pakkovaihto: Metro Itäkeskus-Kalastama+Raitiovaunu Kalasatama-Pasila; koska eihän metron kanssa saa olla vaihtoehtoja. Eiköhän Kalasataman raitiovaunu valmistu ennen Pisaraa? Joka tapauksessa Pisarakin on myös pakkovaihto eikä suoraa metroa voi/saa tehtyä tosiaan, vaikka se olisi houkuttelevin vaihtoehto ja itse haluaisin ehdottomasti metroa käytettävän, kun kerrankin siitä olisi suunnaton apu; mutta nyt ei tietenkään voida. Myöskin Jokeri-0 lyhennetään järjettömästi Herttoniemeen, joten Itäkeskuksesta lähtevien on mentävä metroon joka tapauksessa, tykkäsivät ajatuksesta tai eivät. Tunnen monta, joiden mielestä 58:n suosio perustuu koko reitin yhtenäisyyteen ja vaihdottomuuteen, itse valitsen aina nopeimman reitin joten nyky-58 ei itselleni sovi oikein millekään matkalle Herttoniemen ja Pasilan liikennevalojen vuoksi, enkä tykkää noin ahtaista linjoista, mutta luulen tuttavieni olevan oikeassa suosion syyhyn. Eikä tulevaisuuden näkymät edes nopeuta matkaa, vaan vaihdon lisäksi matka-aika Itäkeskus-Pasila pysyy samana 25-minuuttisena itsenään.
Eikös 58:eilla ole tasauspysäkit Herttoniemessä ja Pasilassa? Tosin en ole koskaan nähnyt niissä venailtavan.