Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/125

Viestiketju: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

  1. #16
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    58:lla ei voi olla ainakaan Pasilasssa tasauspysäkkiä, se seisoo siinä pysäkillä muutenkin ja niin tehdessään tukkii kulun seiskalta ja liudalta muita bussilinjoja.
    Sepä se, edes kuljettajavaihtoja ei tehdä Munkkivuoren suuntaan mennessä tuolla Pasilan aseman pysäkillä, jottei tukittaisi muun liikenteen ja eteenkin ratikan kulkua enemmän kuin on tarpeen. Matkustajamme vaativat kuitenkin pysähtymistä ko. pysäkille, joten hieman ymmärrystä toimintaamme, kiitos.

    Joskus iltamyöhään, viimeisellä lähdöllä Munkan suuntaan olen odottanut "välipisteaikaa", jotta kaikki mahdolliset junasta vaihtajat ovat ehtineet kyytiin. Tällöinkin odotusaika on ollut minuutin luokkaa.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #17

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Sepä se, edes kuljettajavaihtoja ei tehdä Munkkivuoren suuntaan mennessä tuolla Pasilan aseman pysäkillä, jottei tukittaisi muun liikenteen ja eteenkin ratikan kulkua enemmän kuin on tarpeen. Matkustajamme vaativat kuitenkin pysähtymistä ko. pysäkille, joten hieman ymmärrystä toimintaamme, kiitos.
    Heh. Juu ei tämä kuljettajan vika ole matkustajista puhumattakaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Joskus iltamyöhään, viimeisellä lähdöllä Munkan suuntaan olen odottanut "välipisteaikaa", jotta kaikki mahdolliset junasta vaihtajat ovat ehtineet kyytiin. Tällöinkin odotusaika on ollut minuutin luokkaa.
    Hyvä juttu.

    Semmoinen pikakorjaus jonka minusta voisi ehkä tehdä, toivoisin vriston arvion että taipuuko bussi tähän: Tehdään rinnakkaispysäkki nykyisen parkkipaikan puolelle, se matala muuri puretaan sivuilta. Eli 58 ja 59 sinne, 500-sarja, 22 ja seiskan ratikka pysähtyy nykyiselle pysäkillä.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Missäs näet, että puheena olevien linjojen, 58 ja 58B, aikatauluissa olisi jotain mainintoja, että ko. linjoilla olisi aikatauluntasauspysäkkejä (ts. maininta:"* ohjeaika, jota ennen bussi ei ohita pysäkkiä")?

    Ei lue ilmoitustauluilla, kun niitä ei ole (koskee siis linjoja 58/58B).
    Ei tuollaisia ilmoitustaululta kukaan lue/muista/löydä. Vuoroaikataulussa (bussipuolella käytetään ehkä yleisemmin termiä sarjakirja) noiden pitäisi olla merkittynä. Eli siinä aikataulussa, joka kuljettajalla ajaessaan on ohjaamossa asianmukaisessa telineessä nähtävissään.

    Ilmoitustaululla sen sijaan voidaan antaa yleisviesti tyyliin:"Muistutetaan väliaikojen noudattamisesta linjoilla 58, 59, 504 jne."
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  4. #19

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Semmoinen pikakorjaus jonka minusta voisi ehkä tehdä, toivoisin vriston arvion että taipuuko bussi tähän: Tehdään rinnakkaispysäkki nykyisen parkkipaikan puolelle, se matala muuri puretaan sivuilta. Eli 58 ja 59 sinne, 500-sarja, 22 ja seiskan ratikka pysähtyy nykyiselle pysäkillä.
    Hyvä idea sinänsä, mutta periaatetta, että samaan suuntaan mennään yhdeltä pysäkiltä, ei saisi rikkoa. 59 ja 22 siis seiskan kanssa, ja 58 sekä 500-sarja sivuun.

  5. #20
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Semmoinen pikakorjaus jonka minusta voisi ehkä tehdä, toivoisin vriston arvion että taipuuko bussi tähän: Tehdään rinnakkaispysäkki nykyisen parkkipaikan puolelle, se matala muuri puretaan sivuilta. Eli 58 ja 59 sinne, 500-sarja, 22 ja seiskan ratikka pysähtyy nykyiselle pysäkillä.
    Arvioni mukaaan: kyllä tekisi aika tiukkaa taittaa telibussi ensin tuonne alueelle ja sitten suoraksi pysäkille, nykyisellään pysäkille mahtuu kerrallaan kaksi bussia. Lisäksi minusta tuntuu, että noista parkkipaikoista on aika vaikea luopua; tämä pieni Pasilan aseman parkkipaikka on aina täynnä.

    Seiska muuten pysähtyi aikanaan tälle Pasilan aseman pysäkille. 58 ja silloinen 58A kääntyivät AKK:lta Savonkadulle alas (vasemmalle) käymättä ollenkaan Pasilan aseman kautta. Sitten iltaliikenteeseen perustettiin nykyistä reittiä ajanut 58B, jonka jälkeen itse peruslinjakin muutettiin kulkemaan nykyiselle reitilleen ja ruuhka-ajan linjaksi tuli myös 58B (58A loppui kokonaan). Linja 23:kaan ei ajanut tuolloin ollenkaan Pasilan aseman kautta. Seiska-ratikan pysäkki oli kummassakin suunnassa nykyisten bussipysäkkien kohdalla (eteläpuolen pysäkin kohdalla raitiotien linjauskin meni eri tavalla kuin nykyään).

    Pasilan asema rooli on kasvanut noista ajoista ja kasvaa edelleen kun Keski-Pasilan tornitalokeskittynä rakennetaan. Mä näkisin niin, että tuon Pasilan aseman edustan liikennejärjestelyt vaatisivat kokonaisvaltaisen uudelleenjärjestelyn. Kaipa sellainen joskus tulee?
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #21

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Arvioni mukaaan: kyllä tekisi aika tiukkaa taittaa telibussi ensin tuonne alueelle ja sitten suoraksi pysäkille, nykyisellään pysäkille mahtuu kerrallaan kaksi bussia. Lisäksi minusta tuntuu, että noista parkkipaikoista on aika vaikea luopua; tämä pieni Pasilan aseman parkkipaikka on aina täynnä.
    Tarkennan nyt vielä että ajattelin että se muuri purettaisiin, eli ei tarvitsisi koukata ihan noin paljon. Siihen miksi näistä paikoista kuitenkin voisi luopua vastasit itse, se on pieni parkkipaikka.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Seiska muuten pysähtyi aikanaan tälle Pasilan aseman pysäkille. 58 ja silloinen 58A kääntyivät AKK:lta Savonkadulle alas (vasemmalle) käymättä ollenkaan Pasilan aseman kautta. Sitten iltaliikenteeseen perustettiin nykyistä reittiä ajanut 58B, jonka jälkeen itse peruslinjakin muutettiin kulkemaan nykyiselle reitilleen ja ruuhka-ajan linjaksi tuli myös 58B (58A loppui kokonaan). Linja 23:kaan ei ajanut tuolloin ollenkaan Pasilan aseman kautta. Seiska-ratikan pysäkki oli kummassakin suunnassa nykyisten bussipysäkkien kohdalla (eteläpuolen pysäkin kohdalla raitiotien linjauskin meni eri tavalla kuin nykyään).

    Pasilan asema rooli on kasvanut noista ajoista ja kasvaa edelleen kun Keski-Pasilan tornitalokeskittynä rakennetaan. Mä näkisin niin, että tuon Pasilan aseman edustan liikennejärjestelyt vaatisivat kokonaisvaltaisen uudelleenjärjestelyn. Kaipa sellainen joskus tulee?
    Keski-Pasilan kaavassa on sillalle tuplapysäkki, keskellä on ratikkakiskot ja 60m laituri, kummallakin puolen bussikaista ja noin 40 - 50 metrinen laituri johon kai sitten mahtuu kolme bussia kerralla. Tämän järjestely toteutus vaan odottaa sillan levennystä kun samalla kai siirretään kiskoja. Ja tuo taas makaa jossain, mulle ei ole tähän päivään saakka oikein selvinnyt mikä tuossa maksaa, tuo ehdottamani on tavallaan kevyt pikainen versio tästä.

    Elmon sinänsä hyvä pointti samalta laiturilta samaan suuntaan ei tuossa toteudu nykyisillä bussilinjoilla.

  7. #22

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Ei se ihan tarkalleen niin mennyt kuin muistin, mutta ihan hyvältä näyttää. Ohessa kuva suunnitelmasta. Lähde http://www.hel2.fi/Ksv/liitteet/2010...615_esitys.pdf
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  8. #23
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Tarkennan nyt vielä että ajattelin että se muuri purettaisiin, eli ei tarvitsisi koukata ihan noin paljon. Siihen miksi näistä paikoista kuitenkin voisi luopua vastasit itse, se on pieni parkkipaikka.
    Ehkäpä se olisi ihan ok, mutta jotenkin minusta tuntuu, ettei oikein missään tässä kaupungissa olla valmiita luopumaan asioista, jotka heikentävät liikaa yksityisautoilua.

    ---------- Viesti lisätty kello 13:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:12 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Ei se ihan tarkalleen niin mennyt kuin muistin, mutta ihan hyvältä näyttää. Ohessa kuva suunnitelmasta. Lähde http://www.hel2.fi/Ksv/liitteet/2010...615_esitys.pdf
    Toihan se suunnitelma tosiaankin olikin. Ihan hyvältä näytää ja kun muistetaan, että tuossa vaiheessa osa Pasilan aseman kautta kulkevista bussilinjoista on korvattu raitiolinjoilla (ainakin 22 ja 23, eikö niin?), niin linjojen 58 ja 59 telibussit mahtunevat noihin pysäkkitaskuihin, ehkäpä?

    ---------- Viesti lisätty kello 13:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:17 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Duracell Näytä viesti
    Tässä Ketjuuntumisessa saattaa olla parikin syytä. Yksi on liikenne, toinen on matkustajat ja kolmas on eräiden kuljettajien toiminta.
    Palatakseni itse aiheeseen: juuri tässä on ne ketjuuntumisen syyt. Kuljettajien ajotavat saattavat olla melkoisen erilaisia. Juuri tästä syystä tasauspysäkit olisivat tarpeen.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  9. #24

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Ehkäpä se olisi ihan ok, mutta jotenkin minusta tuntuu, ettei oikein missään tässä kaupungissa olla valmiita luopumaan asioista, jotka heikentävät liikaa yksityisautoilua.
    No onhan niitä poistettu tuossa suunnitelmassakin. Kaupunki muuttuu. Mutta mutkainenhan tuo kielttämättä on.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Toihan se suunnitelma tosiaankin olikin. Ihan hyvältä näytää ja kun muistetaan, että tuossa vaiheessa osa Pasilan aseman kautta kulkevista bussilinjoista on korvattu raitiolinjoilla (ainakin 22 ja 23, eikö niin?), niin linjojen 58 ja 59 telibussit mahtunevat noihin pysäkkitaskuihin, ehkäpä?
    En tiedä mikä se virallinen suunnitelma on, mutta 22 ja 23 varmaan jossain muodossa jää. 58/59 seuraava liikennöintisopimus on vuoteen 2020 saakka, joka on minusta hölmöä.

    Minusta se olennainen asia olisi saada Pasila - Meilahti väli kiskoilla mahdollisimman pian. Se että tuleeko tuo ratikka Kalasatamasta vai AKK:lta vai sekä että on toinen juttu.

  10. #25
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2793

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Bussilinjoilla h58 ja h58B ei ole välipisteaikoja, kaikki aikataulun *-merkityt väliajat ovat arvioituja ohitusaikoja. Välipisteaikoja on ainoastaan Espoon, Vantaan ja seutulinjoilla.

  11. #26

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Elmon sinänsä hyvä pointti samalta laiturilta samaan suuntaan ei tuossa toteudu nykyisillä bussilinjoilla.
    Öö, siis Pasilasta länteen? Kyllä oman kokemukseni ja Linjaoppaankin mukaan sekä 58 että 500-sarja nytkin käyttää sitä aseman edustan pysäkkiä. Samalla pysäkillä pysähtyy myös pari 22+59. Itään päin 9 ja 58/59 eivät toki ole samalla pysäkillä, mikä nyt on käytännössä mahdotonta niin kauan kuin 9 päättyy Pasilaan.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    582

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Välipisteaikoja on ainoastaan Espoon, Vantaan ja seutulinjoilla.
    Onhan niitä Helsinginkin bussilinjoilla...

  13. #28
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    En tiedä mikä se virallinen suunnitelma on, mutta 22 ja 23 varmaan jossain muodossa jää. 58/59 seuraava liikennöintisopimus on vuoteen 2020 saakka, joka on minusta hölmöä.
    Mä luulen, ettei tällä hetkellä ole voimassa olevaa suunnitelmaa bussilinjastomuutoksista Ilmalan-radan käyttöönoton yhteydessä. Esim. Linjojen alueen ratikkaliikenne on lakkautettu, mikä osaltaan hankaloittaa linjan 23 mahdolliseen lakkautukseen liittyviä järjestelyitä, samoin linjat 50 ja 59 on yhdistetty.

    Bussilinjan 58 sementointi vuoden 2020 alkuun asti on todella hölmöä. Hyvähän se on liikennöitsijän kannalta, että saadaan pitkiä sopimuksia. Mutta tilaajan etu se ei ole ainakaan silloin, kun ollaan muutosherkillä alueilla. Valitettavasti kukaan ei vielä tiedä, miltä Keski-Pasila näyttää vuonna 2020 tai edes 2018.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #29
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3551

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Onhan niitä Helsinginkin bussilinjoilla...
    Ainakin seuraavilta Helsingin sisäisiltä linjoilta löytyy ohjeaikoja, jota ennen bussi ei ohita pysäkkiä:

    h54 Malmin asema
    h56 Käpylän asema
    h81 Herttoniemi(M)
    h94/A Kontula(M)
    h96 Vuosaari(M)

  15. #30
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Linjojen 58 ja 58B ketjuuntuminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Samppa Näytä viesti
    Onhan niitä Helsinginkin bussilinjoilla...
    Voisin antaa kukan sille älykääpiölle joka ne ja varsinkin niiden sijainnit on keksinyt
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

Vastaavia viestiketjuja

  1. U-linjojen lukulaite
    kirjoittanut Skurubisin foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 28.01.2013, 20:37
  2. Linjojen 28, 32, 42... kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 19.02.2011, 19:07
  3. Linjojen 58 ja 58B omituisuudet
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 14:00
  4. Linjojen ratikkaliikenne
    kirjoittanut kemkim foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 30.01.2007, 21:23
  5. HKL:n linjojen matkustajamäärät
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 14.09.2006, 19:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •