Ajaa samaa reittiä kun s539 mutta Martinlaakso jää pois.
Tuleeko näihin vanhoihin autoihin tilaajaväritys?
Ajaa samaa reittiä kun s539 mutta Martinlaakso jää pois.
Tuleeko näihin vanhoihin autoihin tilaajaväritys?
Ajattelin sanoa, että siellähän se on samassa PDF:ssä, ja onhan se, mutta saa tosiaan vähän kaivaa. Sivu 56:
Reitti LinjaoppaassaLinja 321 lakkautetaan kesäliikenteeseen siirryttäessä ja korvataan uudella linjalla 435 Elielinaukio–Hämeenlinnanväylä–Martinlaakso–Koskel o. Linja 435 korvaa myös lakkautettavaa linjaa 532 tarjoten työmatkayhteyksiä Martinlaaksosta Juvanmalmille. Vihdintien varresta säilyy edelleen vaihdoton yhteys Juvanmalmille linjalla 324
Miksi ihmettelette Helbin voittoa jokerin osalta. Kun katsoo tarjouksen hintaeroja Nobinaan ja Pohjolan Liikenteeseen voidaan todeta, että Helb on tainnut palata tämän linjan osalta siihen, että voittoa se ei ainakaan tuota. Joonas Piolla oli ihan hyviä näkemyksiä miksi Helbin "piti voittaa" jokeri.
Tässä vielä kuvana tuo kyseinen artikkelin osa:
Löytyy siis täältä: http://www.paikallisliikenneliitto.fi/lehti/1_2012/#/8
Helbin tarjous on tosiaan lähes miljoonan halvempi kuin Nobinan toiseksi tullut tarjous, mutta ero Nobinan ja PL:n välillä on vain 300te. PL tarjosi kuitenkin nivelillä tuon jotka ovat aika kalliita, joten tarjosiko PL nivelet halvalla vai Nobina tietoisesti kalliilla.. Mielestäni on muutenkin outoa kilpailuttaa samassa niveliä ja telejä kunn Telit on kuitenkin selvästi halvempi ratkaisu jolloin tarjottu hintakin painuu alas ?
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Ihan jännää, että Helb voitti. Poljen kyllä hattuni jos linjalle tulee LE-tyyppisiä autoja, sillä ne eivät yksinkertaisesti sovellu avorahastukseen. On myös perin surkeaa, että teliautoilla sohlaaminen jatkuu. Siinä ei orannssiksi maalaaminen paljon auta.
Näin se nyt vaan menee
Henkilökohtaisesta olen tyytyväinen, ettei linjalle tule niveliä. Sinänsä ei minulla ole niitä vastaan mutta jos niiden ansiosta Jokerin vuoroväli olisi harventunut niin sehän olisi tiennyt seisomapaikkojen lisääntymistä istumapaikkojen kustannuksella ja sitä vastustan ehdottomasti. Eri asia jos myytäisiin seisomapaikkalippuja halvemmalla...
Pitkässä sopimuksessa maalaisjärjen käyttö lienee paikallaan. Liikennöitsijä on tarjonnut tarjouspyynnön mukaista kalustoa ja pyrkii tietysti valitsemaan omalta kannaltaan parhaan kalustoratkaisun. Kokeilut (tässä tapauksessa avorahastus)ovat tilaajan ongelma ja mahdollinen onnistuminen on heille iso+, Helb lienee kalustokokeiluja riittävän määrän tehnyt. Eivät välttämättä halua lähteä täysmatalaa hankkimaan, jos LE kelpaa ja on luotettavampi ratkaisu.
Tosin paljon uudenlaista kalustoa on Suomen markkinoille tulossa, jolla on teliautoja esim. VDL ja Solaris. Aika näyttää.