HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

Ajaa samaa reittiä kun s539 mutta Martinlaakso jää pois.

Tuleeko näihin vanhoihin autoihin tilaajaväritys?
 
Tuleeko näihin vanhoihin autoihin tilaajaväritys?

Mielestäni vain uusiin autoihin TÄYTYY tulla.

Hei, mikä on tämä 435, menin v57:lla Tikkurilasta Myyrmäkeen ja näin n. Louhelan kohalla pysäkeillä 435 Helsinki tarrat, what does that mean?
Ikinä kuullut moisesta linjasta. :shock:
 
Hei, mikä on tämä 435, menin v57:lla Tikkurilasta Myyrmäkeen ja näin n. Louhelan kohalla pysäkeillä 435 Helsinki tarrat, what does that mean?
Ikinä kuullut moisesta linjasta. :shock:
Ajattelin sanoa, että siellähän se on samassa PDF:ssä, ja onhan se, mutta saa tosiaan vähän kaivaa. Sivu 56:

Linja 321 lakkautetaan kesäliikenteeseen siirryttäessä ja korvataan uudella linjalla 435 Elielinaukio–Hämeenlinnanväylä–Martinlaakso–Koskelo. Linja 435 korvaa myös lakkautettavaa linjaa 532 tarjoten työmatkayhteyksiä Martinlaaksosta Juvanmalmille. Vihdintien varresta säilyy edelleen vaihdoton yhteys Juvanmalmille linjalla 324
Reitti Linjaoppaassa
 
Ajaa samaa reittiä kun s539 mutta Martinlaakso jää pois.
Siis tarkoitat varmaan että Vantaankoski jää pois? S39 päättyy Martinlaakson asemalle.. :lol:

---------- Viesti lisätty kello 17:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:12 ----------

Tuo on niin pientä tuo pikselimössö että meneekö tuo samaa reittiä kenties kun 452 lähtee Myyrmäestä eli Kilterin ohi ja kääntyy tästä oikealle kuten 452 mutta jatkaa vielä sitten suoraan kun taas 452 kääntyy louhelaan?
Juu näin tekee...
 
Mielestäni vain uusiin autoihin TÄYTYY tulla.

Hei, mikä on tämä 435, menin v57:lla Tikkurilasta Myyrmäkeen ja näin n. Louhelan kohalla pysäkeillä 435 Helsinki tarrat, what does that mean?
Ikinä kuullut moisesta linjasta. :shock:

Uusi linja Eliel - Koskelo. Aloittaa 18.6.
 
Miksi ihmettelette Helbin voittoa jokerin osalta. Kun katsoo tarjouksen hintaeroja Nobinaan ja Pohjolan Liikenteeseen voidaan todeta, että Helb on tainnut palata tämän linjan osalta siihen, että voittoa se ei ainakaan tuota. Joonas Piolla oli ihan hyviä näkemyksiä miksi Helbin "piti voittaa" jokeri.
 
Miksi ihmettelette Helbin voittoa jokerin osalta. Kun katsoo tarjouksen hintaeroja Nobinaan ja Pohjolan Liikenteeseen voidaan todeta, että Helb on tainnut palata tämän linjan osalta siihen, että voittoa se ei ainakaan tuota. Joonas Piolla oli ihan hyviä näkemyksiä miksi Helbin "piti voittaa" jokeri.

Helbin tarjous on tosiaan lähes miljoonan halvempi kuin Nobinan toiseksi tullut tarjous, mutta ero Nobinan ja PL:n välillä on vain 300te. PL tarjosi kuitenkin nivelillä tuon jotka ovat aika kalliita, joten tarjosiko PL nivelet halvalla vai Nobina tietoisesti kalliilla.. Mielestäni on muutenkin outoa kilpailuttaa samassa niveliä ja telejä kunn Telit on kuitenkin selvästi halvempi ratkaisu jolloin tarjottu hintakin painuu alas ?
 
Ihan jännää, että Helb voitti. Poljen kyllä hattuni jos linjalle tulee LE-tyyppisiä autoja, sillä ne eivät yksinkertaisesti sovellu avorahastukseen. On myös perin surkeaa, että teliautoilla sohlaaminen jatkuu. Siinä ei orannssiksi maalaaminen paljon auta.
 
Ihan jännää, että Helb voitti. Poljen kyllä hattuni jos linjalle tulee LE-tyyppisiä autoja, sillä ne eivät yksinkertaisesti sovellu avorahastukseen. On myös perin surkeaa, että teliautoilla sohlaaminen jatkuu. Siinä ei orannssiksi maalaaminen paljon auta.

Henkilökohtaisesta olen tyytyväinen, ettei linjalle tule niveliä. Sinänsä ei minulla ole niitä vastaan mutta jos niiden ansiosta Jokerin vuoroväli olisi harventunut niin sehän olisi tiennyt seisomapaikkojen lisääntymistä istumapaikkojen kustannuksella ja sitä vastustan ehdottomasti. Eri asia jos myytäisiin seisomapaikkalippuja halvemmalla...
 
PL tarjosi kuitenkin nivelillä tuon jotka ovat aika kalliita, joten tarjosiko PL nivelet halvalla vai Nobina tietoisesti kalliilla.. Mielestäni on muutenkin outoa kilpailuttaa samassa niveliä ja telejä kunn Telit on kuitenkin selvästi halvempi ratkaisu jolloin tarjottu hintakin painuu alas ?


Vaikka teliauto onkin halvempi hankintahinnaltaan ja käyttökuluiltaan, niveliä olisi riittänyt pienempi määrä joten säästöä olisi tullut kuljettajien palkkakustannuksissa.
 
Poljen kyllä hattuni jos linjalle tulee LE-tyyppisiä autoja, sillä ne eivät yksinkertaisesti sovellu avorahastukseen. On myös perin surkeaa, että teliautoilla sohlaaminen jatkuu. Siinä ei orannssiksi maalaaminen paljon auta.
Tästä puhuin aiemmin, tässäkin HSL ja HelB voi käyttää maalaisjärkeä että mitä hankkii ja mihin hankkii, ainakin Jokerille ja h39:lle tulee samoja autoa, kenties mitä?. :lol:
 
Tästä puhuin aiemmin, tässäkin HSL ja HelB voi käyttää maalaisjärkeä että mitä hankkii ja mihin hankkii, ainakin Jokerille ja h39:lle tulee samoja autoa, kenties mitä?. :lol:

Pitkässä sopimuksessa maalaisjärjen käyttö lienee paikallaan. Liikennöitsijä on tarjonnut tarjouspyynnön mukaista kalustoa ja pyrkii tietysti valitsemaan omalta kannaltaan parhaan kalustoratkaisun. Kokeilut (tässä tapauksessa avorahastus)ovat tilaajan ongelma ja mahdollinen onnistuminen on heille iso+, Helb lienee kalustokokeiluja riittävän määrän tehnyt. Eivät välttämättä halua lähteä täysmatalaa hankkimaan, jos LE kelpaa ja on luotettavampi ratkaisu.

Tosin paljon uudenlaista kalustoa on Suomen markkinoille tulossa, jolla on teliautoja esim. VDL ja Solaris. Aika näyttää.
 
Takaisin
Ylös