jo vuodesta 2007 omistaja on kieltänyt Helb:ä tekemästä 0% tarjouksia.Viimeksi Nobina tarjosi +2% ja Helb +6%.
jo vuodesta 2007 omistaja on kieltänyt Helb:ä tekemästä 0% tarjouksia.Viimeksi Nobina tarjosi +2% ja Helb +6%.
Kohde 137 (h16) Nobina
Kohde 138 (h18,h18N) Helsingin Bussiliikenne tai Pohjolan Liikenne
Kohde 139 (h39,h39N,h45) Helsingin Bussiliikenne tai Pohjolan Liikenne (Nobina varmaan koittaa saada itselleen)
Kohde 140 (h55) Nobina
Kohde 147 (550) Helsingin Bussiliikenne tai Pohjolan Liikenne
Kohtahan tämäkin selviää.
Jännittävin kilpailutus tähän mennessä
Laitetaan nyt omakin veikkaus riviin:
h16 (Kohde 137) HelB/Nobina/Tammerlundin liikenne
h18/N (Kohde 138) HelB/Veolia/Nobina
h39,h39N,h45 (Kohde 139) Nobina/PL/Veolia
h55 (Kohde 140) HelB/Veolia/Nobina
550 (Kohde 147) Nobina/PL/Veolia
Yhtiöt todennäköisyysjärjestyksessä.
Mitä luultavammin Volvoa sinne on tulossa, on tuo Volvo vimma jokaisella nyt.
Epäilen suuresti Pölhölää sinne liikennöimään mikä ei toki huono koska yleensä aina autot siellä missä luvattu.
Ja 29.5 on tuo päivämäärä kun tulokset julkistetaan, on HSL:n kokous tuona päivänä.
Mutta, jos, huom JOS HelB voittaisi eli jatkaisi tuolla paketilla niin Scalaa tulee. HelB pitää tiukasti kiinni Scala linjasta, ilmeisesti kuitenkin pelkkää hyvää kokemusta niillä siitä, ja suuri massa autoistaan kuitenkin Scalaa ja pelkkää Scalaa tullut viimesen parin vuoden aikana, jos kahta Hybridi Volvoa ei lasketa eikä h91:n pikkuautoja.![]()
Viimeisin muokkaaja Palomaa; 09.04.2012 kello 03:03.
Nyt kun kummatkin kilpailutukset 23 ja 24 ratkeavat lähes peräkkäin niin on mielenkiintoista nähdä pystyykö Helb säilyttämään asemiaan vai menettääkö jälleen lisää liikennettä. Sekä Helbillä että Nobinallahan on lähes saman verran liikennettä uhattuna, Pohjolallakin aika paljon suhteutettuna kokonaisliikenteeseen. Nobina saattaa hyvinkin tarjota Itä-Helsingin liityntälinjoille samoja kevytrakennebusseja joita nyt tulee Pohjois-Espoon linjoille, ongelmaksi Nobinan kannalta voi kuitenkin muodostua Myllypuron varikon tulevaisuus, siirtoajot Hakunilasta ovat kuitenkin paljon pidemmät. Helbillä on hyvät varikkosijainnit kaikkiin kilpailutuksessa oleviin linjoihin nähden joten varmaan aika ankaraa taistoa käydään Helbin ja Nobinan välillä. Pölhölä varmasti haluaa säilyttää nykyiset vahvat linjansa 58, 58B ja 59 ja miksei olisi kiinnostunut myös linjoista 39, 45 ja 63? Sillähän on yhtä hyvä varikkosijainti verrattuna Helbiin.
Veolia voitti siis H63 ja H69:n. Varmasti ottaa myös 139 paketin itselleen koska H39 alkaa ajamaan martinlaaksoon jolloin kalustoa voi kierrättää jonku linjan kanssa?
Tuon 23/2012-kilpailutuksen tuloksia tutkittuani täytyy todeta, että en usko Jokerin voittavan tarjouksen kalustona olevan niveliä. Hintataso oli nimittäin huomattavasti korkeampi ja hintapisteet huonommat linjojen h58 ja h59 sekä h68, h71 ja h71V niissä tarjouksissa, joissa tarjottava kalusto oli nivel- eikä telibusseja.