Jos HelBit #707-709 siellä liikennöisivät jatkossakin säännöllisesti, pitäisi HelB:n tarjota ne sinne A1:nä A2:n sijasta ja tämän virheen pitäisi jäädä vielä HSL:n edustajilta huomaamatta, mitä pitäisin varsin epätodennäköisenä.H39/45:n kilpailussa vaatimuksena on teliautoja sekä A2:ia (väh. 40 paikkaa), josta pätkä-Mannit jäävät reippaasti.
Katsokaas tätä; etumatala telibussi avorahastuksessa:
http://www.youtube.com/watch?v=U2lmY...ailpage#t=165s
Joukkoliikenneharrastaja
Videolla näkyykin hyvin mikä ovi määrää pysäkkipysähdyksen keston. Yksilehtisen takaoven portaita kiipeäviähän siinä odotellaan. Tuollaisessa autossa kannattaisi ehkä ohjeistaa takaovi ensisijaisesti poistumiseen.
Variotrameilla on muuten portaiden puuttumisesta huolimatta sama ilmiö. Etummainen ja takimmainen ovi määräävät pysäkkiajan. Varsinkin pitkillä pysäkeillä pysäkkiä pitkin siirtyvät päätyvät juuri päätyoville, joilta matkaa voi jatkaa vain yhteen suuntaan vaunun sisällä. Etuovella on myös heti vastassa kapea käytävä. Kaivokadulla on usein vielä pitkä jono etummaisen vaunun takaovelle, kun toiseksi takimmainen ovi on jo saatu kiinni.
Karlsruhessa on tästä syystä jätetty vaunuista pois päätyovet. Kaikki ovet ovat pariovia ja kaikilta ovilta pääsee vaunun sisällä jatkamaan sekä vasemmalle että oikealle. Oven vieminen kauemmas vaunun kulmalta helpottaa myös jämptiä pysäkiltä lähtöä, jos vaunuun pyrkii jatkuvasti uusia juoksijoita.
Eli 33 teliä tai 26 niveltä.Alunperin kirjoittanut http://dsjulkaisu.tjhosting.com
Tiistaina 29.5.2012 on HSL;n hallituksen kokous,jossa tämä kilpailukierros ratkaistaan.
Eli tänäämpä siis.moneltako tuo kokous on että moneltakohan se päätös tulee?
ja Kuukanko, kun luet tämän niin laitatko kenties taas tulokset tänne niinkuin viime kilpailutuksestakin ? ja kun niissä .pdf tiedostoissa luki esim "liite 3a" niin voisitko jollain keinolla liittää kuvan siitä kyseisestä autosta vielä lisäksi?![]()
Helb sitten otti Jokerin itselleen ja säilytti myös linjat 18, 39 ja 45, enpä olisi uskonut, Veolia nappasi linjan 55 jota sopi odottaa nyt kun perustaa varikon Koskelaan. Tammelund tekee paluun linjalle 16, mutta tällä kertaa itsenäisenä liikennöitsijänä eikä alihankkijana, Kierroksen häviäjä oli siis Nobina.
Kylläpä on suuret vaihtelut kilpailutuksien välillä. Viime aikoina melko hyvin pärjännyt Nobina hävisi automäärissä todella paljon. Viime aikoina kehnommin kilpailutuksessa pärjännyt Helb sai myös mukavasti lisää ajettavaa Jokerin myötä. Myös Tammelundille linjan 16 voitto osui sopivasti kun linjan H71 alihankinta päättyy vuoden lopussa. Veolialle vastaavasti H55 sopii hyvin kun he ovat hankkineet uusia varikkotiloja.
HELSINGIN BUSSILIIKENNE Jokerille? Tätä en kyllä odottanut.. Noh katsotaan mitä siitä tulee..
Jos tietäisi mitä kalustoa tulee niin olisi jees.
EDIT: eli tulee siis niveliä koska HSL:n tiedoitteessa viitataan avorahastuksen kokeiluun?
Ei nuolaista ennenkuin tipahtaa! siinä viitattiin selkeästi avorahastukseen, Scalaa en usko että tekevät enään täysmatalana joten.. Volvo sitä kyllä tekee niveliin.
Koska Scalassa on ahdas takaovi+porrassysteemi, ja ruuhka-aikana, kokeileppa "nopeasti" nousta LE-mallin Scalaan sisään huom. Ruuhka-aikana, ei minusta mitään järkeä, joten en usko Scaloja tälle linjalle. Kyllä tuo avorahastus vaatii jo mielestäni 2+2+2 ovitukset vähintään eli täysmatala uusi manne? tai sitten niveliä, kiitos.
TLL:lle tulossa vissiinkin tyyppiä Volvo 8900LE, kun 8700 on lopetettu ja TLL:llä vahvuus on tuo Volvo.
Paistoi silmään, mistä lähtien h39 on ollut s39? kenties typo?Alunperin kirjoittanut HSL
Ja Kuukanko, löydätkös meille esille myös kalustotyypit, sitä me kaikki haluaisimme nähdä, jos vain mahdollista ?kiitos etukäteen.
Viimeisin muokkaaja Palomaa; 29.05.2012 kello 10:53.