Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Enpä olekaan pitkään aikaan 69:ä ajanut, mutta viimeksi kun tänä vuonna ajoin, sitä ajettiin vielä Ruhasta. Samoin 63 ajetaan kokonaan Ruhasta, josta olemmekin yhtä mieltä.
---------- Viesti lisätty kello 13:00 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:58 ----------
Siellä varmaan ajetaan linjan 550 aikataulun mukaisesti linja-autolla.
Ja epäilemättä, kun katsoo Helsingin Bussiliikenne Oy:n kaluston kuntoa tänä päivänä, siellä varmaan ajetaan linjan 550 aikataulun mukaisesti nykyistä parempikuntoisilla linja-autoilla.
Noh, onneksi vaadittiin kaikki Jokeri -autot uusina.. HelB olisi muuten tarjonnut vanhoja romujaan niinkuin lentokenttälinjoillekkin tarjosi
Mitä Nobinan Jokeri -autoihin tulee, joko ne myydään tai niihin tehdään kalliit korjaukset. Kaikkien kunto on tyydyttävä tai huonompi. Ihmettelen kyllä jos kaikki autot säästetään, vaikka tulevathan ne halvemmaksi kun uudet autot.
---------- Viesti lisätty kello 13:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:03 ----------
Tullut pieni typo näköjään... Piti siis lukea että h63 kokonaan Ruhasta... Pitäisi varmaan nukkua enemmänh69 kyllä on viimeisten havaintojen mukaan ajettu osin Ruhasta
Se selittääkin sen miksi siellä on välillä viikonloppuisin 415 ja 451:n HSL-Scaloja.
No niinpä näyttää, en olekkaan ajatellut asiaa ollenkaan tuolla kannalla... Mutta kyllä silti olisin matkustellut vaikka Veolian blue1 City L:llä kun käsiin hajoavilla 300-sarjan Scaloilla (pahoittelut forumia lukeville HelBin kuskeilla, mutta asia nyt vaan on näin)
Mutta sanotaanko nyt näin että ihan suhtkoht hyvin HelB on lentokenttälinjoja hoitanut, nyt kun kuljettajat vihdoin tottelevat väliaikoja usein palautteen jälkeen.
En nyt tarkkaan tiedä Helbin Scalojen kunnosta, mutta tuskin ovat huonompia, kuin Nobinan Ikarus-Scaniat.![]()
Uusimmassa Paikallisliikenne-lehdessä asiantuntijat puhuivat HelB:n asemasta nyt ja tulevaisuudessa. Yksi heistä totesi, että HelB:n tulisi olla HSL:n uusien käytäntöjen ja palveluiden kokeilijayritys, jolloin HelB täyttäisi tehtävänsä kaupungin omistamana yrityksenä paremmin ja tappiot pienenisivät. Näen tämän Jokerin voittamisen kuuluvan juurikin tähän suunnitelmaan, sillä Jokerillehan tulee avorahastus, joka on uusi käytäntö HSL-alueella. Myös lukuisat kilpailutushäviöt viime aikoina ovat saattaneet kuulua tähän suunnitelmaan. Kun hävitään pienet linjat pois, saadaan isommille kokonaisuuksille (lentokenttälinjat, Jokeri ja tiettyjen alueiden linjat) tilaa. Ja onhan se myös henkilökunnan kannalta edullisempaa, kun on isot suuntaviivat, joiden mukaan edetään.
Nobina hävisi kolme linjaa, joista kaksi (h16 ja h55) ehkä ihan tarkoituksella. Ensi elokuusta lähtienhän Myllypurosta ei sitten enää ajetakaan kuin linjat h92/N, h94/A/B/N/V, h95/N ja h97/N/V, jolloin autot on helppo siirtää sieltä esim. Herttoniemeen, jos ja kun Myllypuron varikko suljetaan. Näin Nobina siis pienentää sitä automäärää, joka pitää uudelleensijoittaa.
Ja vielä autoihin liittyen: Nobinan tuntien on hyvin mahdollista, että poistetaankin Jokeri-Volvoja vanhojen autojen sijaan. Alkavat ne sen verran rujossa kunnossa olla muuhun Nobinan kalustoon verrattuna.
Lopuksi pyytäisin huomioimaan, että ylläoleva kirjoitus perustuu omiin käsityksiini, eikä kaikki tieto välttämättä ole faktaa.
Viimeisin muokkaaja Joonas Pio; 29.05.2012 kello 13:33.
"16, 17, 18, 18N, 39N, 45 ja 55 sekä seutulinja 39. Näille linjoille tulee tammikuussa 13 uutta vähäpäästöistä, EEV-normit täyttävää bussia."
Vain 13 uutta bussia! Se tarkoittaa että H17, H18, H45 ja S39:llä on sitten loput romuja kun ne kerran ovat He... Siellä on kaikkilla liikenteesä 2 uutta ja loput vanhoja....![]()
Nyt on niitä kaivattuja PDF:iä.
Euromuutos_24_2012.pdf
Parhaat pisteet.pdf
Voittaneiden kalustopisteet.pdf