Uudet bussit, syksy 2012

Mutta millä ovimäärällä? koska en usko että 1+2+0:aa tulee. Tulisko 1+2+1 ovilla kuten tällä videolla on sellainen..

EDIT: Eikös ole joku vaatimuskin noihin oviin?
 
Mutta millä ovimäärällä? koska en usko että 1+2+0:aa tulee.. Tulisko 1+2+1 ovilla kuten tällä videolla.. on sellainen..
Videon VDL-auto on tyyppiä SLF120 (Citea Low Floor). Nobinan HSL-alueelle hankkimat ovat tyyppiä LLE120 (Light Low Entry).

Tästä linkistä voi tutkia VDL Citean eri variaatioita:

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Openbaar-vervoer/Citea/Citea-range.aspx

---------- Viesti lisätty kello 2:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 1:52 ----------

Näissä videoissa esiintyvät VDL Berkhof Ambassador 200-bussit muistuttavat Nobinalle tulevia, vaikka VDL Citea LLE120 on toki edelleen kehitetty niistä:

http://youtu.be/-64wkPtzSs4

http://youtu.be/X4apZTU-Y_M

http://youtu.be/N5HH77tgoxs

Aika makeat soundit (= Cummins ISBe + Voith D854.5E)

---------- Viesti lisätty kello 2:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 2:25 ----------

Tässä edelleen VDL Berkhof Ambassador 200 ja sen sisustusratkailut voivat hyvinkin muistuttaa HSL-liikenteeseen tulevia:

http://youtu.be/yX35HPbLEy8
 
Mutta millä ovimäärällä? koska en usko että 1+2+0:aa tulee.

Miksi ei tulisi kun A1 tyypin bussissa 1+2+0 Ovet riittävät. Nobinalle tulevissa Busseissa on Vdl:n sivujen mukaan 39+4+1 istuinta (mahtaakohan viimeinen 1 olla kuljettajan istuin) joka on 12m bussiin aika hyvin. Tämä puoltaa takaovettomuutta myös. Autossahan on tosiaan vain yksi istuin vähemmän kun esim 13m Scalassa joita on nyt viime vuoden aikana tullut HSL alueelle
 
Ihan kivan näköisiä ja rouhean kuuloisiahan nuo vaikuttaisivat olevan. Varmasti mukavampi kulkea noilla, kuin kolisevilla ja rämisevillä Scania Ikaruksilla. Ja onhan se jo aikakin saada HSL-väririä autoja tänne Pohjois-Espooseenkin. Mitkäs näiden tieltä sitten mahtavat mennä poistoon?
 
Nobina Fleet on tilannut HSL-liikenteeseen elokuuksi 2012 56 uutta VDL Citea LLE:tä.
VDL:n uutinen
Res och Trafikforumin uutinen

VDL tulee tekemään tänä vuonna todella isot myyntiluvut Suomeen, kun jo nyt tiedossa on että 60 uutta VDL:ää tulee saamaan (tai on jo saanut) maamme kilvet.

Ainakin viime kesän näyttelyssä esitelty Citea SLF120 teki minuun vaikituksen, ja tuskinpa tämä LLE yhtään huonompi on.
 
Onhan niitä uusia ostettava, kun niitä on kilpailussa 22/2011 kohteisiin tarjottukin.

Lienee kalusto muutenkin hieman päivityksen tarpeessa, jospa Nobina saisi hieman kohennettua imagoaan näiden uusien autojen myötä. VDL:t tulee vissiin Voithilla, varmaan Volvot kans? Ja 8900 korilla?
 
VDL:ien lisäksi Nobina ostaa 25 Volvoa elokuussa alkaviin sopimuksiin. Nobinan tiedote

Laskinkohan oikein että tulee 14 kaksi-akselista Volvoa ja 11 Teliä?

ipeniemela sanoi:
VDL:t tulee vissiin Voithilla, varmaan Volvot kans? Ja 8900 korilla?

Volvot aika varmasti sitten sitä 8900LE mallia ja B7RLE alustalla. VDL:n sivujen mukaan LLE-120 malliin on saatavilla myös ZF-lanttulootaa, mutta toivon hartaasti että kaikki uudet tulisivat Voithin käyttäjäystävällisemmällä kuminauhavaihteistolla :lol:

Vai ymmärsinkö nyt tarkemmin tuota katsottuna ettei LLE-120 mallin kohdalla ole yhtään pallukkaa minkään moottorin kohdalla? Joku viisaampi voisi tulkita asiaa paremmin ;)
 
Vai ymmärsinkö nyt tarkemmin tuota katsottuna ettei LLE-120 mallin kohdalla ole yhtään pallukkaa minkään moottorin kohdalla? Joku viisaampi voisi tulkita asiaa paremmin ;)

Hollanninkielinen Wikipedia on sitä mieltä, että VDL:n LLE 120/225:ssä on moottorina Cummins ISB6.7E 225B ja vaihteistona Voith D854.5. Noissa vriston linkittämissä videoissa ainakin kuulosti komealta, joskin uudemmat vehkeet lienevät hiljaisempia. Mielenkiinnolla odotan kyytiin pääsyä. ;)
 
Takaisin
Ylös