Uudet bussit, syksy 2012

Kertokaapa kuskit omia näkemyksiänne VDL Citea LLE-autoista.

Nyt kun on tullut ajeltua enemmän noilla "keksinnöillä" voin rehellisesti todeta, että vieläkään ei ole Volvon voittanutta :D
Auto on jotenkin raskas ajaa, ohjaus on raskas ja kaasujalka väsyy ilmaan saranoidun kaasupolkimen takia. Mulle miellyttävimmässä ajoasennossa kojetaulun hallintalaitteet jäävät kauas, etenkin ovien käyttövipu. Myös vaihteisto toimii jotenkin pöljästi, kun ei ole ollenkaan "nöyrä" vaan heti kaasua lisättäessä vaihtaa yhden tai kaksi vaihdetta pienemmälle. Ja noin 30km/h nopeudessa ei tosiaan osaa päättä mikä vaihde olisi hyvä. Liekö johtuu sitten moottorin alhaisesta väännöstä? Kuitenkin auto on muutoin mielestäni ihan pirteä menemään, etenkin kun käyttää kickdownia jos joutuu lähtemään esim. Vihdintien pysäkeiltä. Lisäksi jarrut toimivat liian terävästi, etenkään ihan ryömintänopeudesta ei ole mahdollista pysäyttää jouheasti, vaan jarrut menevät heti lukkoon :/
Matkustajan näkökulmasta sanoisin että sisämelua on moottorista ihan liikaa, takarivissä ei pitkää matkaa viihdy. Muuten matkustajana on kyllä tilaa istua ja bussista näkee hyvin ulos pimeälläkin, valot eivät heijasta liikaa takaisin.
Ei kuulu kyllä suosikkityökaluihin tämä, eikä moni työkaverikaan ole ylistänyt tätä :/
 
Joku mainitsi Pohjolalle ja Korsisaarelle tulevan "uutukaisia" eli ihan uusia Ivecoita (A1), oisikohan tässä oikealla sellainen, näyttää vähän uudistetummalta kuin edelliset..
Kuva
Kuva 2
Kuva 3
 
Joku mainitsi Pohjolalle ja Korsisaarelle tulevan "uutukaisia" eli ihan uusia Ivecoita (A1)

Koskelossa oli nyt kolme Pohjolalle tulevaa Crosswayta, 2+2+0 ovin. Ihan samanlaisilta ne muuten mielestäni näyttivät kun aiemmat, paitsi että ovet ovat sisäänpäin kääntyvää mallia :) Kilvet ja kylkinumerot uupuivat vielä.
Korsisaaren autoa ei näkynyt pihallla, eikä korjaamohallissa.. (enää?)
 
28.1 Tapiolan muutoksien yhteydessä 501:n liikennöinti siirtyy Ilmalan varikolta Suomenojalle, josko nämä Ivecot olisi silloin tositoimissa..
 
28.1 Tapiolan muutoksien yhteydessä 501:n liikennöinti siirtyy Ilmalan varikolta Suomenojalle, josko nämä Ivecot olisi silloin tositoimissa..

Itse kuulin 17.1. olisi jo siirtynyt, mutta voi se hyvinkin 28.1. ollakun kyseinen henkilö ei ollut aivan 100% varma mikä päivä tarkalleen oli.
 
Itse kuulin 17.1. olisi jo siirtynyt, mutta voi se hyvinkin 28.1. ollakun kyseinen henkilö ei ollut aivan 100% varma mikä päivä tarkalleen oli.

28.1 on maanatai jolloin on luontevampi kaikilta kannoilta ja se on oikea päivä
Vaan sehän se vasta olisikin markkinointia, kun ensin puhutaan 28.1, mutta päivä vaihdetaankin lähes viime tingassa puolitoista viikkoa aikaisemmaksi :D
 
Täällä kovasti 6 vuotta sitten 8xx Citeoita kehuttiin, vaan mikä mahtaa nykyään olla kanta? Mielestäni ovat aivan hirveitä ja matkutusmukavuudeltaan kamalia ahtaita ruohonleikkureita. Onneksi Pohjois-Espoon linjat kilpailutuksessa ja osa jo kilpailutettu. Kyllä vanhat Citeat on kauheita!
 
Täällä kovasti 6 vuotta sitten 8xx Citeoita kehuttiin, vaan mikä mahtaa nykyään olla kanta? Mielestäni ovat aivan hirveitä ja matkutusmukavuudeltaan kamalia ahtaita ruohonleikkureita. Onneksi Pohjois-Espoon linjat kilpailutuksessa ja osa jo kilpailutettu. Kyllä vanhat Citeat on kauheita!

Jos katsot vaikka nimimerkki nak:n kommenttia numero #199 kuuden vuoden takaa, niin ei se kauhean ylistävää tekstiä ole. Sanoisin että muutenkin mielipiteet on aika jakautuneet näiden 8xx VDL:n suhteen. Omasta mielestäni tuo on ihan pätevä peli lyhyillä matkoilla mutta ei se pitkille linjoille oikein sovellu. Esimerkiksi jos sillä pitää matkustaa Helsingistä Rinnekotiin tai Kalajärvelle, niin ei se kovin mukavaa ole. Lyhyemmillä liityntälinjoilla toimii ihan hyvin.
 
Täällä kovasti 6 vuotta sitten 8xx Citeoita kehuttiin, vaan mikä mahtaa nykyään olla kanta? Mielestäni ovat aivan hirveitä ja matkutusmukavuudeltaan kamalia ahtaita ruohonleikkureita. Onneksi Pohjois-Espoon linjat kilpailutuksessa ja osa jo kilpailutettu. Kyllä vanhat Citeat on kauheita!

Jos katsot vaikka nimimerkki nak:n kommenttia numero #199 kuuden vuoden takaa, niin ei se kauhean ylistävää tekstiä ole. Sanoisin että muutenkin mielipiteet on aika jakautuneet näiden 8xx VDL:n suhteen. Omasta mielestäni tuo on ihan pätevä peli lyhyillä matkoilla mutta ei se pitkille linjoille oikein sovellu. Esimerkiksi jos sillä pitää matkustaa Helsingistä Rinnekotiin tai Kalajärvelle, niin ei se kovin mukavaa ole. Lyhyemmillä liityntälinjoilla toimii ihan hyvin.
Ei minullakaan ole pahaa sanottavaa noista VDL:listä, ihan mukava matkustaa, huonoa näissä on lähinnä kova jousitus ja takimmaisilla penkkirivillä on todella ahdasta. Kyllä nämä VDL:llät on minun mielestä parempia kuin esim. Ivecot tai Volvot.
 
Jos katsot vaikka nimimerkki nak:n kommenttia numero #199 kuuden vuoden takaa, niin ei se kauhean ylistävää tekstiä ole. Sanoisin että muutenkin mielipiteet on aika jakautuneet näiden 8xx VDL:n suhteen. Omasta mielestäni tuo on ihan pätevä peli lyhyillä matkoilla mutta ei se pitkille linjoille oikein sovellu. Esimerkiksi jos sillä pitää matkustaa Helsingistä Rinnekotiin tai Kalajärvelle, niin ei se kovin mukavaa ole. Lyhyemmillä liityntälinjoilla toimii ihan hyvin.

Autossa muuten ovet toimii aina sekä matkustajan istuimen ergonomia parempi kuin esim Scaloissa. Kyllä puolen tunnin matka 345:llä menee ihan kivasti.
 
Takaisin
Ylös