On niissäkin kuitenkin selvä ero (esim. vaihteiden lukumäärä sekä hidastimen ääni). Kummassakin allaolevassa ääninäytteessä on vaihteistolle tyypillinen soundi vahvasti läsnä, vaikka ne edustavat kummankin valmistajan uusinta teknologiaa.
2009'(V,Malaysia)CR228L Volvo B7RLE(NO.8362), Euro 5 engine, 6 speed ZF gearbox:
http://youtu.be/dBpjGlq6Xf8
Veolia Transport Volvo B7RLE/Volgren with Voith Gearbox:
http://youtu.be/CQMpvgiXitc
Joukkoliikenneharrastaja
Ei yhtään pöllömpi kapistus tuo Nobinan VDL, näin matkustajan ominaisuudesta tarkasteltuna E51:lläHiukan muovinen tunnelma, pientä natinaa havaittavissa, todella mukavat penkit, hiukan erikoinen äänimaailma,varsinkin jarruttaessa omituinen soundi hidastimesta... mutta kaikin puolin pätevä peli taajamaliikenteeseen
mutta ei ehkä pidemmille matkoille, toisin kuin Volvo 8900, jossa voisi istua tuntikausia
![]()
Nyt on tullut matkustettua sekä PL:n uudella teli-volvolla (PL 794 linjalla 510) että Nobinan VDL:llä (NF 840 linjalla 345) Näin matkustajan näkökulmasta annan paremmat pisteet VDL:lle, auto oli tilavan tuntuinen vaikka onkin lyhyt, teli-volvon matkustamo tuntui jotenkin ahtaalta. VDL:n penkit olivat paremmin muotoillut kuin volvossa ja niissä oli huomattavasti mukavampi istua. Moottorin ääni kantautui VDL:n matkustamoon selvästi, mutta itseäni se ei haittaa, päinvastoin, mun mielestä volvon lähes olematon äänimaailma oli todella tylsä. Miinusta annan VDL:lle stop-merkkkiäänen puutteesta ja keskiovien sulkeutuessa liian kimakasta piip-piip-piip merkkiäänestä. Kokonaisuutena VDL on paljon volvoa persoonallisempi sekä ulkoa että sisältä.
Tuli itse matkustettua Nobinan 817:lla (Volvo 8900LE teli) tänään linjalla h76A ja eipä olleet mitkään kovin erikoiset kokemukset. Samanlaiselta vaikutti aikalailla kuin Nobinan Volvo 8500LE:t.. Moottorin äänitaso samanlainen eli ei ulvonut kovempaa eikä hiljempaa, ovet toimivat yhtä hyvin, lukuunottamatta etuovea joka oli todella hidas. Ilmastointi ei tuossa autossa toiminut kuljettajan mukaan jonka vuoksi kattoluukut olivat auki. Niin ja samanlaista natinaa oli havaittavissa kanssa kuin Volvo 8500LE mallissa.
Täytyy noita PL:n Volvoja käydä koeajamassa, kun niitä täällä kehuttu![]()
Minun mielestä kyllä 8500lla ja 8900lla on eroa, Moottorin äänitaso on kyllä paljon hiljaisempi ainakin Pohjolalla, ovet toimii kyllä paremmin kuulemien mukaan kuin lauttasaaren autoissa (Nobinan kuskeilta kuultua) ja ollaanko Hakunilassa onnistuttu jo hajoittamaan ilmastointi?Ei autot täälläpäin kyllä ole nitissyt eikä natissut.
817 = Maanantaikappale vai liioiteltua tekstiä?
Tai sitten ne VDL:t ja Volvo 8900LE:t eivät ole edelleenkään täydellisiä?Olet vähän liikaa ylistänyt noita. Ja nyt puhuttiin Nobinan Volvoista, ei Pohjolan. Kyllä täällä on puhuttu että Pohjolan kappaleissa on paljon hiljaisempi joten pitää käydä sen vuoksi niitä testaamaan. Vertaankin näitä 76A/B:llä normaalisti kulkeviin Volvo 8500LE:hin joista on tällä hetkellä ainoastaan #762 viallinen (ovivika). Lauttasaaren autoissa olen monissa huomannut saman ovivian mikä on 762:ssa ja ollut 750:ssa (joka korjattiin n. viikko palautteeni jälkeen, tiedä oliko sillä vaikutusta, ainakin kuitattiin vastaanotetuksi ja "otetaan tarkastelun alle").
Mutta kuten sanoin, ei ne uudet autot niin täydellisiä ole niinkuin luuletJoku aikasemmin sanoikin että uusissa autoissahan juuri esiintyy alkuun pikkuvikoja, jotka korjataan sitä mukaan kun niitä ilmestyy.
Kuuleppas zige,
1) Sanoinko että ne ovat täydellisiä?
2) Miten niin ylistänyt? jos ne ovat tehty paremmin kuin Scalat, ja niistä pitää niin se ei tarkoita täydellistä ylistämistä, kyllä nuo autot ovat vain parempia kuin keskenjääneet Scalat.
3) Miten voit verrata telivehjettä pätkiin?Telillä ja pätkällähän juuri on eroja ja luulisi sinun sen tietävän.
4) Edelleenkään en ole väittänyt missään kohtaan että ne ovat täydellisiä joten turha piikittely ja vinkkailut ihmeessä pois, ei tämä ole riidanaihe.
samasta tehtaasta ne volvot pohjolaan on mennyt kuin nobinaankin. Minun mielestäni lauttasaaren 8500:sta ei voi mainita samassa lauseessa uusien 8900:n kanssa. Ero on kuin yöllä ja päivällä työn laadussa ja viimeistelyssä.. 817:ssa on ilmastoinnissa jotain vikaa, mutta sehän on vain ihmisen tekemä ja sekin voi hajota![]()
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Näin kuskina sanoisin kyllä että tämän hetken paras teliversio tulee nimenomaan Scalalta. Miten ne ovat jääneet kesken? Ja muutama kollega jakaa kyllä mielipiteeni. Palomaan iloksi Helb on tehnyt sopimuksen, että se hankkii jatkossa pelkkää Scalaa vuoteen 2017 asti jos se samalla nimellä jatkaa toimintaansa.
Ja minulle todellakin iloksi, siis oikeasti..
Itse pidän Scalaa aikalailla pk-seudun parhaimpana autona (heti poistuvan Carrus City L:n jälkeen), etenkin näitä uusimpia versiota -10 mallista eteenpäin. Luotettavia, matkustusmukavuus mitä parhain, paras ilmastointi.. Kyllä niistäkin muutama pieni miinus löytyy, niinkuin jokaisesta autosta, suurimpana ehkä pieni "jäätyminen" pysähdyttyä ja ovia aukastessa.
---------- Viesti lisätty kello 20:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:53 ----------
1) Et suoranaisesti, mutta puheestasi näin ymmärtää. Etenkin kun olet heti kimpussa kun kerron omat kokemukseni Nobinan Volvo 8900LE:stä
2) Itsekkin kaipaan perusteluja miten keskenjääneet?
3) Miksen voisi verrata? Pituutta on vähän lisää ja muutama penkkirivi, siihenhän se suurimmaksi osaksi jää.
4) Ei olekkaan, joten miksi teet siitä riidan aiheen?
Ps. Vähempi tekstien korostaminenkin riittää ja ymmärtääksei lainaukset tehää sitä varten että näkee alkuperäisen viestin mihin uusi viesti liittyy, eikä niitä yleensä ole tarkoitus muokata ihan erilaiseksi.
Noh, aloitetaanpas.
Matkustajan näkökulma) Matkustusmukavuus mielestäni huono, penkeissä on pehmustetta mutta jotenkin epämukavat, jotenkin liian "kova"?
Ilmastointi puuttuu, kyyti on nykivää, ja kolahtaa takamuksessa sekä selässä pienestäkin töyssystä, se jos natisee jokaisessa töyssyssä tai tien epämuodostumissa. Scala on ahdas, ja takana kun nouset seisomaan niin saat todellakin varota päätäsi.
Kuskien puolesta kuultua) Napit ovat tehty kuin pullojen korkki poimimistekniikalla, eli lattialla, ei ilmastointia, ajettavuus huono, ovet ovat kuulemman hyvät mutta muuta ei ole sanottavaa.
Mutta minun näkökulmasta Scala ei ole ainakaan vielä se paras auto, eikä luultavasti tule olemaankaan jos sitä ei enään valmisteta.