Uudet bussit, syksy 2012

:cool: Ja minulle todellakin iloksi, siis oikeasti.. :) Itse pidän Scalaa aikalailla pk-seudun parhaimpana autona (heti poistuvan Carrus City L:n jälkeen), etenkin näitä uusimpia versiota -10 mallista eteenpäin. Luotettavia, matkustusmukavuus mitä parhain, paras ilmastointi.. Kyllä niistäkin muutama pieni miinus löytyy, niinkuin jokaisesta autosta, suurimpana ehkä pieni "jäätyminen" pysähdyttyä ja ovia aukastessa.

1) Et suoranaisesti, mutta puheestasi näin ymmärtää. Etenkin kun olet heti kimpussa kun kerron omat kokemukseni Nobinan Volvo 8900LE:stä
2) Itsekkin kaipaan perusteluja miten keskenjääneet?
3) Miksen voisi verrata? Pituutta on vähän lisää ja muutama penkkirivi, siihenhän se suurimmaksi osaksi jää.
4) Ei olekkaan, joten miksi teet siitä riidan aiheen? :smile:

Ps. Vähempi tekstien korostaminenkin riittää ja ymmärtääksei lainaukset tehää sitä varten että näkee alkuperäisen viestin mihin uusi viesti liittyy, eikä niitä yleensä ole tarkoitus muokata ihan erilaiseksi.


1) Jos vaikka lähdetään siitä että sinä olet kimpussa vastaamassa jokaiseen kommenttiini täällä, ja jos joku täällä ylistää jotain niin se olet sinä joka ylistää jotain ja se on scalaa. Ehkä luotettavia, mutta matkustusmukavuus ei ole mitään parhaimpaa, ja paras ilmastointi? :lol: missä? Joo on miinuksia jokaisessa autossa mutta en ymmärrä tuota "jäätymistä" ?
2) Lue ylempää.
3) Sikset voisi verrata koska telit ja pätkät ei ole samoja.
4) Sinä yrität tehdä siitä riidanaihetta noilla vinkkailuilla ja sanallisilla päälle käymisilläsi.

Tuohon PS:sääs sen verran että luet rivien välistä ja sen takia korostan että näet mitä asiaa painotan.
 
Hmm... Kyllä ainakin HelBin 10xx, 11xx ja 12xx -sarjan Scaloissa on valmiina tullut ilmastointi, sekä jälkiasennettuna 8xx ja 9xx -sarjassa, Nobinan 711-748 ja Veolian 450-482 sekä Pohjolan monissa Scaloissa, joten.. :)
Ehkä HelBin uusimmissa, mutta esim. Nobinan ja Veolian autot, jos niissä kerran on ilmastointi niin sitten se on todella huono, Pohjolallakaan ei sitten ehkä "toimi" jos näin sanotaan mitä nyt olen 823-827 autoilla liikkunut linjoilla e2, e4, 504. :D

Mutta joo, antaa asian olla, kukin tykkää mistä tykkää ja siitä ei tarvitse alkaa piikittelemään että ylistänkö ja jos ylistän niin mitä.
 
Noh, aloitetaanpas.

Matkustajan näkökulma) Matkustusmukavuus mielestäni huono, penkeissä on pehmustetta mutta jotenkin epämukavat, jotenkin liian "kova"?
Ilmastointi puuttuu, kyyti on nykivää, ja kolahtaa takamuksessa sekä selässä pienestäkin töyssystä, se jos natisee jokaisessa töyssyssä tai tien epämuodostumissa. Scala on ahdas, ja takana kun nouset seisomaan niin saat todellakin varota päätäsi.
Kuskien puolesta kuultua) Napit ovat tehty kuin pullojen korkki poimimistekniikalla, eli lattialla, ei ilmastointia, ajettavuus huono, ovet ovat kuulemman hyvät mutta muuta ei ole sanottavaa.

Mutta minun näkökulmasta Scala ei ole ainakaan vielä se paras auto, eikä luultavasti tule olemaankaan jos sitä ei enään valmisteta.

Nykyään kaikissa uusissa HSL-alueen busseissa penkit on melkolaillla yhtä kovat ja takaosa on toki matkustamossa matala. Kaikesta muusta mitä kirjoitat olen päinvastaista mieltä:D
 
Ehkä HelBin uusimmissa, mutta esim. Nobinan ja Veolian autot, jos niissä kerran on ilmastointi niin sitten se on todella huono. :lol:

Jaa-a, se on sinun mielipiteesi. Itse olen kyllä huomannut Nobinan sarjassa ilmastoinnit erinomaisiksi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (ilmastointi viallinen), ja olen kyllä paljon etenkin Hakunilan Scalojen kyydissä ollut, ja mitä nyt 74:lla vieraillu 4xx -sarjan Scaloja niin ei ainakaan ole tainnut hikoilla.
 
Nykyään kaikissa uusissa HSL-alueen busseissa penkit on melkolaillla yhtä kovat ja takaosa on toki matkustamossa matala. Kaikesta muusta mitä kirjoitat olen päinvastaista mieltä:D
Mutta toki se miten penkki on muotoiltu, vaikuttaa myös penkin mukavuuteen, esimerkiksi uusissa VDLissä penkki on selälle erittäin mukava verrattuna Scalaan.
 
Tarkoittaako hyvä ilmastointi sitä että se yrittää tehdä jääpuikkoja kattokanaviin? Sellainen se on scaloissa ja vdl:ssä ja lomalta palattuani on ollut kurkku kipeä ja nenä vuotanut joka päivä tämän takia :( mielestäni ilmastoinnin voisi tunkea turvaohjaamojen kanssa samaan paikkaan eli mappi ööhön
 
Lisätään muute yksi moite turvaohjaamoon.. NF 817:ssa turvaohjaamon lasi oli yhtä kiinteetä lasia kokonaan, miten kommunikoit kuljettajan kanssa? Kurkit turvalasin oikealta puolelta jotta pystyt kuljettajan kanssa puhuman? Tuohon olisi pitänyt tehdä jotkin reiät josta voi puhua..
 
Lisätään muute yksi moite turvaohjaamoon.. NF 817:ssa turvaohjaamon lasi oli yhtä kiinteetä lasia kokonaan, miten kommunikoit kuljettajan kanssa? Kurkit turvalasin oikealta puolelta jotta pystyt kuljettajan kanssa puhuman? Tuohon olisi pitänyt tehdä jotkin reiät josta voi puhua..

Sehän ei ole Volvon tai Nobinan syy? vaan sen joka niitä turvaohjaamoita tekee.
En tiedä tähän hätään kuka ne Volvolle tekee, König tekee ainakin Ivecoihin.
 
Sehän ei ole Volvon tai Nobinan syy? vaan sen joka niitä turvaohjaamoita tekee.
En tiedä tähän hätään kuka ne Volvolle tekee, König tekee ainakin Ivecoihin.

Missä sanoin että se on Volvon tai Nobinan syy? Sanoin vaa että se on huono mallinen noissa Volvoissa...
 
Tarkoittaako hyvä ilmastointi sitä että se yrittää tehdä jääpuikkoja kattokanaviin? Sellainen se on scaloissa ja vdl:ssä ja lomalta palattuani on ollut kurkku kipeä ja nenä vuotanut joka päivä tämän takia :( mielestäni ilmastoinnin voisi tunkea turvaohjaamojen kanssa samaan paikkaan eli mappi ööhön
Tuohon vaikuttanee muuten ilmastoinnin automatiikan(lämpötilan)säätö? Helbillä ainakin -11 ja -12 mallivuoden Scaloissa ilmastointi kytkeytyy päälle sisäilman lämpötilan ollessa +25, sitä ennen jäähdytetään pelkästään kattokanavatuuletuksella. Ilmastointi taas kytkeytyy pois +22 asteessa, sen jälkeen kattokanavatuuletus hoitaa jäähdytystä. Tämä oli viime viikolla ajellessani mielestäni todella miellyttävä ja toimiva toiminta... :cool:

---------- Viesti lisätty kello 14:09 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:59 ----------

:cool: Ja minulle todellakin iloksi, siis oikeasti.. :) Itse pidän Scalaa aikalailla pk-seudun parhaimpana autona (heti poistuvan Carrus City L:n jälkeen), etenkin näitä uusimpia versiota -10 mallista eteenpäin. Luotettavia, matkustusmukavuus mitä parhain, paras ilmastointi.. Kyllä niistäkin muutama pieni miinus löytyy, niinkuin jokaisesta autosta, suurimpana ehkä pieni "jäätyminen" pysähdyttyä ja ovia aukastessa.
Jos tarkoitat tuolla "jäätymisellä" sitä mitä kuvittelen, eli ovet eivät aukea heti, tuo "ominaisuus" on poistunut mallivuosien -11 -> autoissa kun ovikytkimissä siirryttiin viiksestä nappeihin. Ainakin 1204:ssa ja 1203:ssa ovet avautuvat juuri sopivasti kun auto vielä pienessä liikkeessä... :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee vähän outo kysymys VDL Citeasta

Missä järjestyksessä Citean takavalot ovat? Siis monesko niistä kolmesta lampusta on vilkku, peruutus, jarru jne...
 
Nyt tulee vähän outo kysymys VDL Citeasta

Missä järjestyksessä Citean takavalot ovat? Siis monesko niistä kolmesta lampusta on vilkku, peruutus, jarru jne...

mun mielestä ne ole kaikissa samassa järjestyksessä. Joissain ajovalot ovat ylimpänä ja joissain alimpana :shock:
 
Nyt tulee vähän outo kysymys VDL Citeasta

Missä järjestyksessä Citean takavalot ovat? Siis monesko niistä kolmesta lampusta on vilkku, peruutus, jarru jne...
Takana parkki/jarruvalo ja vilkku ovat kaikki samassa eli ylimmäisessä :lol: Peruutusvalo lasin kuviosta päätellen keskellä, alimmaisena todennäköisesti takasumuvalo(tämä on veikkaus) ;) Ja tuo vilkku parkki-ja jarruvalorinkulan keskellä näkyy TODELLA huonosti :mad:
 
Takana parkki/jarruvalo ja vilkku ovat kaikki samassa eli ylimmäisessä :lol: Peruutusvalo lasin kuviosta päätellen keskellä, alimmaisena todennäköisesti takasumuvalo(tämä on veikkaus) ;) Ja tuo vilkku parkki-ja jarruvalorinkulan keskellä näkyy TODELLA huonosti :mad:

Ainakin 822 on poikkeava sillä siinä tuo parkki/vilkku on alimmainen :D 845:ssa taas oli niinkuin sanoit :) pakki on keskellä ja sumuvalo vain vasemmalla
 
Ainakin 822 on poikkeava sillä siinä tuo parkki/vilkku on alimmainen :D 845:ssa taas oli niinkuin sanoit :) pakki on keskellä ja sumuvalo vain vasemmalla
Juu tuohon en väitä vastaan :lol: Mutta sitä en ymmärrä miksi vilkku ei voisi olla erillään...? :eek:
 
Takaisin
Ylös