Ei, vaan linjalle 587 tarjottiin 4* Volvo 8500LE Facelift
eli 4 autoa sarjasta 749-750, 752-759
562:lle tarjottiin 15 teliä, eli
3 x uusi Euro6-teli (22,8%), 1 x 13-Volvo B7RLE / 8900LE -teli (6,9%), 4 x 10-Volvo B12BLE / 8500LE -teli (22,7%), 4 x 07-Volvo B12BLE / 8700LE -teli (17,2%), 3 x 06-Scania K280 / Lahti Scala -teli (9,7%),
562:lla voi ajaa vanhemmilla autoilla (teleillä), koska uusien suoritteet täyttyy 587:llä. Sen puoleen ei ole ongelmaa.
Hetkinen, jos linjalla 562 ajaa Vestit ja EEV-Volvot koko päivän ja 587:lla Pari Ivecoa (Euro6) ja Volvot (eev) niin väitätkö, että suoritteet todellakin täyttyvät? Linjalla 562 tarvitaan lukuisia autoja enemmän ja eihän linjalla 587 vaadita telejä, joten mitä niiden ajaminen siellä auttaa linjaa 562?
Olisikohan takana ajatuksena se, että linjat 562 ja 587 ovat samassa paketissa, niin kalustopisteet lasketaan koko paketille eikä osalinjoille. http://jlf.fi/f12/11371-hsl-bussilii...tus-39-2016-a/
587 ajetaan uusilla Ivecoilla ja Mersuilla pääasiassa ja 562:lla pyörii uudehkoja 8900:ia, näin ollen suoritteet antavat myöden ajaa loput 562:sta Säffleillä, Vesteillä ja 8700:illa. Ja kuten pehkonen sanoi, näin voidaan tehdä, koska ne ovat samassa kilpailutuskohteessa. Ja 562 ajetaan teleillä ja 587 pätkillä, poikkeuksia lukuunottamatta, eli 562:lle tarjottujen teli-Citywidejen suoritteet täyttyvät nyt pääasiassa 587:n pätkä-Ivecoilla/Mersuilla. Missään en ole väittänyt 587:llä ajettavan teleillä. Ainoastaan C:tä pienempi kalusto 562:lla ei ole sallittua, siitähän tässä on ollut pohjimmiltaan kyse.
On myös mahdollista, että jatkuvat LIJ-laiteasennukset ja niiden vikojen korjaaminen kuluttavat liikennöitsijöiden varakalustoreserviä siten, että on parempi laittaa linjalle vääräntyyppinen bussi kuin jättää vuoroja kokonaan ajamatta.