Seuraavassa HSL:n kokouksessa on asialistalla kohta, että linjat 452, 453, 516 ja 400N hankittaisiin suorahankinnalla Veolia Transport Vantaalta. Tarkoittaako tämä, että WL haluaa luopua omasta osuudestaan näillä linjoilla?
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 20:32. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
Lieköhän käyneet siirtymäkilometrit Matinkylästä Myyrmäkeen ja Martinlaaksoon ja vice versa liian kalliiksi, Westendillähän ei tiedettävästi mene tällä hetkellä hyvin... Pitikö alunperin haukata liian iso pala kakkua.
Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...
Jos ja kun linjojen 452, 453, 516 ja 400N liikennöinti siirtyy kokonaan Veolialle, lisääntyy Veolian ajot noin 10:llä autolla. Sopimuksessa oli 20 autoa ja WL ajaa niistä tällä hetkellä hiukan yli puolet.
Näinollen WL menettää merkittävästi osuuttaan HSL-liikenteestä, kun siltä loppuu syksyllä linjojen 158, 160 ja 501 liikennöinti sekä Tapiolan palvelulinjojen liikennöinti. WL:lle jää täysin "omia" linjoja vain 105, 109, 112, 206, 212 ja 213 sekä Kauniaisten palvelulinja. 112 on kilpailussa ensi syksynä. Alihankintana WL ajaa Veolialle 111:sta ja Åbergin Linjalle 530:ntä.
Järjestely toimisi varmaankin niin että WL vuokraisi linjoille 452, 453 ja 516 hankitut Crossarit Veolialle, muutenhan veolia ei täyttäisi kohteen kalustovaatimuksia eikä veolialla ole kai muutenkaan uudehkoa ylimääräistä kalustoa irroitettavaksi noille linjoille?
HSL taisi taannoin linjata, että 100% alihankintaa ei suvaita HelB:n h72-ratkaisun jälkeen. WL joutui sitten alihankkimaan vain puolet Veolialta.
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Paitsi että 105 on ÅL omistuksessa jota WL ajaa alihankintana...
Jos WL kuskit ei pysty tankkaa autojakaan muuta kuin käteisellä, niin mitä tämä kertoo kyseisen firman varallisuustilanteesta...?
---------- Viesti lisätty kello 11:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 10:57 ----------
Päivän HS kertoo:
"Pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä toimiva espoolainen Westendin linja Oy on vakavissa talousvaikeuksissa. Yritys joutuu luopumaan
osasta tarjouskilpailussa voittamastaan liikenteestä, jonka kustannuksia se ei enää kykene maksamaan.
Asiaa käsitellään tänään tiistaina HSL:n hallituksen salaiseksi julistetussa kokouksessa. HSL:n hallitus päättää eräiden Westendin
voittamien bussilinjojen siirtämisestä Veolia Transport Vantaalle.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että jatkossa HSL maksaa linjojen liikennöinnistä suoraan Veolialle. Tähän asti Veolia on urakoinut
linjoja alihankintana Westendin linjalle, jolta se on perinyt myös liikennöintikorvaukset.
Jokin aika sitten Veolia kuitenkin uhkasi lopettaa linjojen liikennöinnin. Kysymys on noin kymmenellä bussilla liikennöitävistä
linjoista 452, 453, 516 ja 400N.
Yhtiön tilaan perehtyneiden mukaan Westendin linjan liiketoiminnan tappiollisuus osoittaa epävarmuutta, joka saattaa merkittävästi
kyseenalaistaa yrityksen kyvyn jatkaa toimintaansa.
Westendin linjan liikevaihto oli vuonna 2010 noin 20 miljoonaa euroa. Vuonna 2012 yritys liikennöi HSL:n tilaamaa liikennettä noin
13 miljoonan euron edestä.
Yrityksen johto ei maanantaina vastannut HS:n soittopyyntöön."
Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 18:43. Syy: siistitty lainausta
Juu tsori vaan, meni 105 ja 530 linjat sekasin...
Mut mitä se tankkauspaikan vaihtaminen WL:ää auttaa, jos ei firmalla ole pätäkkää edes naftaan? Katsotaan, milloin rupeaa näkymään Wesukan autoja naftapiipussa teiden varsilla...![]()
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 19:10. Syy: kieliasu
Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...
No tänään on ollut peruttuja vuoroja muutamia, 2 kalustopulan vuoksi (yksi näky HSL:n poikkeusliikennetiedotteissa) ja 2 teknisen vian vuoksi ja yksi, noh, ylläolevan tekstisi vuoksi(merkattuna tekniseksi viaksi).
Ei Westendillä se käteinen voi pitkälle riittää (tankkaa siis tällä hetkellä käteisellä autonsa). Mutta, olisihan tämän vararikon voinut arvatakkin kaluston kunnosta. Liian monta kertaa jouduttu ottamaan hätiin vanha kunnon täydellisesti toimiva Wiima K202:n, kun ei ole pystytty autoja korjata. Myös monissa, vielä liikennöinti kunnossa olevissa, on pikkuvikoja tms. Myös kuljettajat ovat olleet todella vihaisen näköisiä ja ärsyyntyneitä, voisiko tämä johtua Westendin talousvaikeuksista?
Pistänpä pienen tehtävän pystyyn. Kuka arvaa ekana, mihin ovat ne kolme HSL-väritteistä Iveco Irisbus Crossway LE:tä, jotka seisoivat Westendin Linjan pihalla vielä ainakin pari kuukautta sitten, hävinneet?Oikein arvannut saa mainetta ja kunniaa.
Viimeisin muokkaaja zige94; 13.03.2012 kello 20:36.