Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/71

Viestiketju: Westendin Linjan talousvaikeudet

  1. #1

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Westendin Linjan talousvaikeudet

    Seuraavassa HSL:n kokouksessa on asialistalla kohta, että linjat 452, 453, 516 ja 400N hankittaisiin suorahankinnalla Veolia Transport Vantaalta. Tarkoittaako tämä, että WL haluaa luopua omasta osuudestaan näillä linjoilla?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 20:32. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Laitan tämän nyt tähän ketjuun. Seuraavassa HSL:n kokouksessa on asialistalla kohta, että linjat 452, 453, 516 ja 400N hankittaisiin suorahankinnalla Veolia Transport Vantaalta. Tarkoittaako tämä, että WL haluaa luopua omasta osuudestaan näillä linjoilla?
    Sama kävi minulla mielessä kun ei sanaa "suorahankinta" voi muutenkaan ymmärtää. Mikähän mahtaa Westendillä olla syynä tähän?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #3
    metanolman81 avatar
    Liittynyt
    15.12.2010
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    45

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lieköhän käyneet siirtymäkilometrit Matinkylästä Myyrmäkeen ja Martinlaaksoon ja vice versa liian kalliiksi, Westendillähän ei tiedettävästi mene tällä hetkellä hyvin... Pitikö alunperin haukata liian iso pala kakkua.
    Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...

  4. #4

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Jos ja kun linjojen 452, 453, 516 ja 400N liikennöinti siirtyy kokonaan Veolialle, lisääntyy Veolian ajot noin 10:llä autolla. Sopimuksessa oli 20 autoa ja WL ajaa niistä tällä hetkellä hiukan yli puolet.
    Näinollen WL menettää merkittävästi osuuttaan HSL-liikenteestä, kun siltä loppuu syksyllä linjojen 158, 160 ja 501 liikennöinti sekä Tapiolan palvelulinjojen liikennöinti. WL:lle jää täysin "omia" linjoja vain 105, 109, 112, 206, 212 ja 213 sekä Kauniaisten palvelulinja. 112 on kilpailussa ensi syksynä. Alihankintana WL ajaa Veolialle 111:sta ja Åbergin Linjalle 530:ntä.

  5. #5
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Järjestely toimisi varmaankin niin että WL vuokraisi linjoille 452, 453 ja 516 hankitut Crossarit Veolialle, muutenhan veolia ei täyttäisi kohteen kalustovaatimuksia eikä veolialla ole kai muutenkaan uudehkoa ylimääräistä kalustoa irroitettavaksi noille linjoille?

  6. #6
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Järjestely toimisi varmaankin niin että WL vuokraisi linjoille 452, 453 ja 516 hankitut Crossarit Veolialle, muutenhan veolia ei täyttäisi kohteen kalustovaatimuksia eikä veolialla ole kai muutenkaan uudehkoa ylimääräistä kalustoa irroitettavaksi noille linjoille?
    Mutta miksi tässä ei toimita normaalien alihankinta kuvioiden mukaan niinkuin Helb, Nobina ja h72? Vai onko tässä taustalla muutakin?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #7

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    HSL taisi taannoin linjata, että 100% alihankintaa ei suvaita HelB:n h72-ratkaisun jälkeen. WL joutui sitten alihankkimaan vain puolet Veolialta.

  8. #8
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    HSL taisi taannoin linjata, että 100% alihankintaa ei suvaita HelB:n h72-ratkaisun jälkeen. WL joutui sitten alihankkimaan vain puolet Veolialta.
    Onhan senkin jälkeen esim. Veolia antanut koko 111:n liikenteen Westendin hoidettavaksi, ja viime kesänä Nobina antoi koko e18/Z:n ja e19:n liikenteen Pohjolan liikenteelle kesäksi
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  9. #9

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Sama kävi minulla mielessä kun ei sanaa "suorahankinta" voi muutenkaan ymmärtää. Mikähän mahtaa Westendillä olla syynä tähän?
    Tässä onkin kyse siitä, että jatkossa HSL maksaa suoraan Veolialle Veolian osuuden eli raha ei kierrä WL:n kautta Veolialle vaan tulee suoraan. Liikennöinti jatkuu samaan malliin kuin ennenkin eli WL ajaa hiukan yli puolet ja Veolia loput.

  10. #10

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Tässä onkin kyse siitä, että jatkossa HSL maksaa suoraan Veolialle Veolian osuuden eli raha ei kierrä WL:n kautta Veolialle vaan tulee suoraan. Liikennöinti jatkuu samaan malliin kuin ennenkin eli WL ajaa hiukan yli puolet ja Veolia loput.
    Ja ei vahvistettujen huhujen mukaan tämä johtuu siitä, että WL ei ole pystynyt maksamaan Veolialle korvauksia liikennöinnistä.

  11. #11
    metanolman81 avatar
    Liittynyt
    15.12.2010
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    45

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Jos ja kun linjojen 452, 453, 516 ja 400N liikennöinti siirtyy kokonaan Veolialle, lisääntyy Veolian ajot noin 10:llä autolla. Sopimuksessa oli 20 autoa ja WL ajaa niistä tällä hetkellä hiukan yli puolet.
    Näinollen WL menettää merkittävästi osuuttaan HSL-liikenteestä, kun siltä loppuu syksyllä linjojen 158, 160 ja 501 liikennöinti sekä Tapiolan palvelulinjojen liikennöinti. WL:lle jää täysin "omia" linjoja vain 105, 109, 112, 206, 212 ja 213 sekä Kauniaisten palvelulinja. 112 on kilpailussa ensi syksynä. Alihankintana WL ajaa Veolialle 111:sta ja Åbergin Linjalle 530:ntä.
    Paitsi että 105 on ÅL omistuksessa jota WL ajaa alihankintana...

    Jos WL kuskit ei pysty tankkaa autojakaan muuta kuin käteisellä, niin mitä tämä kertoo kyseisen firman varallisuustilanteesta...?

    ---------- Viesti lisätty kello 11:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 10:57 ----------

    Päivän HS kertoo:

    "Pääkaupunkiseudun bussiliikenteessä toimiva espoolainen Westendin linja Oy on vakavissa talousvaikeuksissa. Yritys joutuu luopumaan
    osasta tarjouskilpailussa voittamastaan liikenteestä, jonka kustannuksia se ei enää kykene maksamaan.
    Asiaa käsitellään tänään tiistaina HSL:n hallituksen salaiseksi julistetussa kokouksessa. HSL:n hallitus päättää eräiden Westendin
    voittamien bussilinjojen siirtämisestä Veolia Transport Vantaalle.
    Käytännössä tämä tarkoittaa, että jatkossa HSL maksaa linjojen liikennöinnistä suoraan Veolialle. Tähän asti Veolia on urakoinut
    linjoja alihankintana Westendin linjalle, jolta se on perinyt myös liikennöintikorvaukset.
    Jokin aika sitten Veolia kuitenkin uhkasi lopettaa linjojen liikennöinnin. Kysymys on noin kymmenellä bussilla liikennöitävistä
    linjoista 452, 453, 516 ja 400N.
    Yhtiön tilaan perehtyneiden mukaan Westendin linjan liiketoiminnan tappiollisuus osoittaa epävarmuutta, joka saattaa merkittävästi
    kyseenalaistaa yrityksen kyvyn jatkaa toimintaansa.
    Westendin linjan liikevaihto oli vuonna 2010 noin 20 miljoonaa euroa. Vuonna 2012 yritys liikennöi HSL:n tilaamaa liikennettä noin
    13 miljoonan euron edestä.
    Yrityksen johto ei maanantaina vastannut HS:n soittopyyntöön."
    Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...

  12. #12

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut metanolman81 Näytä viesti
    Jos WL kuskit ei pysty tankkaa autojakaan muuta kuin käteisellä, niin mitä tämä kertoo kyseisen firman varallisuustilanteesta...?
    Eli ei ollutkaan ihan pelkkiä huhuja, että Westendin kortit eivät toimi

    Ps. Varmistetun tiedon mukaan, Westendin Linja on velkaa jopa eräälle huoltoasemalle. Tämän jälkeen ei ole edes Westendin autoja siellä näkynyt, eli ovat vaihtaneet tankkauspaikkaa.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 18:43. Syy: siistitty lainausta

  13. #13

    Liittynyt
    09.11.2005
    Viestejä
    138

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut metanolman81 Näytä viesti
    Paitsi että 105 on ÅL omistuksessa jota WL ajaa alihankintana...
    Eiköhän tuo 105 ole juuri päinvastoin: syysliikenteen alusta WL:n omistuksessa, ÅL ajaa alihankintaa yhdellä autolla.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 18:44. Syy: kieliasu, korjattu lainaus

  14. #14
    metanolman81 avatar
    Liittynyt
    15.12.2010
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    45

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Juu tsori vaan, meni 105 ja 530 linjat sekasin...

    Mut mitä se tankkauspaikan vaihtaminen WL:ää auttaa, jos ei firmalla ole pätäkkää edes naftaan? Katsotaan, milloin rupeaa näkymään Wesukan autoja naftapiipussa teiden varsilla...
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 13.03.2012 kello 19:10. Syy: kieliasu
    Suomenojalla on kiva olla, ei huolet paina, ei rasitu polla...

  15. #15

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1

    Lainaus Alunperin kirjoittanut metanolman81 Näytä viesti
    Mut mitä se tankkauspaikan vaihtaminen WL:ää auttaa, jos ei firmalla ole pätäkkää edes naftaan? Katsotaan, milloin rupeaa näkymään Wesukan autoja naftapiipussa teiden varsilla...
    No tänään on ollut peruttuja vuoroja muutamia, 2 kalustopulan vuoksi (yksi näky HSL:n poikkeusliikennetiedotteissa) ja 2 teknisen vian vuoksi ja yksi, noh, ylläolevan tekstisi vuoksi (merkattuna tekniseksi viaksi).

    Ei Westendillä se käteinen voi pitkälle riittää (tankkaa siis tällä hetkellä käteisellä autonsa). Mutta, olisihan tämän vararikon voinut arvatakkin kaluston kunnosta. Liian monta kertaa jouduttu ottamaan hätiin vanha kunnon täydellisesti toimiva Wiima K202:n, kun ei ole pystytty autoja korjata. Myös monissa, vielä liikennöinti kunnossa olevissa, on pikkuvikoja tms. Myös kuljettajat ovat olleet todella vihaisen näköisiä ja ärsyyntyneitä, voisiko tämä johtua Westendin talousvaikeuksista?

    Pistänpä pienen tehtävän pystyyn. Kuka arvaa ekana, mihin ovat ne kolme HSL-väritteistä Iveco Irisbus Crossway LE:tä, jotka seisoivat Westendin Linjan pihalla vielä ainakin pari kuukautta sitten, hävinneet? Oikein arvannut saa mainetta ja kunniaa.
    Viimeisin muokkaaja zige94; 13.03.2012 kello 20:36.

Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Westendin Linjan kalustosta
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 157
    Viimeisin viesti: 12.07.2011, 11:09
  2. Westendin Linjan tilausajokalustosta
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 20.04.2010, 03:24
  3. Westendin Linja 50 vuotta
    kirjoittanut Rasbelin foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 12.01.2009, 15:38
  4. Nivelbusseista ja Westendin linjasta
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 21.02.2007, 17:20
  5. Westendin Rellut
    kirjoittanut 23Ají Anárjiri foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 08.09.2005, 00:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •