Westendin Linjan talousvaikeudet

Tuo saattaa Nak olla hyvinkin mahdollista ellei totta jopa. Mutta miksi olisi sitten poistettu vain nämä autot ja ei yhtään muita?

Kolme nopeata syytä

1. Tietääkseni suurin leasingsarja, helpoin vähentää
2. Liikenne vähentyi, ei tarvetta näille
3. Ajan hammas puraissut liiankin kanssa näitäkin autoja, kannattavaa poistaa

:p
 
Ainakin kuulutusrekisteri vahvistaa tiedon.
Eli kopioituna sieltä jos joku ei löydä:

Oikeusrekisterikeskus sanoi:
Kuulutustiedot:
Kuulutuslaji: Yrityssaneerausmenettelyn aloittaminen
Asianumero: HS 12/5923
Saneerauksen alkamispäivä: 30.04.2012
Määräpäivä: 29.05.2012

Kuulutetun tiedot:
Nimi: Westendin Linja Oy
Yritystunnus: 0116037-2
Kotipaikka: Espoo

Tuomioistuin:
Nimi: Espoon käräjäoikeus
Lähiosoite: Vitikka 1
Postinumero ja -toimipaikka: 02630 Espoo
Puhelin: 029 56 45000
Telefax: 029 56 45157
Sähköposti: espoo.ko@oikeus.fi

Ilmoitusten vastaanottaja:
Nimi: Asianajaja Kirsi Eksymä
Yritys: Asianajotoimisto Sivenius, Suvanto & Co Oy
Lähiosoite: Mannerheimintie 15 A
Postinumero ja -toimipaikka: 00260 Helsinki
Puhelin: 09 530 6760
Telefax: 09 530 67699


Lisätietoja:
selvityksen tiedoksianto: 3.7.2012
saneerausohjelmaehdotus: 29.8.2012
 
Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa käytännössä?

Keino säästyä konkurssilta. Eli Westendin Linjaa autetaan maksamaan velkansa mm. sovitulla maksuohjelmalla. Westendi ei ole pystynyt ilmeisesti sitten maksamaan velkojansa. Tilanne normalisoituu kun ja jos Westendin Linja saa maksettua velkansa pois.

Varmaan jatkavat normaalisti liikennöintiä kuitenkin. Heidän sivuillaan ei ole ilmoitettu muutoksista, eikä myöskään HSL ole asiasta tiedoittanut, joten jatkunee normaalisti.
 
Kun kerroin aiemmin että Westendin Linja alkaisi tankkaamaan Bembölen Shellillä, tämä on nyt totta.
Sain kuvattua "vahingossa" jonkun kuljettajan linjalla 112 vuorolistan jossa lukee ylhäällä isolla: "TANKKAUS BEMBÖLEN SHELLILLÄ!"
 
Sain kuvattua "vahingossa" jonkun kuljettajan linjalla 112 vuorolistan jossa lukee ylhäällä isolla: "TANKKAUS BEMBÖLEN SHELLILLÄ!"
Onko lähinnä teollisuusvakoilua muistuttava toimintasi mielestäsi moraalisesti oikeanlaista joukkoliikenneharrastusta? Itse paheksun syvästi tuollasista urkkimista ja sen julkituomista julkisella keskustelufoorumilla, sorry vaan. Älä vain pilaa mahdollisuuksiasi työskennella alan yrityksissä tulevaisuudessa. Ei ihme, että liikennöitsijät suhtautuvat yhä kriittisimmin kaikenlaiseen "harrastamiseen"; meidän Ilmalan varikollekaan ei ole enää asiaa ilman yhtiön henkilökorttia (meidän kuljettajienkin täytyy nyt pitää sitä esillä) ja tämä osaltaan seurausta niistä tapahtumista, joita tälläkin foorumilla puitiin viime talvena. Joukkoliikenneharrastus on kehittävä harrastus, mutta siinä täytyy olla järki mukana, eikä siinä saa vahingoittaa liikenneyhtiöiden ja muiden alan yritysten toimintaa.
 
Minäkin arvostaisin suuresti jos tällainen 7-Päivää-toiminta ei jatkuisi. Siihen ei oikeasti suhtauduta hyvällä. Voidaan toki ajatella että jos se luki yksittäisen kuljettajan työvuorolistassa, se ei olisi varsinainen salaisuus. Mutta ethän kuvannut listaa ilman lupaa?
 
Seuraavalla kerralla kannattaa siis kuluttaa pari euroa Bembölen Shellin kahvioon ja täyttää herra ammattilaisille tärkeät muotoseikat bongauksilla sieltä käsin.
 
Olenko täysin pihalla kun en ymmärrä mitä väliä sillä on missä jokin yhtiö tankkaa. Tämmösillä foorumeilla kannattaa kertoa VAIN ne asiat jotka on virallisesti jossain julkaistu. Suomessa on jaettu tuomioita tapauksissa joissa tavallinen nettikeskustelija on kuulopuheisiin perustuen solvannut jotakin yritystä tai sen johtoa. Tämmöisen tapauksen löysin näytteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko täysin pihalla kun en ymmärrä mitä väliä sillä on missä jokin yhtiö tankkaa.

Joitakin sellaisetkin asiat kiinnostaa, eikä varsinkaan joukkoliikennehörhöjen foorumilla kannata turhaa rajoittaa keskustelua sen perusteella, kiinnostaako joku asia muita. Valtaväestön mielestä silläkään ei varmaan ole mitään väliä, mutta bussi tänään sattuu olemaan jollakin linjalla.

Olet siinä oikeassa, että kannattaa miettiä, mitä kaikkea kertoo julkisesti. Jos on saanut jotakin tietoa luvattomin tai moraalittomin keinoin, ei sitä ainakaan julkisesti kannata tunnustaa. Kuten vristo totesi, se tiukentaa yritysten suhtautumista kaikkiin harrastajiin ja pahimmillaan tekee yrityksistä harrastajavihamielisiä (mistä esimerkkejä löytyy Suomestakin useita).

Näinkin ikävän asian kuin yrityksen talousvaikeuksien ollessa kyseessä asiat kannattaa myös tuoda esiin mahdollisimman neutraalisti. Vaikka itsellä olisi tunteita johonkin suuntaan, niin ne kannattaa pitää piilossa, ja kertoa vain faktat ilman mitään tulkintaa. Jokainen lukija voi itse tehdä johtopäätökset faktojen pohjalta.

Mitä itse asiaan tulee, niin yksi vuorolista ei todista, että kaikki WL:n bussit tankattaisiin Bembölessä. Voihan vaikka olla, että eri vuoroja tankataan eri huoltoasemilla sen mukaan, mikä sattuu olemaan parhaiten hallisivun varrella.
 
Seuraavalla kerralla kannattaa siis kuluttaa pari euroa Bembölen Shellin kahvioon ja täyttää herra ammattilaisille tärkeät muotoseikat bongauksilla sieltä käsin.

Mitenkähän tämä Shellillä tapahtunut kuvaaminen olisi tässä tapauksessa tehnyt asiasta mitenkään sen luvallisempaa? Vaikkei nuo työvuorolistat nyt mitään liikesalaisuuksia ole varmaankaan missään yrityksessä, niin ne saattavat sisältää tietoa, jota ei siitä huolimatta ole tarkoitettu yleisesti levitettäväksi.

Työsuhteethan perustuvat molemminpuolisiin luottamukseen; ts. yritys luottaa siihen, että sen työntekijät kunniottavat työnantajaansa niin, ettei tämä levittele perättömiä juoruja tai talon sisäisiä asioita yleiseen tietoon. Sama koskee harrastajia; jos yritys pystyy luottamaan siihen, että harrastajat toimivat "taloa" kunnoittaen luvat kysymällä, harrastajiin tullaan suhtautumaan huomattavasti myötämielisemmin.
 
Joitakin sellaisetkin asiat kiinnostaa, eikä varsinkaan joukkoliikennehörhöjen foorumilla kannata turhaa rajoittaa keskustelua sen perusteella, kiinnostaako joku asia muita. Valtaväestön mielestä silläkään ei varmaan ole mitään väliä, mutta bussi tänään sattuu olemaan jollakin linjalla.
Ymmärrän sen, että jotkut ovat ihmeissään/innoissaan, kun vaikkapa h45:lle eksyy telibussi, mutta minkälaisia tunteita se, että osa WL:n autoista tankkaa Bembölen Shellillä, edes saattaisi herättää? Pointti meni ohi, vaikka yritit rinnastaa asiaa. Itse olen ärtynyt, kun bussiyhtiöt näyttävät huonoa esimerkkiä* ajamalla fossiilisilla polttoaineilla hiukkaspäästöjä puuskuttaen, mutta sepä ei liity suoranaisesti bensa-asemiin, käyttövoima on jo päätetty ennen huoltoaseman valintaa. Minulle on ainakin yksi ja sama, mikä asema myi dieselit, suhteellisen samaa tavaraa tulee kaikilta, eikä huoltoasemaketjuilla ole suuriakaan poikkeavaisuuksia etnisissä arvoissa, kun palmuöljykin on mukamas maanmullistava suuruutinen.
*)Päästönormit ovat kuitenkin nykypäivänä hyvällä tasolla ja joukkoliikenne yleisesti on varsin sähköistä, ja se vieläpä vesisähkön ansiosta käytännössä päästötöntä.
 
Takaisin
Ylös