Golden Dragon -bussit

Liittynyt
27 Huhtikuu 2006
Viestit
2,697
Ovatko nuo GD:t sitten olleet jotenkin erityisen huonoja tai epäluotettavia?

Kertonee aika paljon, jos jäädään lähes jokaisella sivulla 5 minuuttia myöhään verrattuna Veolian viime talvena lähes pelkästään Scaloilla kellottamiin aikoihin. Jokaiselta WL:n kuljettajalta joiden kanssa juttellut, olen kuullut samaa rutinaa, että on ajoajat liian tiukkia 109:llä. Kyllä ne Veolialaiset vaan hyvin ehtivät Scaloilla samoilla aikatauluilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Kertonee aika paljon, jos jäädään lähes jokaisella sivulla 5 minuuttia myöhään verrattuna Veolian viime talvena lähes pelkästään Scaloilla kellottamiin aikoihin. Jokaiselta WL:n kuljettajalta joiden kanssa juttellut, olen kuullut samaa rutinaa, että on ajoajat liian tiukkia 109:llä. Kyllä ne Veolialaiset vaan hyvin ehtivät Scaloilla samoilla aikatauluilla.
Tätä päätelmää en kyllä ymmärrä. Matkustan 109:llä viikoittain, ja GD-busseilla matka edistyy samaan tahtiin kuin muillakin. Kiihtyvyys on aivan riittävä, ja Länsiväylällä päästään normaalia kahdeksaakymppiä, vieläpä ilman suurempaa meteliä. Ei kyyti voisi olla yhtään nopeampaa menemättä asiakkaan kannalta epämiellyttäväksi.

Sikäli kalustonvaihto on parantanut tasoa, ettei linjalla ole enää asiakasta lattialle työntäviä Scala-istuimia.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Menee offtopikiksi, mutta se kiinalaisuusko tuossa on punainen vaate? Noissa GD:issähän on Cumminsin kone ja ZF:n vaihteisto kuitenkin, eli ihan länsimaista tekniikkaa. Itse en ole päässyt kokeilemaan matkustaa noilla, mutta epäilen että näissä soraäänissä on kyse enemmän tiettyjen henkilöiden omista ennakkoluuloista ja antipatioista tiettyjä buissifirmoja ja -merkkejä kohtaan, kuin varsinaisesta todennettavasta faktatiedosta. ;)
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Menee offtopikiksi, mutta se kiinalaisuusko tuossa on punainen vaate? Noissa GD:issähän on Cumminsin kone ja ZF:n vaihteisto kuitenkin, eli ihan länsimaista tekniikkaa. Itse en ole päässyt kokeilemaan matkustaa noilla, mutta epäilen että näissä soraäänissä on kyse enemmän tiettyjen henkilöiden omista ennakkoluuloista ja antipatioista tiettyjä buissifirmoja ja -merkkejä kohtaan, kuin varsinaisesta todennettavasta faktatiedosta. ;)

Sen mitä olen Wl:n kuskeilta kuullut, niin Gd:n tekniikka on suurelta osin eurooppalaista, tai ainakin standardit täyttävää. Moottori on Cummins, mutta kuulemma kaikista pienitehoisin valikoimasta, jotta ovat kiinassa saaneet EEV-tason saavutettua. Teli-bussi kuitenkin painaa aika paljon ja puhuvat, että kaasu poljin on on/off mallia. Ymmärtääkseni niissä ei kuitenkaan ole ollut mitään sellaisia vikoja joita Scalassa tai Volvoissa ei olisi..
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

mutta epäilen että näissä soraäänissä on kyse enemmän tiettyjen henkilöiden omista ennakkoluuloista ja antipatioista tiettyjä buissifirmoja ja -merkkejä kohtaan, kuin varsinaisesta todennettavasta faktatiedosta. ;)

Kyllähän se MAN-kauhukin hiljeni lopulta.
 
Suomessa on nähkääs vain kaksi yleisesti hyväksyttyä linja-automerkkiä; Volvo ja Scania. Jos se on joku muu, se on täysi pa*ka.

Olen muutaman kerran matkustanut Golden Dragoneilla sekä pääkaupunkiseudulla että Turussa. Ei niissä mielestäni ole mitään sellaista mikä olennaisesti hidastaisi matkantekoa. Jos 109:n aikataulu on liian kireä, niin se on. Ei se autosta ole kiinni. Ja kysyn taas kerran; mihin meillä suomalaisilla on sellainen jumalaton kiire, ettemme ehdi perille niillä samoilla tuotteilla joilla koko muu Eurooppa pärjää?
 
Matkustin 109:llä, joka lähti heti alkuunsa kolme minuuttia myöhässä, vaikka kalustona oli tämä tuulennopea suomalais-ruotsalainen. No kyllähän se ylinopeutta kulki, pois päältä olleet ovijarrut eivät estelleet, ja huojuvasta kyydistä syntyi kovasti eteenpäinmenevä tunnelma. Reuhtominen nollattiin sitten seisomalla vastaavasti enemmän punaisissa valoissa, eikä aikataulua otettu kiinni yhtään.
 
Takaisin
Ylös