Bussimallien sopivuus eri linjoille

Liittynyt
3 Marraskuu 2010
Viestit
3,229
Kyllähän se MAN-kauhukin hiljeni lopulta.

Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
Samaa vikaa esiintyy muuallakin: tänään aamulla h59 meni täyteen jo lähtöpysäkillä, kun käytössä oli ruuhka-aikaan 2-akselisia pikku-Crossareita. Eikä ollut eka kerta, kun h58/B/59:llä menee kyseisenmallinen auto täyteen.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363

No, se ei varmaan ole bussin vika että se työnnetään väärille linjoille. Kyllä pätkämannet ovat käyttökelvottoman pieniä kuormitetuille linjoille.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
Kaluston kokoko tekee jostain automerkistä kelvottoman? Kaikki Mersut ja 12-metriset Ikarukset ja uudet hybridit siis yhtä huonoja kuin Mannit?
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Kaluston kokoko tekee jostain automerkistä kelvottoman? Kaikki Mersut ja 12-metriset Ikarukset ja uudet hybridit siis yhtä huonoja kuin Mannit?
Niin, nehän on europpalaisia standardibusseja ja eihän siellä tiedetä, miten kunnon busseja rakennetaan. ;)
 
Mun mielestä huvittavaa on se että Man busseja on tarjottu ja kelpuutettu mm. linjalle 345 johon kyseistä bussia ei vaan ole tarkoitettu. Myös h43:n edellinen sopimus hoidettiin alunperin kolmella mannella (707-709) vaikka varmasti oli tiedossa jo ennen tarjouskilpailun järjestämistä, että 35-paikkainen on sinne liian pieni. Nyt kuitenkin ajetaan pitkillä yli 50-paikkaisilla samaa reittiä :lol: Man on/olisi parhaimmillaan keskusta linjoilla esim h15, h16, tuleva h17, h22, h24 jne... menisi varmasti jopa ruuhka-aikojen ulkopuolella myös linjoilla h14/B, h21V, h23 jne.. Man on mielestäni mukava bussi(matkustaa), mutta tällä hetkellä ne ajavat todellisesti aivan väärillä seuduilla (pl. e22/23)
 
Käsittääkseni linjoille tarjotaan jonkinmerkkisiä busseja vain esimerkkinä kalustotyypistä, eikä liikennöinnin tarvitse tapahtua millään tietynmerkkisellä kalustolla, kunhan lupaukset kaluston ominaisuuksista täyttyvät. Tuskin tilaaja on pahoillaan, jos jollain linjalla ajetaan useampipaikkaisella autolla kuin on luvattu.
 
Itse tykkäsin kulkea linjoilla 42/20n-linjoilla juuri kaluston vuoksi Kannelmäessä asuessani, sitä aikaa näillä linjoilla olleet 600-sarjan teli-mannet olivat uusia. Oikein mukavia ja hiljaisia autoja matkustaa, ruuhka-aikanakin oli suhteellisen väljää. Linjoja 41/43 välttelin viimeiseen asti Ikaruksien ja varsinkin 43:n ahtauden takia.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Samaa vikaa esiintyy muuallakin: tänään aamulla h59 meni täyteen jo lähtöpysäkillä, kun käytössä oli ruuhka-aikaan 2-akselisia pikku-Crossareita. Eikä ollut eka kerta, kun h58/B/59:llä menee kyseisenmallinen auto täyteen.

Kyllä tänään myös h58B:lla, kun odotin sitä Pasilassa, niin pysäkki oli täynnä matkustajia. Kun sieltä saapui 2-akselinen Volvo, se tuli ihan täyteen.
Myös aamuisin h45:llä riittää ajaa Malminkartano MAN:lla ympäri, niin se on tuulilasikuormassa.

---------- Viesti lisätty kello 22:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:47 ----------

H45:lle olisi nytkin voitu palauttaa HelB 610-612, mitkä ovat siellä olleet vakioita vuodesta 2006. MAN:it 707-709 voisi aivan hyvin laittaa h14B:lle ,52:lle ja 53:lle
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

MAN:it 707-709 voisi aivan hyvin laittaa h14B:lle ,52:lle ja 53:lle

h52 olisi hyvä noille, paitsi että siellä on jo aikalailla ruuhkan ulkopuolinen kalusto Mannen valtaama. h53:lle ei kannata laittaa (vakio Volvo 8700LE:t), johtuen siitä että ruuhka-aikanahan ko. linja on 503, ja osa h53:n autoista vaihtaa suoraan 503:ksi, ellei jopa kaikki. 503:lle ei taas Mannet sovi. h53:lle kyllä sinänsä sopisi, mutta sitten joutuisi kalustokierrot tekemään uusiksi, ja tulisi turhia siirtoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Myös aamuisin h45 riittää ajaa malminkartano MANnilla ympäri niin se on tuulilasikuormassa.
olen samaa mieltä, ensiksi, lähden Myyrmäestä aamulla M-junalla, kun olen malminkartanon aseman ohi mennyt hieman, yleensä aina sieltä tulee MAN h45:sella, ja aina täpötäynnä.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

olen samaa mieltä, ensiksi, lähden Myyrmäestä aamulla M-junalla, kun olen malminkartanon aseman ohi mennyt hieman, yleensä aina sieltä tulee MAN h45:sella, ja aina täpötäynnä.

Aamuisin 7.34 on monesti aivan täynnä. En tajua, miksei aamuisin h45:llä ole esim. 2 teliautoa liikenteessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Aamuisin 7.34 on monesti aivan täynnä. En tajua, miksei aamuisin h45:llä ole esim. 2 teliautoa liikenteessä.

Ei ole pyydetty, niin ei sellaisia pistetä. Eiköhän se näin periaatteessa mene kaikilla linjoilla. h39:llähän on kaikki telit (paitsi ruuhkassa 1-2 telii h45:lla).

h58(B) on sellainen jossa pitäisi olla kaikki autot telejä, h59 samaten.
 
Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

Ei ole pyydetty, niin ei sellaisia pistetä. Eiköhän se näin periaatteessa mene kaikilla linjoilla. h39:llähän on kaikki telit (paitsi ruuhkassa 1-2 telii h45:lla).

h58(B) on sellainen jossa pitäisi olla kaikki autot telejä, h59 samaten.

Ei kyllä h45:lla ole näkynnyt näitä telejä nyt vähään aikaan.

Eikö nyt vuonna 2013 alkavassa sopimuksessa 58/B ja 59 ole pelkkiä telejä?
 
Takaisin
Ylös