Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/33

Viestiketju: Bussimallien sopivuus eri linjoille

  1. #1
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koala Näytä viesti
    Kyllähän se MAN-kauhukin hiljeni lopulta.
    Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2012 kello 18:56. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
    Samaa vikaa esiintyy muuallakin: tänään aamulla h59 meni täyteen jo lähtöpysäkillä, kun käytössä oli ruuhka-aikaan 2-akselisia pikku-Crossareita. Eikä ollut eka kerta, kun h58/B/59:llä menee kyseisenmallinen auto täyteen.

  3. #3
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
    No, se ei varmaan ole bussin vika että se työnnetään väärille linjoille. Kyllä pätkämannet ovat käyttökelvottoman pieniä kuormitetuille linjoille.

  4. #4

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Suoraan sanotusti MANnit on varmaan huonointa kalustoa mitä löytyy. Penkit on kun kivellä istuisi. 2-akselitkin aivan liian pieniä tietyille linjoille Esim. H45 & 363
    Kaluston kokoko tekee jostain automerkistä kelvottoman? Kaikki Mersut ja 12-metriset Ikarukset ja uudet hybridit siis yhtä huonoja kuin Mannit?

  5. #5
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Kaluston kokoko tekee jostain automerkistä kelvottoman? Kaikki Mersut ja 12-metriset Ikarukset ja uudet hybridit siis yhtä huonoja kuin Mannit?
    Niin, nehän on europpalaisia standardibusseja ja eihän siellä tiedetä, miten kunnon busseja rakennetaan.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  6. #6

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Niin, nehän on europpalaisia standardibusseja ja eihän siellä tiedetä, miten kunnon busseja rakennetaan.
    Niin, onhan se hybridi kuitenkin edellä kehuttu Volvo...

  7. #7
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Mun mielestä huvittavaa on se että Man busseja on tarjottu ja kelpuutettu mm. linjalle 345 johon kyseistä bussia ei vaan ole tarkoitettu. Myös h43:n edellinen sopimus hoidettiin alunperin kolmella mannella (707-709) vaikka varmasti oli tiedossa jo ennen tarjouskilpailun järjestämistä, että 35-paikkainen on sinne liian pieni. Nyt kuitenkin ajetaan pitkillä yli 50-paikkaisilla samaa reittiä Man on/olisi parhaimmillaan keskusta linjoilla esim h15, h16, tuleva h17, h22, h24 jne... menisi varmasti jopa ruuhka-aikojen ulkopuolella myös linjoilla h14/B, h21V, h23 jne.. Man on mielestäni mukava bussi(matkustaa), mutta tällä hetkellä ne ajavat todellisesti aivan väärillä seuduilla (pl. e22/23)
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  8. #8

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    969

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Käsittääkseni linjoille tarjotaan jonkinmerkkisiä busseja vain esimerkkinä kalustotyypistä, eikä liikennöinnin tarvitse tapahtua millään tietynmerkkisellä kalustolla, kunhan lupaukset kaluston ominaisuuksista täyttyvät. Tuskin tilaaja on pahoillaan, jos jollain linjalla ajetaan useampipaikkaisella autolla kuin on luvattu.

  9. #9
    ana
    ana ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    137

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Itse tykkäsin kulkea linjoilla 42/20n-linjoilla juuri kaluston vuoksi Kannelmäessä asuessani, sitä aikaa näillä linjoilla olleet 600-sarjan teli-mannet olivat uusia. Oikein mukavia ja hiljaisia autoja matkustaa, ruuhka-aikanakin oli suhteellisen väljää. Linjoja 41/43 välttelin viimeiseen asti Ikaruksien ja varsinkin 43:n ahtauden takia.

  10. #10
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Samaa vikaa esiintyy muuallakin: tänään aamulla h59 meni täyteen jo lähtöpysäkillä, kun käytössä oli ruuhka-aikaan 2-akselisia pikku-Crossareita. Eikä ollut eka kerta, kun h58/B/59:llä menee kyseisenmallinen auto täyteen.
    Kyllä tänään myös h58B:lla, kun odotin sitä Pasilassa, niin pysäkki oli täynnä matkustajia. Kun sieltä saapui 2-akselinen Volvo, se tuli ihan täyteen.
    Myös aamuisin h45:llä riittää ajaa Malminkartano MAN:lla ympäri, niin se on tuulilasikuormassa.

    ---------- Viesti lisätty kello 22:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:47 ----------

    H45:lle olisi nytkin voitu palauttaa HelB 610-612, mitkä ovat siellä olleet vakioita vuodesta 2006. MAN:it 707-709 voisi aivan hyvin laittaa h14B:lle ,52:lle ja 53:lle
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2012 kello 23:28. Syy: kieliasu

  11. #11

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    MAN:it 707-709 voisi aivan hyvin laittaa h14B:lle ,52:lle ja 53:lle
    h52 olisi hyvä noille, paitsi että siellä on jo aikalailla ruuhkan ulkopuolinen kalusto Mannen valtaama. h53:lle ei kannata laittaa (vakio Volvo 8700LE:t), johtuen siitä että ruuhka-aikanahan ko. linja on 503, ja osa h53:n autoista vaihtaa suoraan 503:ksi, ellei jopa kaikki. 503:lle ei taas Mannet sovi. h53:lle kyllä sinänsä sopisi, mutta sitten joutuisi kalustokierrot tekemään uusiksi, ja tulisi turhia siirtoja.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2012 kello 23:28. Syy: muokattu lainattua viestiä

  12. #12
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Myös aamuisin h45 riittää ajaa malminkartano MANnilla ympäri niin se on tuulilasikuormassa.
    olen samaa mieltä, ensiksi, lähden Myyrmäestä aamulla M-junalla, kun olen malminkartanon aseman ohi mennyt hieman, yleensä aina sieltä tulee MAN h45:sella, ja aina täpötäynnä.

  13. #13
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    olen samaa mieltä, ensiksi, lähden Myyrmäestä aamulla M-junalla, kun olen malminkartanon aseman ohi mennyt hieman, yleensä aina sieltä tulee MAN h45:sella, ja aina täpötäynnä.
    Aamuisin 7.34 on monesti aivan täynnä. En tajua, miksei aamuisin h45:llä ole esim. 2 teliautoa liikenteessä.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2012 kello 23:29. Syy: kieliasu

  14. #14

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Aamuisin 7.34 on monesti aivan täynnä. En tajua, miksei aamuisin h45:llä ole esim. 2 teliautoa liikenteessä.
    Ei ole pyydetty, niin ei sellaisia pistetä. Eiköhän se näin periaatteessa mene kaikilla linjoilla. h39:llähän on kaikki telit (paitsi ruuhkassa 1-2 telii h45:lla).

    h58(B) on sellainen jossa pitäisi olla kaikki autot telejä, h59 samaten.

  15. #15
    joboo avatar
    Liittynyt
    03.11.2010
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2819

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Ei ole pyydetty, niin ei sellaisia pistetä. Eiköhän se näin periaatteessa mene kaikilla linjoilla. h39:llähän on kaikki telit (paitsi ruuhkassa 1-2 telii h45:lla).

    h58(B) on sellainen jossa pitäisi olla kaikki autot telejä, h59 samaten.
    Ei kyllä h45:lla ole näkynnyt näitä telejä nyt vähään aikaan.

    Eikö nyt vuonna 2013 alkavassa sopimuksessa 58/B ja 59 ole pelkkiä telejä?

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Pysäkkimuutoksia U-linjoille 175 - 189
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 28.09.2010, 21:49
  2. HKL: Linjoille J32, J33, J35 ja J61 reittimuutoksia 30.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.03.2009, 14:00
  3. Sm5:ien sijoittelu eri linjoille
    kirjoittanut Timppak foorumissa Junat
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 08.03.2009, 09:48
  4. HKL: Putkitöistä poikkeusreittejä linjoille 7A ja 7B
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.09.2008, 10:00
  5. Ideointia linjoille 20 ja 6
    kirjoittanut cseres foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 10:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •