Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/33

Viestiketju: Bussimallien sopivuus eri linjoille

  1. #16

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3675

    oletus Vs: Westendin Linjan talousvaikeudet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut joboo Näytä viesti
    Ei kyllä h45:lla ole näkynnyt näitä telejä nyt vähään aikaan.

    Eikö nyt vuonna 2013 alkavassa sopimuksessa 58/B ja 59 ole pelkkiä telejä?
    Telejä ja/tai niveliä muistaakseni, vai?

    LISÄYS: 16 niveltä tai 20teliä.

  2. #17

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    H14:lle eivät pätkä-MANit mielestäni sovi. Niitä lienee siellä kaksi kappaletta ja varsin usein käyttäessäni ko. linjaa joudun niissä ajamaan. Seisomalastissa edestä taakse mennään aivan keskellä päivääkin, usein lauantaisinkin.

  3. #18

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Mun mielestä huvittavaa on se että Man busseja on tarjottu ja kelpuutettu mm. linjalle 345 johon kyseistä bussia ei vaan ole tarkoitettu.
    Lienee yhtä huvittavaa myös se että Nobina tietääkseni tarjosi myös 345:lle uusia 12-metrisiä kevytrakennebusseja, ja voitti kyseisen linjan Liekö niitä sen enempää tarkoitettu tuollaiselle linjalle...?

  4. #19
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4085

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Lienee yhtä huvittavaa myös se että Nobina tietääkseni tarjosi myös 345:lle uusia 12-metrisiä kevytrakennebusseja, ja voitti kyseisen linjan Liekö niitä sen enempää tarkoitettu tuollaiselle linjalle...?
    Millä perusteella ei sopisi?
    Joukkoliikenneharrastaja

  5. #20

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Millä perusteella ei sopisi?
    Millä perusteella Man ei sovi sinne?

  6. #21
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Sen kummemmin tietämättä millainen vehje se vdl tulee olemaan, voisin väittää että sen LE tyyppinen kori ja turboahdettu moottori ovat mukavampi yhdistelmä vihdintiellä jossa nopeudet nousevat taajamanopeuksia kovemmiksi.. h14:lle man olisi omiaan reitin takia, sehän on tehty ahtaille kaduille ja mukulakiviteille. Ei paljoa mukuloista hätkähdä. Matkustajien osalta mannella h14 onkin tiukka ja siksi HSL:n pitäisikin miettiä mielestäni raitiotietä enemmänkin Eiran ja punavuoren suuntaan kun minnekään muualle...
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #22

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    H14:lle eivät pätkä-MANit mielestäni sovi. Niitä lienee siellä kaksi kappaletta ja varsin usein käyttäessäni ko. linjaa joudun niissä ajamaan. Seisomalastissa edestä taakse mennään aivan keskellä päivääkin, usein lauantaisinkin.
    Linjan 14 Scaloissa(1101-1116sarjaa) on 8 istumapaikkaa enemmän kuin Man kaasuissa 504/505, jos Mannit ovat tuulilasia myöten täynnä niin ovat myös Scalat joissa on todennäköisesti vähemmän seisomapaikkoja koska eivät ole täysmatalia Mannin tapaan...

  8. #23

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2256

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Linjan 14 Scaloissa(1101-1116sarjaa) on 8 istumapaikkaa enemmän kuin Man kaasuissa 504/505, jos Mannit ovat tuulilasia myöten täynnä niin ovat myös Scalat joissa on todennäköisesti vähemmän seisomapaikkoja koska eivät ole täysmatalia Mannin tapaan...
    Täysmataluudella on suuret edut täsmällisyydelle, koska 14:lla on raitiolinjamainen matkustajavaihtuvuus. Äkkiä avorahastus ja lisää täysmatalia!

  9. #24

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    493

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hylje Näytä viesti
    Täysmataluudella on suuret edut täsmällisyydelle, koska 14:lla on raitiolinjamainen matkustajavaihtuvuus. Äkkiä avorahastus ja lisää täysmatalia!
    Jep, mutta varsinkin ruuhkan alla MAN:it 14:lla ovat usein tuulilasikuormassa (ainakin kun olen itse ajanut). Eli lisää tilaa tarvittaisiin!

  10. #25

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut citybus Näytä viesti
    Jep, mutta varsinkin ruuhkan alla MAN:it 14:lla ovat usein tuulilasikuormassa (ainakin kun olen itse ajanut). Eli lisää tilaa tarvittaisiin!
    Siitä vaan itse kokeilemaan ajamista esim. teliautolla linjan 14 reittiä, ei auta jos matkustajat mahtuvat hyvin kyytiin jos ei autolla mahdu Eiraan asti... tai ainakaan sieltä pois. No juu olen siellä ajanut 7.20m akselivälisellä 2-akselisella autolla, ei kovin hyvin toimi. Noita vaatimuksia kannattaa hiukan miettiä myös risteysten ahtaus huomioon ottaen, kun ei pitkillä autoilla sinne tahdo suurin osa kuljettajia päästä...

  11. #26
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Viestejä
    1440

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Siitä vaan itse kokeilemaan ajamista esim. teliautolla linjan 14 reittiä, ei auta jos matkustajat mahtuvat hyvin kyytiin jos ei autolla mahdu Eiraan asti... tai ainakaan sieltä pois. No juu olen siellä ajanut 7.20m akselivälisellä 2-akselisella autolla, ei kovin hyvin toimi. Noita vaatimuksia kannattaa hiukan miettiä myös risteysten ahtaus huomioon ottaen, kun ei pitkillä autoilla sinne tahdo suurin osa kuljettajia päästä...
    Nivelethän kääntyvät telejä sutjakammin, MAN-niveltähän testattiinkin joskus mukulakivillämme; ehkä ne olisivat ratkaisu h14:lle?

    Jokeri-linjojen sekä mm. e85:n busseihin olisi hyvä saada polkupyöräpaikka tai kaksi, kuten lähijunissakin on; ei olisi Euroopan ensimmäinen vastaava ratkaisu.

  12. #27
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.01.2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1178

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Mielestäni avorahastus käyttöön vain mahdollisimman monille linjoille, nopeuttaisi liikennöintiä, eikä bussit EHKÄ myöhästelisi niin paljoa. Mutta jos ei niveliä niin, täysimatalia telejä? MAN esimerkiksi valmistaa, mutta en sano että MANilta niitä juuri pitäisi tilata, siitä vaan viestiä Scanialle että tekevät meille täysmatalia scaloja, olihan se proto-scalakin täysimatala.

  13. #28

    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    474

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Palomaa Näytä viesti
    Mielestäni avorahastus käyttöön vain mahdollisimman monille linjoille, nopeuttaisi liikennöintiä, eikä bussit EHKÄ myöhästelisi niin paljoa. Mutta jos ei niveliä niin, täysimatalia telejä? MAN esimerkiksi valmistaa, mutta en sano että MANilta niitä juuri pitäisi tilata, siitä vaan viestiä Scanialle että tekevät meille täysmatalia scaloja, olihan se proto-scalakin täysimatala.
    Scaniallahan on kokomatalia Omnicityjä, mutta ne nyt ovat mitä ovat. Uudet Citywidet saattavat sen sijaan olla yksi hyvä vaihtoehto.

  14. #29
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3220

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Uudet Citywidet saattavat sen sijaan olla yksi hyvä vaihtoehto.
    Toinen hyvä vaihtoehto on Volvo 7900.

  15. #30

    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    474

    oletus Vs: Bussimallien sopivuus eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Toinen hyvä vaihtoehto on Volvo 7900.
    Ja niistähän on monta eri versiota, että saa ainakin mitä haluaa!
    Crosswayt eivät omasta mielestä ole sopivia, ellei välttämättä halua olla sadistinen. Ne ovat aivan järkyttäviä leluja.. mutta muuten ne kokomatalina toimivat.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Pysäkkimuutoksia U-linjoille 175 - 189
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 28.09.2010, 21:49
  2. HKL: Linjoille J32, J33, J35 ja J61 reittimuutoksia 30.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.03.2009, 14:00
  3. Sm5:ien sijoittelu eri linjoille
    kirjoittanut Timppak foorumissa Junat
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 08.03.2009, 09:48
  4. HKL: Putkitöistä poikkeusreittejä linjoille 7A ja 7B
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.09.2008, 10:00
  5. Ideointia linjoille 20 ja 6
    kirjoittanut cseres foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 10:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •